aika paha hammassärky enkä löydä särkylääkettä!!
Mitä teen? Ja kaiken kukkuraksi pitäis mennä kurssille. En pääse hammaslääkäriin..
Kommentit (15)
Eikö terveyskeskuksen päivystyksestä saa vahvempaakin kipulääkettä jos on hammassärky johon eivät enää buranat auta.
Onko sinulla pelargonia huonekasvina? Sen lehtiä käytettiin ennen hammassäryn hoitoon.
Jääpala toimii. Myös kurkkukipuun.
Jos löytyy kokonainen neilikka, niin pureskele sitä vartin verran ja puuduttaa sen kohdan. Toimii!
No kylmä voi tehdä vaan pahempaa... itsellä jäätelön syönti sai sellaisen helvetin irti että nyyhkytin kivusta. Halkaistua valkosipulia painelin kipukohdan päällä ja kylmää painelin poskea vasten... se helpotti.
Neilikkajauhetta maustekaapista hampaaseen.kipu loppuu hetkessä. Heti hammaslääkäriin kun vaan ehdit.
Niin, kylmä voi ärsyttää ja samoin mausteet.
hammaskeiju kirjoitti:
Neilikkajauhetta maustekaapista hampaaseen.kipu loppuu hetkessä. Heti hammaslääkäriin kun vaan ehdit.
Ei taida olla. Täytyy mennä hammaslääkäriin.
Itse olen pitänyt raakaa viinaa suussa ja se turruttaa kivun ja voi jopa tulehdusta vähentääkin.
Viimeksi löysin vain 80 prosenttista Viru Valgeaa joo ei olisi pitänyt laittaa raakana suuhun, mutta kyllä ien kipu unohtui heti.
Purskuttele suuvedellä esim.listerine.tappaa bakteereita. Vältä kuumaa ja kylmää. Kokeile harjata varovasti hieman kovempaa jos saisit mahdollisen märkäpaiseen puhkeamaan. Hammaslääkäriin niin pian kuin mahdollista. Jos poski turpoaa niin heti päivystykseen. Purskuttelu ja harjaaminen (paise puhkesi hampaan juuresta) auttoi kun olin samassa tilanteessa etelänmatkalla viime syksynä.
Luojan kiitos särky on rauhoittunut itsekseen.
Tosin se vaiva on olemassa ja vaara on että tulee uusi jomotus.
työkkärin kurssi? Kyllä sieltä hammaslääkäriajan voi olla pois