Yksin asuvat ihmiset
Pidättekö kuinka paljon ruokaa jääkaapissa? "Hävettääkö" teitä koskaan jos jääkaappinne on tyhjillään?
Minulla on vähän se ongelma, että jotenkin koen että minulla pitäisi olla jääkaapissa hirveästi tavaraa, ja hävettää että jos joku näkisi sen niin luulisi minua joksikin köyhäksi jolla ei ole rahaa ruokaan tai alkoholistiksi tms. Mutta kun arkisinkin syön kunnollisen lämpimän ruuan työpaikalla ruokalassa ja illalla en enää toista lämmintä ruokaa laita.
En siis tarvitse paljon kylmäsäilytettävää ruokaa mutta koen tarpeelliseksi ostaa sitä kuitenkin liikaa ettei kukaan pääsisi näkemään että minulla on jääkaappi tyhjä. Sitten vaan käy niin, että paljon tavaraa kerkeää mennä vanhaksi ennenkuin ehdin niitä syömään ja se harmittaa.
Kommentit (25)
Pidin pileet ja jääkaapistani löytyi silloin vain alkoholia,limua, maitoa, pari annosta tekemääni ruokaa, margariinia ja kananmunia. Kukaan ei kommentoinut mitään.
Että jotkut näköjään jaksaakin miettiä paljon sitä, mitä muut heistä ajattelee. Itseäni ei kiinnosta pätkääkään. Jos joku ajattelee että olen vaikka köyhä tai alkoholisti niin sen kun sitten ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän kaapissa sen verran mitä tarvitsen. Olen aikuinen ihminen enkä mieti mitä muut miettivät kaappini sisällöstä.
Miten toimisit tilanteessa jos sinulla olisi jääkaappi käytännössä lähes tyhjä, mutta ruokaa yhdeksi illaksi ja ajattelisit seuraavana päivänä käydä kaupassa. Ja sitten esimerkiksi jokin kaverisi tai vastaava haluaisi tulla käymään?
Ap
Onko kaverisi köyhä koditon, jolla ei ole varaa ostaa omaa ruokaa? Jos kokkaatte yhdessä niin sitten käytte kaupassa.
En todellakaan osta ylimääräistä kaappiin homehtumaan.
Ei, mutta minulle tulee siitäkin olo että nyt se arvaa että peittelen jotain jos joka kerta minun pitää käydä kaupassa kun joku ihminen tulee kylään. Minulla vanhentuu tavaraa käytännössä viikoittain, mitkä heitän sitten pois. Vasta heitin kaksi pakettia leikkeleitä pois kun huomasin että ne olivat menneet vanhaksi jo aikoja sitten.
Ajattelin kysyä onko muilla vastaavaa, ilmeisesti ei kovinkaan paljon. Lapsuudenkodissani äidillä oli/on tapana pitää kaappi aivan pullollaan tavaraa, niin että voisi vaikka suvun ruokkia ja tämä on hänelle kunnia-asia. Sekin vähän ehkä ahdistaa, että mitä jos äitini tulisi joku päivän yllättäen vierailulle ja minulla ei kaapissa juuri mitään.
Ap
Tajuatko sä kuinka paljon sä tuhlaat sekä rahaa että luonnonvaroja?!? Tai no ilmeisesti raha ei sinua kiinnosta, mutta ymmärrä nyt hyvä ihminen miten pahasti raiskaat luontoa tuolla käyttäytymiselläsi! Mulla on samanlainen lanko, ja ai että kun sen käytös pistää vihaksi..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän kaapissa sen verran mitä tarvitsen. Olen aikuinen ihminen enkä mieti mitä muut miettivät kaappini sisällöstä.
Miten toimisit tilanteessa jos sinulla olisi jääkaappi käytännössä lähes tyhjä, mutta ruokaa yhdeksi illaksi ja ajattelisit seuraavana päivänä käydä kaupassa. Ja sitten esimerkiksi jokin kaverisi tai vastaava haluaisi tulla käymään?
Ap
Onko kaverisi köyhä koditon, jolla ei ole varaa ostaa omaa ruokaa? Jos kokkaatte yhdessä niin sitten käytte kaupassa.
En todellakaan osta ylimääräistä kaappiin homehtumaan.
Ei, mutta minulle tulee siitäkin olo että nyt se arvaa että peittelen jotain jos joka kerta minun pitää käydä kaupassa kun joku ihminen tulee kylään. Minulla vanhentuu tavaraa käytännössä viikoittain, mitkä heitän sitten pois. Vasta heitin kaksi pakettia leikkeleitä pois kun huomasin että ne olivat menneet vanhaksi jo aikoja sitten.
Ajattelin kysyä onko muilla vastaavaa, ilmeisesti ei kovinkaan paljon. Lapsuudenkodissani äidillä oli/on tapana pitää kaappi aivan pullollaan tavaraa, niin että voisi vaikka suvun ruokkia ja tämä on hänelle kunnia-asia. Sekin vähän ehkä ahdistaa, että mitä jos äitini tulisi joku päivän yllättäen vierailulle ja minulla ei kaapissa juuri mitään.
Ap
Mulle ei kyllä ikinä tule ketään käymään yllättäen. Joka kerta laitetaan viestiä "ootko kotona, voiko tulla käymään".
Oletko koskaan laskenut, kuinka paljon heität esim. vuoden aikana rahaa roskiin?
Ap, sulla on sentään ystäviä, jotka käy kylässä.