Voinko meikata raskaana?
Jos tulen raskaaksi, pitääkö lopettaa siksi aikaa meikkaaminen? Onko asiaa tutkittu: imeytyykö kosmetiikan kemikaalit ihosta verenkiertooni, ja päätyvät sikiöön?
Kommentit (58)
Itse pesin meikit tunturipurossa saatuani tietää olevani raskaana ja menin tyhjiöön alasti lapsen syntymään asti.
Kohtuus kaikessa.
Esim. dödöjen hajusteet voi aiheuttaa sikiölle jotain (oli ihan oikee telkkari dokkari tästä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaisi enemmän tuo isovanhempien terveyden ja tekojen vaikutus lapsenlapseen?
Miten se voi olla vaikuttanut, kun äitini isä on ollut rapajuoppo jo ennen äitini syntymää, äitini laihdutti kun odotti minua eikä vielä tiennyt olevansa raskaana ja on syönyt paljon maksaruokia ja isäni on ollut vuosikymmeniä tehtaassa töissä, jossa altistui hyvin pahasti erilaisille liuotinaineille ja myrkyille (jo 60-/70-luvuilta asti, jolloin ei edes kuulemma ollut mitään suojaimia käytössä. Minulla todettiin loppuraskaudesta hepatogestoosi (raskaudenaikainen maksan toimintahäiriö, vaikka maksa-arvot aina olleet tosi hyvät enkä käytä ollenkaan alkoholia). Voiko näillä olla yhteys, että minulle kehittyi heikko maksa, joka ei kestä raskautta?
Korkea riski sairastua alkoholismiin, olet aliravittu ja kemikaalit ovat kertyessään aiheuttaneet korkean syöpäriskin.
Suvussa on ollut muutama paha alkoholistitapaus, niin ei onneksi tee mieli juoda yhtään. Entä mitähän noista on voinut aiheutua mun lapselle? :-( Kamala, kun en ole aiemmin niin tullut ajatelleeksi miten nuo aiempien sukupolvien asiat voikaan vaikuttaa. Isällä todettiin aikanaan työperäinen aivovaurio noiden aineiden takia, ei ole varmaan sukusolutkaan olleet ihan priimaa...
Meikeistä kuten kaikesta, mitä syömme tai iholle laitamme, imeytyy elimistöön ainesosia. Monet niistä kertyvät elimistöön niin kauan kuin niitä aktiivisesti sinne tuputetaan. Ne siirtyvät myös äidinmaidossa lapseen (älkää imettäkö toisten mukuloita). Yhdestä meikistä ei ehkä paljon kerry, mutta kun naama on piukassa kamaa ja kainalot ja hiukset siihen päälle, kyllä se kokonaismäärä on aika iso.
Hyvä uutinen on se, että kun kemikaalit jättää pois, elimistö osaa poistaa ne ajan kuluessa.
Mä en ole meikannut normiarjessa yläkoulun jälkeen (olen 30v) koska olen niin saatanan laiska etten jaksa herätä sen takia aiemmin, en näe meikkaamista mielekkäänä enkä osaa sitä. Bilettäessä nuorempana olikin sitten aika karseet luomivärit.
Luonnollisesti en meikannut raskaanakaan mutta ihan silkkaa laiskuuttani. Näihin kemikaalihöpölöpöihin en usko. Normaalissa arjessa ei millään tiskiaineilla tai meikeillä läträtä kuitenkaan. Lähinnä ärsyttää kemikaalisaarnaajien halveksuva asenne muita kohtaan, on se sädekehä niin painava. Pitää oikein korostaa että ollaan parempia äitejä eikä muut välitä lapsistaan.
Ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä ärsyttää kemikaalisaarnaajien halveksuva asenne muita kohtaan, on se sädekehä niin painava. Pitää oikein korostaa että ollaan parempia äitejä eikä muut välitä lapsistaan.
Ei mulla muuta.
Aamen🙏🏼 Sama pätee aktivisteihin, vegaaneihin jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi jessus täällä olikin oikeesti hörhöjä.... Ette varmaan sitten käytä shampoota tai saippuaakaan. Tai astianpesuainetta. Aina on hirveitä jäämiä kaikessa. Voi v....
Käytän noita kaikkia, mutta ne tuotteet, mitä käytän on vain valittu huolella... ;-) Ja arvaa mitä... Noudatan samaa linjaa nyt vielä muutama vuosi lapsen syntymän jälkeenkin, vaikka en edes ole raskaana enää.
Kukin tyylillään. Mutta ei ne vauvat vahingoitu äidin käyttämistä meikeistä tai hiusväreistä. Oltaisiin lähes kaikki vammaisia siinä tapauksessa.
Jos kansaamme katsoo, niin valitettavasti täytyy todeta, ettet ole kaukana totuudesta..kyllä ne jälkiä on jättänyt
Et voi koska meikit imeytyy istukan kautta vauvaan ja mitä ihmiset sanoo jos se syntyy meikattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ole rauhatta meikittä, mutta lähinnä näistä aistii tulevan sädekehän kiillottajan aika vahvasti. On kuitenkin palonestoaineita kankaissa, sohvissa ja istuimissa, joiden on arveltu olevan haitallisia. Mikromuovit, muoviastioista ja paketeista irtoavat hormonien kaltaiset aineet. Pesuaineet (pyykin, itsen, kodin).
Lisäksi luonnollisetkin aineet saattavat olla haitallisesti ja biologisesti kertyviä, joten en tiedä, onko tutkimattomat luonnontuotteet sen parempia.
Kohtuus kaikessa lie se järkevin vaihtoehto, koska oikeasti tuo kemikaaliasia on ihan never ending road jos sille lähtee.
Kolkuttaako omatunto, kun tulkitset anonyymin tärkeän asian esille nostamisen ja luonnollisen jälkeläisistään huolehtimisen "sädekehän kiillotukseksi"?
EI. Minulla ei ole jälkeläisiä, ja olen alalla, joka suo minulle kohtalaisen hyvä tiedot liittyen kemikaaleihin. Tämän tiedon valossa en koe, että yksilö voi tehdä mitään erityistä kemikaalialtistuksensa eteen, ellei se ole massiivista ja systemaattista. Lisäksi, meidän genomiamme, jonka siirrämme eteenpäin vaivaa eniten äitiemme synnit, itse lähinnä saamme itseemme enää somaattista vahinkoa. Toki teet palvelusta mahdolliselle lapsenlapsellesi, mutta oikeasti kaipaisin jotain tekoja valtiovallalta, enkä solmuun meneviä äitejä jotka pahassa olossaan sylkevät tuon sinun kommenttisi kaltaisia kommentteja. Siinä on sitten yksi ja sama se fyysisesti terve lapsi, kun ollaan pistetty pää ja parisuhde yms. solmuun fanaattisuudella.
Entäs jos mieskin on kiinnostunut näistä terveys- ja kemikaaliasioista? ;-)
Kuinkas moni on tietoinen äidin ja sikiön välisestä veriesteestä?
Mä olen meikannut ja raidoittanut hiuksia ihan samalla tavalla kuin ennenkin raskautta.
Kodin puhdistusaineet, pesuaineet (tiskari/pyykki) on vaihdettu mahdollisimman myrkyttömiksi ennen raskautta, mutta raskaus ei näiden vaihtamisessa kylläkään ollut syynä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkas moni on tietoinen äidin ja sikiön välisestä veriesteestä?
Jos se suojaisi kaikelta, niin miksi sitten äitien pitäisi olla juomatta alkoholia, polttamatta, syömättä tiettyjä ruokia...?
Niin kirjoitti:
Kukin tyylillään. Mutta ei ne vauvat vahingoitu äidin käyttämistä meikeistä tai hiusväreistä. Oltaisiin lähes kaikki vammaisia siinä tapauksessa.
Nykyihmisillä on paljon vaikeuksia lisääntymisessä (todettu suora yhteys kemikaalikuormaan), on kaikenlaisia aivovaurioita (adhd ym.) ja sairauksia (diabetes, kilpirauhasvaivat jne.). Eivät ne ihan tyhjästä ole tulleet.
Hiustenvärjäys ei mielestäni ole kovin fiksua raskaana. Itse tein niin, että värjäsin oman värin, niin ei tarvinnut raskaana värjäillä. Meikkasin kyllä ihan normaalisti, eli muutaman kerran viikossa.
Et tietenkään voi! Vaikeasti vammainen lapsihan sieltä syntyy jos edes ripsiväriä erehdyt käyttämään.
tilasin ilmaisen vaippanäytteen muuminbaby vaipoista
Voi luoja mikä kysymys ja olet jo lisääntymässä
Korkea riski sairastua alkoholismiin, olet aliravittu ja kemikaalit ovat kertyessään aiheuttaneet korkean syöpäriskin.