Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ysiluokan käyminen itsenäisesti?

Vierailija
13.01.2017 |

Vihaan koulunkäyntiä. Kaikki siellä vihaavat minua vaikka en ole mielestäni tehnyt mitään minkä vuoksi näin tarvitsisi olla. En koskaan edes puhu kenellekään siellä, en ole siis ainakaan tietoisesti loukannut ketään siellä.

En kestä enää olla jatkuvan pilkan kohde, en halua että minusta otetaan kuvia ja laitetaan nettiin, enkä halua kuulla mitä vikaa minussa taas on.

Mietin siksi että voisin suorittaa ysiluokan itsenäisesti. Uskoisin pystyväni siihen, lukuaineiden keskiarvoni on 9,9 ja opin aika nopeasti.

Lisäksi motivaationi on hyvä. Haluan saada peruskoulun päättötodistuksen ja mennä toiseen kaupunkiin amikseen ja toivottavasti ns. aloittaa alusta uudella paikkakunnalla. En halua pysyä nykyisellä paikkakunnallani yhtään kauemmin kuin pakollista.

Luin jostain että ilmoitus kunnalle riittää, ja kokeet pitää käydä tekemässä jossakin. Miten saan vanhempani suostumaan tähän järjestelyyn?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerrot vanhemmille pahasta olostasi ja kuinka koulusikin luultavasti tulisi kärsimään, koska et jaksa enää. Mielestäni toi on ainakin hyvä idea, varsinkin kun olet ilmiselvästi hyvä koulussa niin varmasti pystyt itsenäiseen työskentelyyn. Mutta ehkä tärkeää on, että älä muumioidu kotiin. Käy silti harrastuksissa ja tapaa ihmisiä.

Vierailija
2/42 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerrot vanhemmille pahasta olostasi ja kuinka koulusikin luultavasti tulisi kärsimään, koska et jaksa enää. Mielestäni toi on ainakin hyvä idea, varsinkin kun olet ilmiselvästi hyvä koulussa niin varmasti pystyt itsenäiseen työskentelyyn. Mutta ehkä tärkeää on, että älä muumioidu kotiin. Käy silti harrastuksissa ja tapaa ihmisiä.

Ongelma on että nykyisellä paikkakunnallani kaikki tuntevat minut ja harrastuksia, joissa ei olisi joku ihminen koulustani on heikosti tarjolla. Yksilöharrastukset taas maksavat liikaa.

-AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea tehdä tossa tilanteessa ysi itsenäisesti. PAkko kuitenkin kysyä, että miksi ihmeessä amikseen noin loistavalla keskiarvolla? Voisithan mennä johonkin muuhun lukioon kuin oman paikkakuntasi lukioon.

Tsemppiä!

Vierailija
4/42 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä idea tehdä tossa tilanteessa ysi itsenäisesti. PAkko kuitenkin kysyä, että miksi ihmeessä amikseen noin loistavalla keskiarvolla? Voisithan mennä johonkin muuhun lukioon kuin oman paikkakuntasi lukioon.

Tsemppiä!

Rahallisista syistä. Amiksen yhteydessä on asuntola, joka on alaikäisille oppilaille ilmainen. Lukioon mennessäni joutuisin etsimään asunnon vapailta markkinoilta, mikä maksaisi enemmän kun pystyisin ikinä saamaan opinto- tai asumistukea. Vanhempani eivät myöskään tienaa riittävästi jotta olisi millään tasolla mielekästä tai reilua vaatia heitä maksamaan vuokra, kirjat, vaatteet ja ruoat.

-AP

Vierailija
5/42 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin vanhemmiltani. Sanoivat että ei onnistu, koulu kun ei ole vain pänttäämistä vaan pitää oppia sosiaalisia taitoja ja toimimaan ryhmässä.

Eikö tuo jo riittäisi, olenhan sitä jo 8 vuotta kuitenkin opetellut.

-AP

Vierailija
6/42 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida tietää millaista on olla ysipisteysin opiskelijana amiksessa? Pilkkaaminen ja kuvien otto on pientä siihen verrattuna. Nettilukio vois olla just sulle

Vierailija
7/42 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et taida tietää millaista on olla ysipisteysin opiskelijana amiksessa? Pilkkaaminen ja kuvien otto on pientä siihen verrattuna. Nettilukio vois olla just sulle

Mistä ne sitten saisivat tietää että olen ysipisteysin opiskelija? Enhän koskaan sano mitään kenellekään koulussa, paitsi tietenkin jos minulle puhutaan. Ei sitä otsassani lue.

En edes ole lahjakas käytännön töissä, niin jos mitään niin olen varmaan keskiarvon alapuolella taitojen suhteen.

Kysyn sitten, millaista se sitten on? Enhän minä tietenkään tiedä kun en ole siellä ikinä ollut, mutta haluan mieluummin uskoa parempaan tulevaisuuteen kun huonompaan. Minä olen aivan tavallinen nuori, uskon että tarvitsen vain aloituksen puhtaalta pöydältä.

-AP

Vierailija
8/42 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et aijo uudessakaan ympäristössä puhua tai tutustua kehenkään, niin aivan takuuvarmasti päädyt taas kummajaiseksi.

Vierailija
9/42 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyin vanhemmiltani. Sanoivat että ei onnistu, koulu kun ei ole vain pänttäämistä vaan pitää oppia sosiaalisia taitoja ja toimimaan ryhmässä.

-AP

Tietävätkö vanhempasi, että sinua kiusataan? Ethän sinä noin opi sosiaalisia taitoja, vaan päinvastoin. Mites koulussa, opettaja, kuraattori, eivätkö he auta sinua?

Vierailija
10/42 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on että nykyisellä paikkakunnallani kaikki tuntevat minut ja harrastuksia, joissa ei olisi joku ihminen koulustani on heikosti tarjolla. Yksilöharrastukset taas maksavat liikaa.

-AP

Entä jos yritit netistä etsiä uusia samantyylisä kavereita? Voisit pyytää vaikka mukaan konserttiseuraksi toiselle paikkakunnalle?

En halua peloitella mutta vaarana on, jos vietät koko vuoden kotona vailla ikäistesi seuraa niin voi olla, että vuoden päästä amikseen lähtö voi tuntua todella vaikealta. Ysiluokan käyminen kiusaamisen takia kotona on ok mutta vastapainona pitäisi olla edes jotakin sosiaalista toimintaa muiden kanssa.

Vierailija
11/42 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en epäile lainkaan, ettetkö pystyisi sitä ysiluokkaa suorittamaan. Tietysti tarvitset siihen vanhempiesi luvan ja koulun myös. Keskustele ja perustele heille kunnolla ja perusteellisesti. Luultavasti ajattelevat, että jos jäät pois koulusta, niin sinulla ei ole tarpeeksi muita sos.kontakteja ym.

Vierailija
12/42 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et aijo uudessakaan ympäristössä puhua tai tutustua kehenkään, niin aivan takuuvarmasti päädyt taas kummajaiseksi.

Ei minua haittaa jos minun ajatellaan olevan outo tai erikoinen niin kauan kun minua ei häiritä ja kiusata systemaattisesti. En välitä mitä muut ajattelevat kunhan he jättävät minut rauhaan. Voi olla että olenkin kummajainen, ehkä on niin että vika on minussa. Nykyisessä koulussa kuitenkaan opiskelusta ei tule mitään koska minua häiritään jatkuvasti.

-AP

Vierailija
13/42 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ne sitten saisivat tietää että olen ysipisteysin opiskelija? Enhän koskaan sano mitään kenellekään koulussa, paitsi tietenkin jos minulle puhutaan. Ei sitä otsassani lue.

En edes ole lahjakas käytännön töissä, niin jos mitään niin olen varmaan keskiarvon alapuolella taitojen suhteen.

Kysyn sitten, millaista se sitten on? Enhän minä tietenkään tiedä kun en ole siellä ikinä ollut, mutta haluan mieluummin uskoa parempaan tulevaisuuteen kun huonompaan. Minä olen aivan tavallinen nuori, uskon että tarvitsen vain aloituksen puhtaalta pöydältä.

-AP

Älä nyt vaan hyvä ihminen tee sitä virhettä että menet ammattikouluun. Jos sinulla on lukuaineissa keskiarvo kympissä ja et ole lahjakas käytännön töissä niin ammattikoulu ei yksinkertaisesti ole sinun paikkasi, ei millään muotoa.

Yritä nyt vaan selvitä jotenkin peruskoulusta ja mene sen jälkeen lukioon, siellä tuskin on kiusaamista samassa mittakaavassa. Yliopistossa viimeistään tilanne korjaantuu.

Vierailija
14/42 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-AP

Eipä se nyt auta, jos sinä olet oppimassa näitä sosiaalisia taitoja, jos ne ei nähtävästi muille ole vielä kehittyneet. Kumpi on pahempaa, että vietät vielä vuoden kiusauksen alaisena tai opiskelet kotona itsenäisesti.

Tekisin paperille konkreettista listaa molempien vaihtoehtojen hyvistä ja huonoista puolista ja yrittäisin käydä vanhempien kanssa rauhallisen keskustelun. Jos vanhemmat eivät edellenkään ole myönteisellä kannalla niin juttelesin opettajan kanssa, niin että hän keskustelisi vanhempiesi kanssa.

Vierailija
15/42 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisikö amiksessa tekemään kaksoistutkinnon? Sun lahjat viittaa kyllä nyt muualle kuin amikseen. Tietääkö vanhempasi kiusaamisesta? Ei ne ymmärrä sun tilannetta, jos eivät tiedä siitä.

Vierailija
16/42 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä herraisä mene amikseen tuolla keskiarvolla! Tulet katumaan ihan varmasti. Sieltä löydät erittäin epätodennäköisesti kaltaistasi seuraa ja opetus on kuin päiväkodissa. Eikö esim. naapurikaupungissa olisi toista lukiota, jota voisit käydä ja samalla asua kotona? Ihan oikeasti, älä mene sinne amikseen. ÄLÄ. Puhun kokemuksesta.

Ysin kykenet varmasti suorittamaan itse, kun pärjäät koulussa noin hyvin. Sosiaalinen toiminta olisi kuitenkin tärkeää, eikö esim. kansalaisopistolla olisi jotain kiinnostavia kursseja harrastukseksi? 

Vierailija
17/42 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minua haittaa jos minun ajatellaan olevan outo tai erikoinen niin kauan kun minua ei häiritä ja kiusata systemaattisesti. En välitä mitä muut ajattelevat kunhan he jättävät minut rauhaan. Voi olla että olenkin kummajainen, ehkä on niin että vika on minussa. Nykyisessä koulussa kuitenkaan opiskelusta ei tule mitään koska minua häiritään jatkuvasti.

-AP

On vaan kauhean vaikeaa saada uutta alkua, jos vetäydyt jo valmiiksi kontaktista. Oleellista olisi nyt saada sun vanhemmat tajuamaan koko tilanne.

Itsekin löysin oman porukkani vasta yliopistossa hyvin erikoiselta alalta, jonne tuli ne kaikki minun kaltaiset, jotka olivat lusineet koulunsa läpi kuka missäkin. Sun pitää vaan jaksaa siihen asti, että oma ala ja porukka löytyy. Miltään autonasentaja/kampaaja -linjalta sitä ei tule löytymään, pahoittelen.

Vierailija
18/42 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaan koulunkäyntiä. Kaikki siellä vihaavat minua vaikka en ole mielestäni tehnyt mitään minkä vuoksi näin tarvitsisi olla. En koskaan edes puhu kenellekään siellä, en ole siis ainakaan tietoisesti loukannut ketään siellä.

En kestä enää olla jatkuvan pilkan kohde, en halua että minusta otetaan kuvia ja laitetaan nettiin, enkä halua kuulla mitä vikaa minussa taas on.

Mietin siksi että voisin suorittaa ysiluokan itsenäisesti. Uskoisin pystyväni siihen, lukuaineiden keskiarvoni on 9,9 ja opin aika nopeasti.

Lisäksi motivaationi on hyvä. Haluan saada peruskoulun päättötodistuksen ja mennä toiseen kaupunkiin amikseen ja toivottavasti ns. aloittaa alusta uudella paikkakunnalla. En halua pysyä nykyisellä paikkakunnallani yhtään kauemmin kuin pakollista.

Luin jostain että ilmoitus kunnalle riittää, ja kokeet pitää käydä tekemässä jossakin. Miten saan vanhempani suostumaan tähän järjestelyyn?

Yhteys poliisiin. Koulukiusaaminen on surkean vähättelevä nimitys rikolliselle toiminnalle.

Vierailija
19/42 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä!

Rahallisista syistä. Amiksen yhteydessä on asuntola, joka on alaikäisille oppilaille ilmainen. Lukioon mennessäni joutuisin etsimään asunnon vapailta markkinoilta, mikä maksaisi enemmän kun pystyisin ikinä saamaan opinto- tai asumistukea. Vanhempani eivät myöskään tienaa riittävästi jotta olisi millään tasolla mielekästä tai reilua vaatia heitä maksamaan vuokra, kirjat, vaatteet ja ruoat.

Voih. Älä missään nimessä valitse amista vain rahallisista syistä. Vanhempasi ovat velvollisia elättämään sinua. Jos heillä ei ole varaa niin etköhän nyt jotakin tukea saisi. Entä opintolaina? Noh, asia ei vielä ajankohtainen sulle mutta ehdottomasti lukioon, jos tollaset olivat syysi!

-AP

Vierailija
20/42 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat ap vaan opintolainaa ja menet mihin sun kannattaa mennä, mihin sua kiinnostaa mennä, ja missä alalla on hyvät työnäkymät ja palkat. Noin lahjakas fiksu ihminen, ammattilukio olis mun mielestä ensimmäinen askel. Hyvin helppo suorittaa ammatti ja ylioppilastutkinto samalla kertaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan