Työkaveri (nainen) ei tiennyt, kuka Biggie Smalls oli
Annoin hänelle jaxuhalin ja toivotin hyvää viikonloppua. Käyttäkää sitä älyluuria tiedonhakuunkin joskus, naiset, älkääkä vain räpsikö selfieitä.
Kommentit (29)
Enpä olis tietänyt kumpaakaan.
Bengt Holmströmiäkin piti vähän aikaa muistella vaikka olen taloustieteen maisteri. Pidän paljon enemmän arvossa edellistä Suomeen tullutta Nobelia.
No, enpä koskaan ollut kuullutkaan tästä hip-hop -tähdestä. Piti googlettaa. Minulle tuon tyylilajin renkutukset eivät ole musiikkia, joten ei minun tarvitse tietää myöskään noista tähdistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitätkö sinä, että jonkun pitäisi oikeasti tietää tuo, kuka hän sitten lieneekin? Mikä sen tuoreimman suomalaisnobelistin nimi muuten olikaan?
evvk
Benkku. Kyllä minun yleistietoni on hyvä, turha yrittää. :D Mutta pointti on ja pysyy, Biggie Smalls kuuluu hyvään yleistietoon. Ap
Mä en kyl tiedä miksi pitäisi tietää joku edesmennyt räppäri (joka kuoli, kun olin 6-vuotias), jos ei ole kyseisestä musiikkityylistä kiinnostunut.
Niin. Miksi pitäisi tietää kuka Rauli Badding oli tai missä museossa Mona Lisa sijaitsee. Ei pidäkään, mutta huono yleistieto kertoo henkilöstä jotain. Kyseisen miehen kuolema oli kuitenkin iso juttu aikanaan, itä- ja länsirannikon välinen vihanpito ja mitäkaikkea. Kaikki tuo oli mennyt työkaveriltani ohi, Tupac Shakurkin. Sellaista se on.
Ap
Mielestäni biggie smalls ei kuulu yleistietoon. Itse kuuntelen vanhaa räppiä, joten todellakin tiedän nämä asiat, mutta räppigenre ei ole suomessa ollut vielä siihen aikaan kovinkaan iso juttu, joten ymmärrän hyvin, jos joku, joka ei ole kyseisestä genrestä kiinnostunut ei biggie smallsia tiedä. Mona lisa taas on maailman kuuluisimpia tauluja ja esiintyy historiankirjoissakin.
Olen myös nainen enkä ole ikinä kuullutkaan tuollaista nimeä. (Minulla ei myöskään ole älypuhelinta, joten tiedonhaku sillä ei onnistu) Äsken googletin nimen ja syy tuntemattomuudelle selvisi. En ole koskaan ollut kiinnostunut hiphop-musiikista, joten miksi tällainen henkilö pitäisi tietää. "Räppäreistä" (tai miksi heitä nyt pitäisi kutsua) tiedän nimeltä vain Cheekin ja Elastisen. Heidän nimiltään ei Suomessa oikein voi välttyä. Nuo nimet ovat enemmän kuin tarpeeksi "sivistystä" tuolta alalta.
Joel Pohjanpalosta olen kuullut ja tiesin että hän on jalkapalloilija. Enempi tieto ei ole minulle tarpeen.
Tiedätkö sinä, kuka oli Martti Talvela? Voisin väittää sivistymättömäksi jos suomalaisena et tiedä. En kuitenkaan väitä, sillä ymmärrän, että kaikilla ei ole samoja mielenkiinnonkohteita kuin minulla.
Enpä ollut koskaan kuullutkaan koko nimeä, mutta ap, kerrohan, tiedätkö mikä kappale soi tämän Biggie Smallsin (Wikipedian mukaan) tunnetuimmalla kappaleella "Mo Money Mo Problems"?
Vierailija kirjoitti:
Enpä ollut koskaan kuullutkaan koko nimeä, mutta ap, kerrohan, tiedätkö mikä kappale soi tämän Biggie Smallsin (Wikipedian mukaan) tunnetuimmalla kappaleella "Mo Money Mo Problems"?
Eli siis biisi, jonka "päälle" tämä räppäys on tehty.:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitätkö sinä, että jonkun pitäisi oikeasti tietää tuo, kuka hän sitten lieneekin? Mikä sen tuoreimman suomalaisnobelistin nimi muuten olikaan?
evvk
Benkku. Kyllä minun yleistietoni on hyvä, turha yrittää. :D Mutta pointti on ja pysyy, Biggie Smalls kuuluu hyvään yleistietoon. Ap
No en olisi minäkään tiennyt vaikka kuuntelen jopa tuon genren musiikkia. Milloin hänestä on muka yleisesti puhuttu Biggie Smallsina?
Jos tämä herra on osa yleissivistystä, niin miksi häntä ei mainittu kertaakaan (musiikki)lukion tunneilla tai yliopiston musiikkitieteen luennoilla? Ei edes populaarimusiikin historian luennoilla, joilla käsiteltiin myös jonkin verran hiphop-musiikkia. Osaat varmasti vastata tähän, kun niin vakaasti väität, että kaikkien on tämä herra tunnettava.
Ehkäpä juuri siksi et tiedä. En silti tiedä minäkään, enkä aio guuglata. Jos tuo olisi joku sellainen henkilö joka minun pitäisi tietää / tuntea, niin tietäisin sen muutenkin..