Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naiset jotka treenaa ja treenaa mutta missään vaan ei näy :)

Vierailija
13.01.2017 |

no niin siis facebookkin kokoajan postataan treenaamisjuttuja, jo vuosia. Kumma vaan kun ei näy missään. Ei lihasta hauiksessa, ei jaloissa, ei mitään. jotkut noista on normaalipainon ja ylipainon rajoilla, joten luuulisi jo jotain tulosta tulevan mutta ei. Ja joillain ihan ammatti trainerit, ...kumma asia. EIkö ne tee sitä tosissaan, vai mitä peliä tuo oikein on? Eikö kannattaisi jo vaihtaa urheilumuotoa, esim. tennikseen tai lentopalloon?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ihmetellyt itse samaa; jotkut naiset puhuu kokoajan, kuinka käyvät zumbassa, salilla jne urheilevat, mutta ovat oikeasti aika tanakoita.Miten se voi olla mahdollista? Nää samat myös usein kyttää hiilareita ja puhuu hormonidieeteistä jne.

Vierailija
22/33 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä nämä siellä salilla tekevät, koska meikäläisen nörttiystävä voitti molemmat fitnesskinkut kädenväännössä helposti. Ja tää nörde on lähinnä juonut kokista ja treenannut hiirellä ja näppiksellä...

Kädenvääntö on hyvin pitkälti tekniikkalaji.

Muakin ihmetyttää aina nämä kädenvääntökisat, eihän se kerro mitään mistään voimasta, vaan se on jäänne joltain 1800-luvun pubielämästä :'D Siis eihän mies ja nainen voi edes lähtökohtaisesti ottaa kädenvääntökisaa, koska naisen käsivarsi ja kämmen on lyhyempi/pienempi kuin miehellä. Toki eri asia, jos tämä "nörttikaveri" oli joku 165cm ja käsivarretkin ohuemmat kuin naisella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sairasta, että aikuinen ihminen (niin kuin ap) voi elää sellaisessa median luomassa harhassa, että muutaman kuukauden kuntosalitreenailulla voisi saavuttaa samat mittasuhteet kuin Instagramin fitnessbabet. Ei niillä fitnessbabeilla turhaan ole kymmeniätuhansia seuraajia, kyllä ne vartalot vaatii vähän enemmän omistautumista kuin muutama kerta salilla viikossa päivätöiden ohessa. Tiesitkös, että jotkut tavalliset tallaajatkin jättäytyvät pois töistä ihan vain sen takia, että voisit treenata ja keskittyä fitnesskisakauteen.

Tähän kommenttiin voi vielä mielestäni lisätä tyypin "fitnessbeibsukat", joilla on jo hoikka ruumiinrakenne ilman treeniäkin, ja kun on vähän alettu treenata, niin pakarat ovat vähän pyöristyneet ja jo valmiiksi hyvä kropan muoto on korostunut. Kannattaa siis ymmärtää, että jo fitnessvaatteita myydään mallinkuvilla, joissa mallilla on hyvä ruumiinrakenne mutta malli ei välttämättä ole treenannut juuri ollenkaan. Eli siis yksinkertaisesti että kuten muissakin asioissa, markkinoinnilla väitetään, että sinustakin tulee tämän näköinen, kun vain alat treenata. Todellisuudessa ei sitä mallikroppaa tule, jos ruumiinrakenne ei luonnostaan ole sellainen.

Bloggaaja Vilma P. on mielestäni tällainen:

http://vilmap.com/wp-content/uploads/2016/01/DSC02619-kopio-1.jpg

Toki on hienoa, jos hän kannustaa terveisiin elämäntapoihin ja innostaa liikkumaan, ei siinä mitään.

Ja lisätään vielä: lihaskuntotreeni tekee hyvää ihan kaikille, mutta ei se tee kaikista fitnessmallin näköistä.

Vierailija
24/33 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sairasta, että aikuinen ihminen (niin kuin ap) voi elää sellaisessa median luomassa harhassa, että muutaman kuukauden kuntosalitreenailulla voisi saavuttaa samat mittasuhteet kuin Instagramin fitnessbabet. Ei niillä fitnessbabeilla turhaan ole kymmeniätuhansia seuraajia, kyllä ne vartalot vaatii vähän enemmän omistautumista kuin muutama kerta salilla viikossa päivätöiden ohessa. Tiesitkös, että jotkut tavalliset tallaajatkin jättäytyvät pois töistä ihan vain sen takia, että voisit treenata ja keskittyä fitnesskisakauteen.

Tähän kommenttiin voi vielä mielestäni lisätä tyypin "fitnessbeibsukat", joilla on jo hoikka ruumiinrakenne ilman treeniäkin, ja kun on vähän alettu treenata, niin pakarat ovat vähän pyöristyneet ja jo valmiiksi hyvä kropan muoto on korostunut. Kannattaa siis ymmärtää, että jo fitnessvaatteita myydään mallinkuvilla, joissa mallilla on hyvä ruumiinrakenne mutta malli ei välttämättä ole treenannut juuri ollenkaan. Eli siis yksinkertaisesti että kuten muissakin asioissa, markkinoinnilla väitetään, että sinustakin tulee tämän näköinen, kun vain alat treenata. Todellisuudessa ei sitä mallikroppaa tule, jos ruumiinrakenne ei luonnostaan ole sellainen.

Bloggaaja Vilma P. on mielestäni tällainen:

http://vilmap.com/wp-content/uploads/2016/01/DSC02619-kopio-1.jpg

Toki on hienoa, jos hän kannustaa terveisiin elämäntapoihin ja innostaa liikkumaan, ei siinä mitään.

Ja lisätään vielä: lihaskuntotreeni tekee hyvää ihan kaikille, mutta ei se tee kaikista fitnessmallin näköistä.

Tää on tosi hyvä muistutus, kun se tuppaa ihmisiltä unohtumaan, josko ne sitä edes tajuaa.

Esim. minä voisin treenata maailman tappiin, enkä mää siltikään saisi mitään fitnessvartaloa, kun mun kropan muoto on jo alkujaan semmoinen leveä laatikko ilman vyötäröä.

Ahkera, rankka treeni on toki muokannut sitä huomattavasti paremmaksi, vyötärö on tullut esiin, koska selkä on levinnyt ja pakaroihin ( jotka olivat täysin olemattomat ) on tullut pyöreyttä, mutta ilman sitä selvää vyötäröä, ei ne mitenkään kuumilta näytä. Yläkroppa vielä tuppaa keräämään enemmän lihaa kuin alakroppa, vaikka olen oikein panostanut alakerran treeniin, että pysyisi lihastasapaino.

Että joo, en mää kovin hehkeältä näytä, jos tavoitteena ja vertailukohtana on se fitnessbeibe, mutta kunto on hyvä ja itsevarmuus on kasvanut, kun on päässyt sen oman mukavuusalueensa ulkopuolelle tekemään.

Vierailija
25/33 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus ihmetellyt itse samaa; jotkut naiset puhuu kokoajan, kuinka käyvät zumbassa, salilla jne urheilevat, mutta ovat oikeasti aika tanakoita.Miten se voi olla mahdollista? Nää samat myös usein kyttää hiilareita ja puhuu hormonidieeteistä jne.

No tykätään syödä herkkuja :) mä ainakin harrastan liikuntaa sen takia että se on kivaa! Ei mulla oo mitään sen kummempia tavoitteita tai tuloksia joita pitäisi saavuttaa. Stressin hallintakeino, sosiaalisten suhteiden ylläpitämistä ja varmasti paljon terveysvaikutuksia.

N41

Vierailija
26/33 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen juuri sellainen.

Nainen joka treenaa ja treenaa. Kuntosalilla voimaharjoittelua 3 kertaa viikossa ja saman verran airobista liikuntaa.

Silti olen normaalipainon ylärajoilla.

Lihaskunto on kuitenkin hyvä ja minulla on hyvä olla omassa kehossani.

(en kuitenkaan postaa treenejäni faceen enkä mainosta niitä muuallakaan)

Olen oikein tyytyväinen omaan vointiini ja ulkonäkööni.

Vierailija
27/33 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä vaikka polkee vaan 5min ja on lopun ajan saunassa? Eikö sekin ole parempi, kuin mussuttaa suklaata kotisohvalla ja olla polkematta ollenkaan :)

Vierailija
28/33 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alko tekee mieli: 🍖Ja kokista.

Vierailija
29/33 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

luulis jo jossain ees näkyvän, silti olmus kuin punkelo

Eiks treenaamalla juurikin tule punkeloksi=)

Vierailija
30/33 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ISO sika kirjoitti:

Kun treenaa puolilla valoilla, niin eihän sitä kehitystäkään tule. Harvassa ovat ne oikeasti lihaksikkaat kehonrakentajanaiset. Tyhmää käydä salilla polkemassa 5 min kuntopyörää ja loput 90 min istua infrapunasaunassa juoruilemassa.

Mitä jos heille on tuosta mielihyvää, haittaako se sinua?

Jos sinä sanot harrastavasi lukemista ja luet vain pari dekkaria vuodessa, niin minä voisin ihmetellä, mikset lue venäläisiä klassikoita ja Shakespearen näytelmiä. Kirjoissa on eroja.

Vierailija
31/33 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies käynyt salilla monta vuotta, mutta ei sitä juuri huomaa. Johtunee siitä, että on raamikas ruumiinrakenteeltaan ja treeni tähtää enemmän toimintakyvyn ylläpitoon, liikkuvuuteen ja kehonhallintaan. Isot rintalihakset kiristäisivät ryhtiä entistä huonommaksi. Muhkureidet ei mahdu housuihin.

Selityksiä on monia: mitkä on lähtökohdat, tavoitteet, tekemisen laatu ja säännöllisyys. Välillä ehtii treenata monta kertaa viikossa, sitten tulee flunssa, matka, kiire töissä tms. ja pari viikkoa meni huomaamatta.

Vierailija
32/33 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaako sua, kun toiset jaksaa treenata ja sä et? Kuulostat jotenkin ikävän katkeralta. Jos itse treenaisit ja olisit tyytyväinen itseesi ja toimintaasi, niin sulla ei olisi mitään syytä kummastella muiden lihaskasvua tai sen olemattomuutta.

ite tosiaan oon treenannu tosissaan koko ikäni, välillä tosissaan ja välillä en ollenkaan. Mutta yks kesä treenasin käsilihaksia ja muutakin ihan tosissaan kotona käsipainoilla, niin huomasin että käsiini on tulleet aivan upeat lihakset, siis sinne taakse, näytti tosi hyvälle. mutta en jaksa yläpitää sitä jatkuvaa puntinnostoa ,joten nyt ei ole. mut se hämmentää ettei edes personal traineri saa asiakkailleen samoja lihaksia näkyviin.

Vierailija
33/33 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaako sua, kun toiset jaksaa treenata ja sä et? Kuulostat jotenkin ikävän katkeralta. Jos itse treenaisit ja olisit tyytyväinen itseesi ja toimintaasi, niin sulla ei olisi mitään syytä kummastella muiden lihaskasvua tai sen olemattomuutta.

ite tosiaan oon treenannu tosissaan koko ikäni, välillä tosissaan ja välillä en ollenkaan. Mutta yks kesä treenasin käsilihaksia ja muutakin ihan tosissaan kotona käsipainoilla, niin huomasin että käsiini on tulleet aivan upeat lihakset, siis sinne taakse, näytti tosi hyvälle. mutta en jaksa yläpitää sitä jatkuvaa puntinnostoa ,joten nyt ei ole. mut se hämmentää ettei edes personal traineri saa asiakkailleen samoja lihaksia näkyviin.

Mutta ethän sä tiedä, mitä ne pt:n asiakkaat on keskustelleet pt:n kanssa ja minkälaiset tavoitteet on asetettu. Moni nainen varmasti myös sanoo, ettei halua lihaksikkuutta. Toisekseen painoissa eteenpäin meneminen on rankkaa hommaa, siihen ei voi lähteä, jos ei sitten tosissaan tee töitä. Uskoisin, että kaikki pt:eiden asiakkaat eivät ole sellaisia, jotka haluaa erottuvat lihakset vaan tavoite olla jo sekin, että ylläpitää lihaskuntoa ja liikunta on osana elämää.

Toki itsekin harmittelen välillä, kun huomaan naisten treenaamisessa sellaista, että ei vahingossakaan oteta riskejä vaan tehdään aina totuttua ja mukavaa. Se riskien otto ja pieniin tavoitteisiin pyrkiminen voisi myös tuoda iloa treenaajalle ja piristää elämää. Ja naiset nyt ei kuitenkaan mitään älyttömiä lihaksia saa.