Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikan sankarit!

Vierailija
13.01.2017 |

Toimistotyö ja pieni työyhteisö. Tullaan sairaana töihin ja sairastutetaan muut. Ollaan niin kipeitä että töitä ei pystytä tekemään, mutta töihin tullaan. Itselläni vaikea pitkäaikaissairaus ja pienikin flunssa voi olla kohtalokas.
Kiitos ja anteeks!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kantasi. Toinen puoli on sitten se, että sellainen nuhaisuus, tukkoisuus, kurkkukipu/yskä voi jatkua viikkotolkulla vaikka muutaman päivän kotona lepäisikin. Jos ei ole kuumetta eikä täysin vuodepotilaskaan, kukaan lääkäri ei kirjoita sairaslomaa tuollaisen takia viikkokausiksi.

Vierailija
2/19 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan tietoinen, että esim. influessa yms... tartuu jo ennen kun sairastuneella on oireita? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää valita sen nuhaisen työntekijän ja muutaman päivän tauon väliltä niin arvaatko kumman työnantaja useimmiten mieluimmin valitsee? Siis tapauksissa joissa lääkäri ei kirjoita sairauslomaa.

Vierailija
4/19 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten pitäsi tehdä? Maata palkatta kotona kolmekin viikkoa, kun tauti ei taitu ja sairauslomaa ei flunssaan saa? Ja varoiksi jo viikkoa ennen kun sairastuu? Flussat, kun tartuu oireettomanakin.

Vierailija
5/19 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just aamulla muistelin lämmöllä tapausta, kun työkaveri tuli töihin oksennustautisena. Poishan ei voi olla koskaan, koska jokainen rivikonttorirotta on työssään korvaamaton ja kotona sairastaminen on velttoilua.

Olen kokenut myös työyhteisön, jossa saikuteltiin kun oli vähän varvas kipeä tai oli melkein kuumetta ja mietittiin, montako viikkoa mistäkin krempasta saisi lomaa, joten en arvosta hupisaikuttelua. Mutta ei tässä toisessakaan ääripäässä ole kehumista.

Vierailija
6/19 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista kuukautta nuhaa ja yskää, käynti lääkärissä, buranaa ja töihin. 

Vierailija
7/19 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuolle sitten voi? Flunssa voi jatkua pitkäänkin ja henkilö voi tartuttaa muita jo ennen kuin on itse saanut oireita. Suosittelisin kiinnittämän huomiota omaan käsihygieniaasi.

Vierailija
8/19 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä kieltämättä ärsyttää joidenkin marttyyriasenne.

Mä nyt uhraudun, köh köh, saikkua olisin saanut mutten ottanut kun kuumetta on vain 39,9 astetta. Koska olen niin korvaamaton ja ainut joka osaa.

Kukaan ei töissään ole korvaamaton eikä oman terveyden kanssa kannata leikkiä.

Vierailija
9/19 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä kieltämättä ärsyttää joidenkin marttyyriasenne.

Mä nyt uhraudun, köh köh, saikkua olisin saanut mutten ottanut kun kuumetta on vain 39,9 astetta. Koska olen niin korvaamaton ja ainut joka osaa.

Kukaan ei töissään ole korvaamaton eikä oman terveyden kanssa kannata leikkiä.

Ei välttämättä ole mistään marttyyriasenteesta kiinni. Toisilla vaan on tilanne, että jos et itse tee töitäsi niin ei niitä tee kukaan muukaan ja siellä ne ovat sitten odottamassa uusien hommien kanssa kun seuraavan kerran tulet töihin. Eli on tosiaan se "ainut joka osaa". Siksi on aika korkea kynnys jäädä pois. Toki olen samaa mieltä tuosta että omalla tervreydellään ei tietysti kannattaisi leikkiä.

Vierailija
10/19 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jää itse pois töistä jos niin pöpöt pelottaa.

Vierailija
11/19 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaisinkohan saada sairauslomaa kun kertoisin että muiden sairaana töihin tuleminen pelittaa? Menisin siis terveenä lääkäriin?

Meillä ei ole kenelläkään omia töitä vaan kaikki työt etenevät kaikkien tekemänä. Työtahti on melko rauhallinen.

Ap

Vierailija
12/19 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne basillit leviä enää tuossa räkävaiheessa. Ja vaikka leviäisivätkin, niin ne ovat kuitenkin jo aiemmin kulkeneet koko henkilöstön läpi. Toiset vain sitten sairastuvat ja sairastavat rajummin kuin toiset.

Vierailija
13/19 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaisinkohan saada sairauslomaa kun kertoisin että muiden sairaana töihin tuleminen pelittaa? Menisin siis terveenä lääkäriin?

Meillä ei ole kenelläkään omia töitä vaan kaikki työt etenevät kaikkien tekemänä. Työtahti on melko rauhallinen.

Ap

Et varmaan mutta eipä se flunssaa poteva, mutta ihan työkykyinen ihminenkään saa. Kiinnitä huomiota käsihygieniaasi jos huolettaa. Sillä estetään tartuntoja merkittävästi.

Vierailija
14/19 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta näiden kohdalla, joilla on esim. vatsatautia ja sitten tullaan töihin. Voisi ajatella hiukan omaa napaansa pidemälle.

Mutta ei jonkun flunssan leviämistä vaan voi estää tuollaisella että jäätäsiin kotiin. Tautia on ehditty levittää jo ennen kuin itsellä on ollut hajuakaan sairastumisesta.

Hyvällä käsien pesulla ja hygienialla tosiaan pääsee pitkälle. Mutta jos henkesi on jostain pikkuflunssasta kiinni, niin vakavasti harkitsisin muita töitä ja erilaisia järjestelyjä työhösi. Onnistuisiko etätyö?

Vierailija
15/19 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Et varmaan mutta eipä se flunssaa poteva, mutta ihan työkykyinen ihminenkään saa. Kiinnitä huomiota käsihygieniaasi jos huolettaa. Sillä estetään tartuntoja merkittävästi.

Miten niin ei saa? Nä olen aina saanut räkätaudin vuoksi vaikka kuumetta ei olisikaan. Viimeksi sen kolme päivää ja sitten kuusi päivää lisää. Lääkäri totesi että ilman kuumettakin nuha on uuvuttava ja voi aiheuttaa jälkitauteja.

Vierailija
16/19 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyö ei onnistu. Kaikkeni teen että en itse sairastuisi. Minulla siis ms-tauti jonka pahenemisvaiheen saattaa laukaista jokin pienikin tulehdus. Siksi inhottaa kun tullaan vatsataudissa tai kuumeessa töihin. Meillä voi olla kolme päivää esimiehen luvalla pois.

Ap

Vierailija
17/19 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miten niin ei saa? Nä olen aina saanut räkätaudin vuoksi vaikka kuumetta ei olisikaan. Viimeksi sen kolme päivää ja sitten kuusi päivää lisää. Lääkäri totesi että ilman kuumettakin nuha on uuvuttava ja voi aiheuttaa jälkitauteja.

"mutta ihan työkykyinen ihminen"

Nmä sanat taisivat mennä sinulta ohi.

Vierailija
18/19 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etätyö ei onnistu. Kaikkeni teen että en itse sairastuisi. Minulla siis ms-tauti jonka pahenemisvaiheen saattaa laukaista jokin pienikin tulehdus. Siksi inhottaa kun tullaan vatsataudissa tai kuumeessa töihin. Meillä voi olla kolme päivää esimiehen luvalla pois.

Ap

Kuumehan ei taru vaan virus, joka sitten nostaa toisille kuumeen ja toisille ei. Mutta tartunta tapahtuu jo ennen kuumeennousua.

Vierailija
19/19 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up