Tunteella reagoiminen
Millainen ihminen on, kun kaikkeen elämässä reagoi tunteella? Voimakkaasti? Eikä kyse ole iästä, vaan kyse on aikuisesta ihmisestä? Tunteella reagoiminen tarkoittaa, että kaikkiin asioihin ensin jokin tunne. Tää tyyppi on ollut ikänsä kotona, kotiäitinä. Jotenkin ajattelen, että tapaan reagoida tunteella vaikuttaa se, että sosiaaliset taidot ovat jääneet kehittymättä. Voisiko joku selventää...
Kommentit (5)
Kaikilla meillä on tunteita ja ne vaikuttavat reagointiimme eri asioihin. Kenenkään ei pidä täysin tukahduttaa tunteitaan. Jos tunteet tuntuvat hallitsevan liikaa eikä henkilö osaa säädellä niitä lainkaan, on varmasti ongelmia omien tunteiden tunnistamisessa. Sosiaalisesti taitavilla ihmisillä on usein hyvät tunteidensäätelytaidot.
Ihmiset jotka hakevat huomiota olemalla kauhean kärkkäitä ja äänekkäitä keskustelussa ja vievät tilaa toisilta niillä omilla viisasteluillaan. Jos tähän puuttuu sanomalla että eiköhän tuo nyt tullut selväksi ja annetaan muiden puhua niin sitten tuo ihminen suuttuu kun hänelle ollaan epäystävällisiä. Itsehän ne sen aiheuttavat olemalla suuna päänä.
Reagoin tunteella. Sen jälkeen alan analysoimaan, mutta usein juuri se tunnereaktio vie oikeisiin päätelmiin. En tahdo tukahduttaa persoonallisuuttani. Olen varmasti kauhean kärkäs, mutta toivottavasti huomaatte sen, kun itkin reagoitte takaisin tunteella tai vaikka hillitymminkin, niin kyllä minä heti tunnerektioni purkauduttua olen valmis neuvottelemaan, joustamaan, sopimaan, kieltäytymäänkin... Kaikkea hyvää sinunkin kannaltasi siis. En suutu siitä, että selvitetään voiko toiveitamme yhteensovittaa.
Normaali ihminen reagoi tunteella. Mulla on ystävä, joka ei reagoi tunteella, ja se EI OLE normaalia. Häneltä puuttuu mm. empatiakyky.