Tupakan ostosta tehty salatiedettä
Kommentit (95)
Parhaita on just nämä de gröönat jotka piipittää tota LISÄAINEETONTA TUPAKKAA 😅 annan aina nortin numeron...
Itse olen tupakoinnin lopettanut n. 3vuotta sitten, joten nää nykyiset lait ei mun elämää haittaa. Siltikin ihmettelen miksi tupakan myynnistä on niin hankalaa tehty. Pitäisihän ostajalla olla oikeus vertailla hintoja ja eikö kaupoissa kuulu olla hinnat esillä? Jos siitä fazerin sinisestä hinta puuttuu niin varmasti nousee kauhee haloo asiasta ja lehteen tekstaripalstalle viestiä laitetaan kun hinnat ei ole näkyvissä.
Ja miksi kaljakontit saa olla oikein tyrkyllä kaupoissa? Täällä prismassa ne on oikein näyttävästi esillä isoissa torneissa niin että kassalle mennessä suurin osa ihmisistä kävelee niiden ohitse.
Lähipiirissäni en tiedä yhtäkään tapausta jossa juuri se tupakka on aiheuttanut sen kummempia terveyshaittoja tai ongelmia. Alkoholi on taas aiheuttanut sitäkin enemmän, perheväkivallasta sisäelinten pettämiseen ja kuolemaan.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi tuollaisen rikkovan jotain säädöksiä, kun ei asiakkaalla ole mahdollisuutta vertailla hintoja. Vai onko aivan ok, että pyytää kassalta yhden askin jokaista merkkiä (ja väriä) ja siinä laskeskellen mietiskelee minkähän ostaisi?
En tosin polta tupakkaa mutta uskoisin hinnoissa olevan vaihtelua? Taidankin alkaa tekemään tätä, ihan vain huvikseni ja lopulta aina päättää olla ostamatta.
Ihmisten pitäisi ruveta ihan järjestelmällisesti tehdä niin että ne ensiksi kysyy jokaisen tuotemerkin mitä kaupassa on ja sitten mitä ne maksaa?
Rupeaisi aika nopeasti hiiltymään myyjät
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tupakoinnin lopettanut n. 3vuotta sitten, joten nää nykyiset lait ei mun elämää haittaa. Siltikin ihmettelen miksi tupakan myynnistä on niin hankalaa tehty. Pitäisihän ostajalla olla oikeus vertailla hintoja ja eikö kaupoissa kuulu olla hinnat esillä? Jos siitä fazerin sinisestä hinta puuttuu niin varmasti nousee kauhee haloo asiasta ja lehteen tekstaripalstalle viestiä laitetaan kun hinnat ei ole näkyvissä.
Ja miksi kaljakontit saa olla oikein tyrkyllä kaupoissa? Täällä prismassa ne on oikein näyttävästi esillä isoissa torneissa niin että kassalle mennessä suurin osa ihmisistä kävelee niiden ohitse.
Lähipiirissäni en tiedä yhtäkään tapausta jossa juuri se tupakka on aiheuttanut sen kummempia terveyshaittoja tai ongelmia. Alkoholi on taas aiheuttanut sitäkin enemmän, perheväkivallasta sisäelinten pettämiseen ja kuolemaan.
Sehän onkin niin naurettavaa että alkoholia saa mainostaa ja sitä saa myydä esillä ilman ongelmia. Itseasiassa pienissä kaupoissa alkoholia on niin paljon että varmaan 1/10 osaa koko kaupan tavaramäärästä on alkoholia.
Mutta samaan aikaan tupakkaa ei saa myydä vapaasti. Erittäin tekopyhää
Kyllä. En ymmärrä miten alkoholin myyminen on edelleen niin avointa. Kaikki alkoholipitoinen kiiruulla takaisin alkoon ja tupakalle oma kauppa viereen. Ruokakauppaan vain ruokaa!!
Vierailija kirjoitti:
Parhaita on just nämä de gröönat jotka piipittää tota LISÄAINEETONTA TUPAKKAA 😅 annan aina nortin numeron...
Joo, sama viinakaupassa!:D Eukot tulee kyselemään vähäalkoholisia tai luomuviinejä, jotkut jopa lisäaineettomia!! Myyn aina kossua! Vitsi mitä ääliöitä!:D
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. En ymmärrä miten alkoholin myyminen on edelleen niin avointa. Kaikki alkoholipitoinen kiiruulla takaisin alkoon ja tupakalle oma kauppa viereen. Ruokakauppaan vain ruokaa!!
Ei tarttis marketteja, jos ruokakaupasta saisi vain ruokaa. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi tuollaisen rikkovan jotain säädöksiä, kun ei asiakkaalla ole mahdollisuutta vertailla hintoja. Vai onko aivan ok, että pyytää kassalta yhden askin jokaista merkkiä (ja väriä) ja siinä laskeskellen mietiskelee minkähän ostaisi?
En tosin polta tupakkaa mutta uskoisin hinnoissa olevan vaihtelua? Taidankin alkaa tekemään tätä, ihan vain huvikseni ja lopulta aina päättää olla ostamatta.
Ihmisten pitäisi ruveta ihan järjestelmällisesti tehdä niin että ne ensiksi kysyy jokaisen tuotemerkin mitä kaupassa on ja sitten mitä ne maksaa?
No mitä se myyjien hiiltyminen auttaa? Ei ne tuota lakia ole keksineet tai kiusallaan niitä röökejä piilottele. Laki on laki ja kauppojen ja myyjien tulee sitä noudattaa vaikka kuinka ärsyttäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokakauppa on ruokakauppa. Marketti on marketti. Mut ei siellä marketissakaan tarvi myydä mitään päihteitä.
Just kattelin eilen niitä veen säälittäviä akkoja, joilla oli pikku tippa ruokaa kärryssä, ja parhailla 2(!!!!) karhun keskarikalja salkkua!
Hyi hävetkää!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokakauppa on ruokakauppa. Marketti on marketti. Mut ei siellä marketissakaan tarvi myydä mitään päihteitä.
Just kattelin eilen niitä veen säälittäviä akkoja, joilla oli pikku tippa ruokaa kärryssä, ja parhailla 2(!!!!) karhun keskarikalja salkkua!
Hyi hävetkää!!!
Vaikka olisi ruokakauppa, niin hyvin pieni valikoima siellä ruokaa on. Näin Suomessa.
Kaupasta saa pyytämällä listan (tiskin alta) jossa on merkit ja hinnat. Ei hiilly kukaan. Paitsi sinä (työtön, pummi?) kun meni päivän vittuilen kaupassa-suunnitelma pilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, sama viinakaupassa!:D Eukot tulee kyselemään vähäalkoholisia tai luomuviinejä, jotkut jopa lisäaineettomia!! Myyn aina kossua! Vitsi mitä ääliöitä!:D
Niin. Semmoisia ne hoitajat on ;D
Vierailija kirjoitti:
Kaupasta saa pyytämällä listan (tiskin alta) jossa on merkit ja hinnat. Ei hiilly kukaan. Paitsi sinä (työtön, pummi?) kun meni päivän vittuilen kaupassa-suunnitelma pilalle.
Niin, tai muuten holtiton. Varmaa tollon tatska ja liukuvärjätyt hiukset ja kaljamahakin!! Vitsi mikä ääliö!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Semmoisia ne hoitajat on ;D
... Täh?... Mitkä hoitajat...?
Vierailija kirjoitti:
Nii, sit täytyy osata sanoa merkki oikein ja ääntää tai saa norttia.
Mulle tulee mieleen joku liike 50 vuoden takaa, mut en saa päähäni mikä....
Vierailija kirjoitti:
Ja ne "varotuskuvat". No vohooi vittu morjens.
Joo, siniseksi meikattu miesmalli makaa lakanoissa "tupakointi aiheuttaa sydänkohtauksia". Paras oli kuitenkin sama miesmalli, joka makasi sikiöasennossa ja teksti "tupakointi aiheuttaa impotenssia". No voi nyyh! Onpahan yksi riesa vähemmän maailmassa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eihän se myyjistä ole kiinni, että tupakan ostosta on tehty hankalaa. Vaan kaikkea mikä liittyy tupakan ostoon, säätelee tupakkalaki. Jos ne on pidettävä piilossa eikä niistä saa kertoa asiakkaalle, niin sitten ei saa. Ja tämän vuoden alusta tupakkaa ei saa välttämättä ostaa joka kassalta siksi, että lakimuutos nosto valvontamaksuja roimalla kädellä, aikaisemmin se oli pienehkö könttäsumma useammasta kassapisteestä, nykyään 500e/kassapiste. Eli ei kannattavaa myynnin kannalta ottaa tupakan myyntiä joka kassalle. Ja näitä asioita myös valvotaan, riko lakia niin seurauksena voi olla tupakan myyntilupien menetys.
Eli jos minun kohdallani tulisi tuollainen, joka alkaisi aski askilta vertaamaan hintoja, en lähtisi moiseen leikkiin mukaan ollenkaan.
Valittakaa ihmisen sinne, missä lait säädetään, turha syyttömiä on kiusata.
Käyttäjä2918 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eihän se myyjistä ole kiinni, että tupakan ostosta on tehty hankalaa. Vaan kaikkea mikä liittyy tupakan ostoon, säätelee tupakkalaki. Jos ne on pidettävä piilossa eikä niistä saa kertoa asiakkaalle, niin sitten ei saa. Ja tämän vuoden alusta tupakkaa ei saa välttämättä ostaa joka kassalta siksi, että lakimuutos nosto valvontamaksuja roimalla kädellä, aikaisemmin se oli pienehkö könttäsumma useammasta kassapisteestä, nykyään 500e/kassapiste. Eli ei kannattavaa myynnin kannalta ottaa tupakan myyntiä joka kassalle. Ja näitä asioita myös valvotaan, riko lakia niin seurauksena voi olla tupakan myyntilupien menetys.
Eli jos minun kohdallani tulisi tuollainen, joka alkaisi aski askilta vertaamaan hintoja, en lähtisi moiseen leikkiin mukaan ollenkaan.
Joopa joo.. Kyllä kaupan kassat ja ärrän myyjät osaa tehdä siitä tupakan ostosta niin hankalan kuin ikinä pystyvät.
Just nää " en voi kertoa mitä mulla on" ja " älä katso tänne kaappiin, kun avaan oven" tai " en saa ikinä tupakkiautomaattia päälle" tai " mulle tuli ihan just äsken kuulonalenema"...
Oma lukunsa nämä " olen tosi pahana ja en puhu mitään kun se ostaa tupakkaa tai annas olla jos se pyytää sätkäpapereita nakkaan ne kyllä sen naamalle"
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2918 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo.. Kyllä kaupan kassat ja ärrän myyjät osaa tehdä siitä tupakan ostosta niin hankalan kuin ikinä pystyvät.
Just nää " en voi kertoa mitä mulla on" ja " älä katso tänne kaappiin, kun avaan oven" tai " en saa ikinä tupakkiautomaattia päälle" tai " mulle tuli ihan just äsken kuulonalenema"...Oma lukunsa nämä " olen tosi pahana ja en puhu mitään kun se ostaa tupakkaa tai annas olla jos se pyytää sätkäpapereita nakkaan ne kyllä sen naamalle"
No toki osaavat, koska se on pakko. Itse ainakin töissä noudatan lakeja ja annettuja tärkeitä ohjeita niistä joustamatta. Se oma perse on kuitenkin jokaiselle se merkittävin asia ja jos tekee työssä jotain tietoisesti vasten annettuja sääntöjä ja jotain menee pieleen, niin kyllähän se ilmi tulee ja jos kyse isosta asiasta, niin siinä voi tulla sitten monon kuva sinne ahteriin ja se ei ainakaan itselleni ole vaihtoehto vaikka kuinka tietyt asiat asiakasta rassaisikin.
Juuri noin! Tupakkakaupat takas. Espanjassakin on isot tupakkakioskit erikseen. Jotka ei muuten ollu sunnuntaisin auki ja menivät kiinnikkin jo joskus 19.00.
Mut Suomessa ollaan niin "kiireisiä" 😂😂 ettei tuo kyllä onnistuiskaan.