Hampaat huonossa kunnossa?
Onko mun hampaat kuinka huonossa kunnossa? Viimeksi olen käynyt hamppi lääkärissä n. 3v sitten. Harjaus on vuoden ajan ollut huonoa ja olen välillä unohtanut harjata. 4kk sitten olen alkanut aamuin illoin harjata niin ientulehdus loppui.Nyt se alkoi , kai? Koska ien "repesi" ja se on kipeä. 1vk päästä hamppi lääkäri. Hävettää... Reikiäkin varmaan on vaikka en tunne mitään mutta lampulla katoin niin mustaa joissain hampaissa...
Kommentit (4)
Emme me voi tietää, missä kunnossa hampaasi ovat. Varaa aika hammaslääkärille.
Minulla oli yhdessä vaiheessa 6 vuoden väli hammaslääkärikäynneissä... En käynyt kertaakaan tuona aikana hoidattamassa hampaitani. Viimein uskaltauduin hammaslääkäriin. Hävetti ja olin ihan varma, että kaikki hampaani ovat mätiä ja saan tekarit. Mutta ei minulla ollutkaan kuin kaksi reikää ja paljon hammaskiveä. Sen jälkeen olen käynyt tarkastuksessa ja suuhygienistillä kerran vuodessa.
Vedän paniikit pienimmästä asiasta :D
Musta todennäköisesti hammaskiveä. En usko että hampaasi mitenkään kurjassa kunnossa ovat. Kolme vuotta ilman hammaslääkäriä on vielä lyhyt aika.
Ei se kai välttämättä vielä reikä ole, vaikka olisikin mustaa ja sitä varten meillä on hammaslääkäri joka paikkaa/hoitaa tarvittaessa. Turha häpeä pois ja reippaasti sinne vaan! Tsemppiä! :)