Sain postin saapumisilmoituksen tullattavasta tuotteesta.
Ilmoituksessa ei kerrottu, mikä paketti on, mistä se on tai keneltä se on.
Soitin tulliin ja postiin, kummatkaan eivät tienneet mikä se on, mistä se on tai keneltä se on.
Mikä ihme siinä paketissa voi olla? En ole tilannut mitään eu:n ulkopuolelta, tai mistään muualtakaan. Kukaan ei ole lähettänyt minulle mitään mistään.
En voi tullata postia tietämättä, mistä maasta paketti on.
Posti lupasi maksusta yrittää ottaa selvää mistä paketti on, että voin maksaa tullin.
Kannattaako?
Kommentit (7)
Postista tuli siis tulliselvitettävän lähetyksen saapumisilmoitus.
Nimi ja osoite on oikeat.
Näen Postin sivuilla, että paketti on tullissa ja mun pitäis maksaa siitä tulli.
Vaan kun en tiedä mitä tullaan, tulli ei tiedä mitä tullaa, posti ei tiedä mitä jakaa.
Olen ollut yhteydessä sekä tullin että postin kanssa. Kukaan meistä kolmesta ei tiedä, mitä mulle tulee mistä ja mikä mun pitää tullata
-ap
Jos lähetystunnus on ulkomaalainen voit seurata sen kulkua esim. 17track.net ja muusta kansainvälisestä pakettiaseurannasta. Kirjota googleen parcel tracking international.
No eikö ne siellä tullissa muka voi avata sitä? Avataanhan ne paketit muutenkin usein.Nyt sun tarina ei ole uskottava, sillä millä perusteella maksat, jos ei paketissa ole hintaa? Sehän muodostuu siitä..
Tullausta varten tarvit kuitin, tilauslistan tms mistä käy ilmi tuotteen hinta ja mitä siellä on eli et pysty tullaamaan sitä...
Tietysti Posti perii maksun. -.- Helvetin verenimijä sekin laitos.
Kuulostaahan tuo vähän oudolta, jos et kerran ole tilannut mitään mistään, eikä kukaan ole lähettänyt sinulle mitään. Voisiko olla mahdollista, että paketissa on väärä nimi tms.? Että se onkin tarkoitettu jollekin toiselle? En tiedä, mitä itse tekisin tuossa tilanteessa... Varmaan jättäisin paketin tullaamatta.