Itkettää oma rumuus
Muutenkin on huono itsetunto. Nyt tajusin etten mitenkään voi korjata rumuuttani. Hirveä itkukohtaus.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Syytä vanhempiasi, älä itseäsi. Ulkonäkö on geneettinen ominaisuus, hyvännäköisyys ei ole omaa ansiota.
Niimpä. Se on ihan tuurista kii hoitaako ihoaan, opettelee meikkaamaan, käy kampaajalla ja syö terveellisesti / urheilee.
Voi hyvänen aika kun tämä nykymaailma pyörii ulkonäön ympärillä! Usko tai älä, on olemassa miehiä, jotka eivät välitä vyötärösi leveydestä (ja sulla on aika kapea vyötärö itse asiassa) tai mistään muistakaan piirteistä, jotka kaiken lisäksi näyttävät paljon rumemmilta omassa mielessäsi kuin miten muut ne näkevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syytä vanhempiasi, älä itseäsi. Ulkonäkö on geneettinen ominaisuus, hyvännäköisyys ei ole omaa ansiota.
Niimpä. Se on ihan tuurista kii hoitaako ihoaan, opettelee meikkaamaan, käy kampaajalla ja syö terveellisesti / urheilee.
Kaikkea ei pysty korjaamaan myöhemmällä iällä, jos jollakulla on pitkä selkä ja lyhyet jalat niin eipä sille mahda mitään. Tai jos on karut ja epäsymmetriset kasvot, luonnostaan huonolaatuiset hiukset, rokonarpinen iho jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea ei pysty korjaamaan myöhemmällä iällä, jos jollakulla on pitkä selkä ja lyhyet jalat niin eipä sille mahda mitään. Tai jos on karut ja epäsymmetriset kasvot, luonnostaan huonolaatuiset hiukset, rokonarpinen iho jne.
Kaikkea ei, mutta aika paljon pystyy kyllä tekemään. Luonnostaan huonolaatuiset hiukset? Siis ohuet vai? Pitää opetella kampauksia jotka sopii näihin hiuksiin.. Laserilla ja meikillä saa ihon näyttämään ihan normaalilta vaikka olisi mitä. Ellei nyt happoa ole päälle heitetty.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinulle on tullut ajatus, että olet ruma? Jos joku toinen on niin sanonut, niin älä usko häntä/heitä. Sinun kannattaa alkaa ajatella ja hokea mielessäsi "olen kaunis". Aika pian tulet huomaamaan peiliin katsoessasi, ettet olekaan ruma. Ja kun jatkat niitä mielikuvaharjoituksiasi, niin jonkun ajan päästä peiliin katsoessasi voit jo todeta, ettet oikeastaan ole ollenkaan hassumman näköinen.
Kokemusta tuollaisesta on. Minua haukuttiin rumaksi jo pikkutenavana ja tilanne paheni kun olin nuori tyttö.
Haukkujina olivat lähinnä omat sukulaiset ja koulussakin joku joskus möläytti ilkeyksiä. Olin tietysti sitten itsekin sitä mieltä, että olen tosi ruma. Ja minusta tuntui, että tulen aina vain rumemmaksi.
Mutta sitten luin jostakin noista mielikuvaharjoituksista ja päätin kokeilla. Ja kyllä tuntuu toimivan. Nykyään kun olen jo "tosi aikuinen", niin ulkonäköäni kehutaan. Enkä omasta mielestänikään enää ole ruma.
Piirteilleen ei tietenkään mitään voi, mutta jotakin kuitenkin tapahtuu. Ehkä ne omat parhaat ominaisuudet tulevat esiin. Ja tietenkin sitä viitsii myös hoitaa itseään ja meikata kun ei enää ajattele olevansa toivottoman ruma.
Ikävää että sinulla on noin huonoja kokemuksia. Kenenkään ei pitäisi joutua kokemaan tuollaista ulkonäkönsä vuoksi.
Minua ei olla suoraan sanottu rumaksi. On vain ihmetelty jotain piirrettäni joko sanoin tai ilmein. Enemmän minuun ovat vaikuttaneet kaikkialla näkyvät kauniit naiset. Elokuvissa, mainoksissa ja ihan kaupassakin näkee minua parempia ihmisiä. Mieluummin vain masennun enkä yritä korjata ulkonäköäni. Koulussa kerran oli tuontapainen harjoitus itsetunnon parantamiseksi. Piti pitää silmiä kiinni ja toistaa mielessään "Minä olen hyvä ihminen, minussa ei ole mitään vikaa". Pidätin itkua harjoituksen ajan, se tuntui todella epämiellyttävältä.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvänen aika kun tämä nykymaailma pyörii ulkonäön ympärillä! Usko tai älä, on olemassa miehiä, jotka eivät välitä vyötärösi leveydestä (ja sulla on aika kapea vyötärö itse asiassa) tai mistään muistakaan piirteistä, jotka kaiken lisäksi näyttävät paljon rumemmilta omassa mielessäsi kuin miten muut ne näkevät.
Mieheni väittää vyötäröni olevan hyvä. Esimerkiksi pyytää vihaisena lopettamaan jos vedän vatsaa sisään. Mutta sanoo kyllä ettei sitä saa keinotekoisesti kaventaa = Sen pitäisi olla luonnostaan kapeampi. Näin minä haluan sen ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea ei, mutta aika paljon pystyy kyllä tekemään. Luonnostaan huonolaatuiset hiukset? Siis ohuet vai? Pitää opetella kampauksia jotka sopii näihin hiuksiin.. Laserilla ja meikillä saa ihon näyttämään ihan normaalilta vaikka olisi mitä. Ellei nyt happoa ole päälle heitetty.
Ei ole ihan noin yksinkertaista, Taisi olla Ihmebantun sketsissä missä sanottiin että hyvännäköinen voi esittää rumaa mutta ruma ei voi esittää hyvännäköistä. Tietysti hyperbolisesti ilmaistu mutta on siinä perää, tiettyjen asioiden kanssa täytyy vain oppia elämään.
Laihdutin vähän aikaa sitten, pääasiassa vain jo ennestään pienet rinnat katosivat olemattomiin. Nyt en osaa päättää että olenko mieluummin täysin lauta vai plösö? :'(
Vierailija kirjoitti:
Laihdutin vähän aikaa sitten, pääasiassa vain jo ennestään pienet rinnat katosivat olemattomiin. Nyt en osaa päättää että olenko mieluummin täysin lauta vai plösö? :'(
Laiha mieluummin.
Sinulla on kyllä aika outo kiltti mies. Minä olen itsekin kiltti, ujo ja hiljainen mies, mutta en kyllä ikinä ottaisi rumaa naista.
Paitsi jos tottuisin hänen ulkonäköönsä niin, ettei näyttäisi enää rumalle.