Ylitsepääsemätön nimiongelma ja ristiäiset tulevana lauantaina!
Luultiin molemmat, että nimimaku on kummallakin samanlainen ja että löydettäisiin hyvä, yhdessä valittu nimi tytölle. Pyöriteltiin molemmat nimiä koko raskausajan, muttei päästy koskaan lopulliseen päätökseen. Tyttö syntyi ja mun mielestä se näytti heti Kertulta, miehen mielestä Ireneltä.
Omat ehdotukseni ovat olleet Kerttu, Ilona ja Martta ja mun lopullinen nimiehdotus olisi nyt Kerttu Elina.
Mies taas ei pääse Irenestään eroon ja ehdottaa Irene Anni Eveliinaa. Nuo Elina, Anni ja Eveliina ovat suvusta tulevia nimiä.
Mä en missään nimessä halua Ireneä, koska siitä tulee vahvasti mieleen kuivakka, inhottava ja tyly täti-ihminen. Miehen mielestä Kerttu on lihavan ja ilkeän maalaistalon emännän nimi.
Miten te, jotka ette mitenkään pääse/päässeet yhteisymmärrykseen nimestä, olette ratkaisseet nimen lapselle!?
Kommentit (34)
Älkää nyt hyvänen aika valitko tytöllenne nimekseen kumpaakaan noista kuten Irene ja Kerttu!
Molemmat vallan kamalia, Kertusta tulee aina se satu mieleeni eli Hannu ja Kerttu, ja Irene on muuten vaan imelien naisten nimi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä riideltiin vielä ristiäisaamuna nimestä. Minä olisin halunnut yhden nimen, jota mies vihasi. Mies halusi nimen, josta minä en pitänyt. Minun negatiiviset tunteet olivat laimeammat, joten lapsesta tuli se miehen ehdottama.
Päätimme, että jos joskus tulee neljäs lapsi, voidaan harkita sitä minun ehdotustani vielä. No, eipä tullut neljättä.
Edelleen olen sitä mieltä, että se minun ehdotukseni olisi ollut parempi :(
Miksi ihmeessä suostuit tuollaiseen?!? Olisitte valinneet jonkin kolmannen nimen.
Mä en laittais kumpaakaan noista omalleni... tuossa tapauksessa etsisin ihan muita vaihtoehtoja kummankin nimen tilalle. Eli hylkäsin sekä Kertun että Irenen kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä riideltiin vielä ristiäisaamuna nimestä. Minä olisin halunnut yhden nimen, jota mies vihasi. Mies halusi nimen, josta minä en pitänyt. Minun negatiiviset tunteet olivat laimeammat, joten lapsesta tuli se miehen ehdottama.
Päätimme, että jos joskus tulee neljäs lapsi, voidaan harkita sitä minun ehdotustani vielä. No, eipä tullut neljättä.
Edelleen olen sitä mieltä, että se minun ehdotukseni olisi ollut parempi :(
Ja arvatenkin myös sukunimi tuli mieheltä....? Reilua kaiken kaikkiaan.
Elina Anni Eveliina? Etunimi sun ehdotuksesta, mieheltä muut. Kaunis ja ajaton.
Kauniita nimiä molemmat, Kerttu ja Irene.
Mutta kauniita nimiä on niin paljon. Itse tekisin niin, että hylkäisin nuo molempien ykkössuosikit (jotta kummallekaan ei tule paha mieli) ja ryhtyisin etsimään nimeä, josta molemmat pitävät. Ihan taatusti sellaisiakin on.
Tehkää kumpikin vaikka 10 nimen listoja niin kauan, että molempien listalta löytyy sama nimi.
Kivaa kastejuhlaa teille!
Nicole Peteriina. Tämä varmasti motivoi teitä löytämään vaihtoehdon ennen kuin pitää ottaa käyttöön.....
Minäkään en ottaisi noista kumpaakaan. Teillä on sekä Elina että Eveliina, eikö ne ole vähän samanlaisia, Elina olisi sopivan lyhyt. Kaikki tuntemani Elinat ovat herttaisia.
Ainoa vaihtoehto on perua ristiäiset, jos ongelma on ylitsepääsemätön.
Vierailija kirjoitti:
Valitkaa tosiaan joku kolmas. Esim.se Elina. On ajaton ja kaunis.
Elina Anni Eveliina tai Anni Elina ?
Toivottavasti keksitte jonkun muun nimen kuin Irene tai Kerttu. Taatusti kiusataan noiden nimien takia.
Irene ja Kerttu ovat kumpikin kamalia.
Ottakaa Emilia.
Irene Anni Eveliina on parempi.
Kuulostaa hoikalta ja luonnonkauniilta tytöltä, joka soittaa viulua ja on tanssinut balettia 5-vuotiaasta.