Miksi hyvätuloisilla miehillä on lähes aina hyvätuloinen vaimo jos miehet ei muka ole kiinnostuneet kumppanin rahoista?
Täällä kuulee jatkuvasti että miestä kiinnostaa vain naisen luonne ja ulkonäkö mutta silti aina hyvätuloisilla miehillä on hyvätuloinen vaimo. Eri asia ovst sitten nämä trophy vaimot, mutta heissäkin tuntuu kiinnostavan enemmän vsimon status kauniina (esim. Ammatti malli tai missi) kuin se itse kauneus.
Kommentit (14)
Ei pidä paikaansa - ei voi yleistää.
Siksi että ne hyvätuloiset naiset eivät huoli huonotuloisia miehiä.
Kyllä useimmat ihmiset haluavat pariutua jollain lailla itsensä kaltaisten kanssa. On jännää miten erilaisissa piireissä ihmiset elävät.
Minun lähipiirissäni ei ole pareja, joissa mies on naista paljon vanhempi. Ei ole yhtään paria, jossa olisi rikas mies ja edustusvaimo.
Olen kivannäköinen akateeminen, älykäs nainen - samoin mieheni, joka on minua kolme vuotta nuorempi. Ystäväpiirissäni kaikilla on puoliso, joka on suurin piirtein heidän itsensä ikäinen ja koulutukseltaan jotakuinkin samalla "tasolla".
Tietää ettei nainen ole vain rahojen perässä.
Tjaa. Me aloimme seurustella jo lukioiässä, menimme naimisiin, opiskelimme ja perustimme perheen. Minun opiskeluaika venyi vaikeiden raskauksien ja väsyttävän pikkulapsivaiheen takia viiteentoista vuoteen, jolloin mies oli tietenkin jo opiskellut, päässyt töihin ja edennyt urallaan.
Nyt tilanne on se, että mies tienaa kahden edestä (jopa neljän, jos ajatellaan suomalaisten keskituloja), enkä minä saa töitä ollenkaan työkokemuksen puutteen vuoksi. Ja varmaan iänkin takia.
Eli, samat lähtökohdat, mutta minä olen työtön, mies rikas ja rakastetaan toisiamme rahoista huolimatta. Nyt ikää 42v.
Vierailija kirjoitti:
Äänestäisin tämän puolesta minäkin.
Naisen luonne, älykkyys ja kunnianhimo vaikuttavat naisen tulotasoon, kuten myös miehellä. Näin ollen, jos 100 miestä valitsee naisensa samoin kriteerein, pelkästään luonteeseen ja älykkyyteen perustuen, on oletettavaa, että näillä kumppaniksi löytyneilllä on keskimäärin samankaltainen tulotaso.
Mutta vain keskimäärin, itselläni on kuukausitulot 5700 euroa. Täällä AV:lla tietysti tosi vähän, mutta kun tilastoja katsoo, niin tuloillani pitäisi olla ainakin toiseksi parhaassa kymmenyksessä, ellei parhaassa. Voisi olettaa, että vaimonikin olisi sitten samassa "desiilissä", mutta on kyllä käytännössä tuloton. Silti onnellisia ;-)
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, hyvätuloisella miehellä voi olla huonotuloinen vaimo, mutta todella harvoin toisin päin. Tai jos näin tapahtuu, ei avioliitto kestä kauaa. Vrt. lukioikäisestä yhdessä olleet ja nainen kouluttautuu lääkäriksi, ei kauaa katsele bussikuskiksi "jäänyttä" miestään.
Niistä jotka henkilökohtaisesti tunnen, jotka löytyvät sanomalehtien rikkaimpien joukosta vuodesta toiseen, verotietoihin perustuen (6kpl), vain yhdellä on hyvin tienaava puoliso. Hän onkin ainoa nainen näistä kuudesta.
Ihan varakkaimmassa luokassa varmasti tuloeroja, mutta palkkatuloillaan hyvintoimeentulevien joukossa varmaan aika yleistä, että molemmilla suht hyvä palkka. Samanlaisia, urasuuntautuneita ihmisiä, paljon yhteistä. Itsekin mieheni kanssa yhdessä hyvätuloisia mutta olemme tehneet ja teemme tuon eteen töitä. Mukavaa kun kotona voi puhua työasioistakin, toinen ymmärtää haasteet ja paineet vaikka ihan eri aloilla olemme.
Vierailija kirjoitti:
Eli, samat lähtökohdat, mutta minä olen työtön, mies rikas ja rakastetaan toisiamme rahoista huolimatta. Nyt ikää 42v.
Ei kukaan epäilekään että se toimii noin päin. Voisin minäkin miehenä kernaasti elättää naisen jos omat tulot riittäisivät, kun en ole itse yhtään ahne. Mutta kuinka usein näkee pareja jossa rikas nainen elättää mieluusti todella huonotuloista miestä? Naisen psykologia ei vain siihen jostain syystä näytä suostuvan yhtä innokkaasti.
En ymmärrä nyt ollenkaan. Tottakai se on miehen etu, jos vaimolla hyvät tulot. Ja siksi miehet ottaa hyvätuloisen naisen vaimokseen.
Ei pidä paikkaansa. Itse tienaan yli miljoonan vuodessa ja vaimoni 100 000-200 000 euroa vuodessa. En tiedä tarkalleen mitä hän tienaa, mutta paljon vähemmän kuin minä.
Varmaan sen takia että pyörivät suurin piirtein samoissa piireissä, niin sitten varakkaat kohtaavat toisia varakkaita.