+20-vuotiaiden omaisuus
Mitä teiltä löytyy ja miten saavutettu? Itse olen 23 vuotta, rahaa n.50t€ ja asusteissa / sisustuksessa jonkun verran kiinni rahaa. Rahat pääasiassa työnteolla ansaittua.
Kommentit (38)
Omistusasunto (puoliksi mieheni kanssa) josta velkaa 130000e, maksettuna 35000e.
Tilillä 10000e ja osakkeissa & rahastoissa n. 4000e.
Velaton auto.
Työllä ja säästäväisyydellä maksettu, olin jo pienenä hyvä hamstraamaan synttäreinä ym saadut lahjarahat jne
Vierailija kirjoitti:
Provo. Ei kukaan tuon ikäinen mitään omista paitsi jos on perinnyt tai saanut lahjana sukulaisilta
Ei ole provo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provo. Ei kukaan tuon ikäinen mitään omista paitsi jos on perinnyt tai saanut lahjana sukulaisilta
Ei ole provo.
Oon elänyt viimeset 4 vuotta opiskelijana ja elänyt tuilla, tienannut työllä vuodesta riippuen 13t€ -->. Tulot ovat menneet pääasiassa säästöön ja sijoitukseen, jotka ovat välillä jopa tuplaantuneet n. vuodessa. Sijoituksesta tuloja siis vuosittain n. 7000e, jotka järkevällä suunnittelulla saan opintotuen kannalta verovapaasti käyttöön matkusteluun, shoppailuun yms.
Ikää 21. Valmistuin kaksoistutkinnosta pari vuotta sitten. Työllistynyt olen vain nollatuntisopimuksin, joten kuukausiansiot ovat olleet maksimissaan 1000e. Joinakin kuukausina ansiot eivät ole olleet edes 100e. Kerran vuodessa käytän n. 1000e ulkomaan matkaan.
Tahdon matkustella vielä kun voi (lasten kanssa vaikeampaa). Omaisuutta n. 1000-1500 euron arvosta. En ymmärrä näitä jotka halveksivat ettei ole laittanut rahaa säästöön. Palkat eivät enää nykyisin vastaa elinkustannuksia ja työtunteja on tarjolla vähän. Reissu kerran vuodessa on vuoteni kohokohta, jota ilman elämä olisi pelkkää kituuttamista.
Säästötilillä 7600, käyttö 1800. Omistan aika vähän mitään arvokasta.. jotain semiarvokkaita taidekirjoja ja astioita on. Teen vaan osa-aikatöitä, mut en juurikaan shoppaile + vuokra on pieni, nii koitan joka kk ainaki 100e laittaa säästöön. Ja säästötiliin en sitte koske. :D Ikä 25.
Mun mielestä taloudellinen menestyminen on asenteesta kiinni. Itse en ole lähtökohtaisesti omannut mitään suhteita talousalalla, mutta halusin niitä kovasti ja työskentelin sen eteen paljon. Nyt olen ollut viimeiset 3 kesää (muuten opiskelen) eräässä vakuutusyhtiössä töissä ja yksi ylentyminenkin on jo ollut. Rahaa tulee parhaina kuukausina 5000e/kk ja musta on täysin oikein että sosiaalietuuksia leikataan niiltä, jotka PYSTYVÄT työskentelemään, mutta eivät vaan saa aikaiseksi sossutukikehdostaan. Vammautuneet yms. asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää ottako henkilökohtaisena pahana, mutta en voi ymmärtää teitä päälle 20-vuotiaita edes osa-aikaisesti työssäkäyviä ihmisiä, joille ei kerry ikinä kuin maksimissaan 600e säästöjä, joiden turvin lähdetään kerrran vuodessa viikoksi kanariansaarille rellestämään. How. Is. That. Possible. Aiotteko ostaa asunnon +50v?
Miksi oletat että kaikki haluaisivat ostaa oman asunnon? Minä ainakin mieluummin käyttäisin säästöni hauskoihin kokemuksiin kuten niihin ulkomaanmatkoihin kuin omaan asuntoon.
no voisi tuon kai muotoilla niinkin, että aiotteko kokea mitään kanariaa kummoisempaa ikinä.
Älä nyt sano että asuntolaina ja kaksi autoa espoolaisen omakotitalon pihalla ovat ne, mitä kutsut kokemuksiksi? :D
Omaisuutta ei ole juurikaan. 800e auto ja säästötilillä 4000e. Ei lainoja. Ikää 23v ja valmistuin juuri toiseen ammattiin.
Miksi pientä omaisuutta yläpeukutetaan ja suurta alapeukutetaan?
Toistepäinhän sen pitäisi olla: vaurastuminen on sallittua ja toivottavaa.
28 vuotta ikää ja vitusti velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Älkää ottako henkilökohtaisena pahana, mutta en voi ymmärtää teitä päälle 20-vuotiaita edes osa-aikaisesti työssäkäyviä ihmisiä, joille ei kerry ikinä kuin maksimissaan 600e säästöjä, joiden turvin lähdetään kerrran vuodessa viikoksi kanariansaarille rellestämään. How. Is. That. Possible. Aiotteko ostaa asunnon +50v?
No itse olin täysin kädestä suuhun elävä opiskelija 28-vuotiaaksi asti ja 29-vuotiaana ostin oman kolmion. Käteiselläkö se kämppä pitäis ostaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse olin täysin kädestä suuhun elävä opiskelija 28-vuotiaaksi asti ja 29-vuotiaana ostin oman kolmion. Käteiselläkö se kämppä pitäis ostaa?
Sulla ei myöskää ollu 600 euroa enempää säästöjä siinä vaiheessa? Jos ei, niin siitä on kyllä sitten aika kauan ottaen huomioon nykyisen 10(?)% omarahoitusosuuden vaatimuksen tai sitten ostit 6000e kolmion. Tossa oli nyt kysymys niistä ihmisistä, joilla ei oikeesti ole säästössä YHTÄÄN!
28v, pari vuotta työelämässä ollut maisteri. Asp-tilillä päälle 10 000e ja säästötilille melkein toinen samanmoinen. Työllä olen säästänyt, velkaa ei ole.
Toi alapeukutus rikkaita/hyväosaisia kohtaan on kyllä hyvin erikoista.. Ihmiset tekee duunia, ettei tarvi elää verorahoilla - päinvastoin he tukevat köyhien sosiaalituilla elävien ihmisten elämää, ja siitä saa vaan paskaa niskaan. NAURETTAVAA JA KATEELLISTA!
Ikää 27v. säästötilillä 1600e, omistusasunto josta velkaa. Välittäjän arvion mukaan asunnosta saisi sen verran, että velan jälkeen käteen jäisi noin 60000e jos nyt myisin. Ostin halvalla ja remontoin, joten arvo nousi.
Töissä olen käynyt kun lukiosta valmistuin, ammatti opiskelu työnohessa.
22 olen ja ainoa mitä voisin omaisuudeksi kutsua on auto jonka sain juuri maksettua omaksi. Asumme vuokralla ja kaikki huonekalut on vanhoja ja käytettyjä, monet ollaan saatu ilmaiseksi.