Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viking Gabriella saapui tyrskyjen keskeltä Helsinkiin – myrsky heitti Sandran kaksi kertaa sängystä

Tuuli Topelius
12.01.2017 |

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on taas urbaaneja legendoja syntymässä pienestä syysmyrskystä ja vähäisestä keinumisesta, ei voi kun nauraa näille ensikertalaisille vesillä.

Tämän kirjoittaja ei ainakaan ole ollut edes tuollaisessa myräkässä :) Vai pieni syysmyrsky tammikuussa :D

Vierailija
22/37 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittajalle tiedoksi: Tyrsky on rantaa tai karia vasten murtuva aalto. Tyrskyjä ei ole avomerellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittajalle tiedoksi: Tyrsky on rantaa tai karia vasten murtuva aalto. Tyrskyjä ei ole avomerellä.

Vierailija
24/37 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei ikinä ole silloin myrskyä kun itse olen laivalla.

Vierailija
25/37 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000005041812.html

Myrsky riepottelee ruotsinlaivoja – risteilymatkustaja Veli-Matti, 22: ”Kaupassa kaikki tavarat mullin mallin”

Tuo Veli-Matin ikä oli todella tärkeä yksityiskohta, niin nuori mies ja myrskyn silmässä...

Vierailija
26/37 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satamassa tuulenpuuska nostatti vedettävän pyörälaukkuni ilmaan, tosin sielä ei vielä silloin ollut tasapainoa vakauttavia lisäpainoja.

Vierailija
27/37 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten selität sen, että itämerellä ei ole ollut KOSKAAN korkeampia aaltoja? Yöllä tehtiin näet uusi ennätys: Korkein yksittäinen aalto 14,8 metriä. Tyhjät puheet pois, kiitos...

Vierailija
28/37 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin ratkaisevaa on tuulen suunta ja laivan kulkusuunra aallokkon suhteen.

kulkusuunra

Vierailija
29/37 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi vähän siistiä olla tuolla nyt. Itämeren poikki kohti Saksaa mennessä olen nähnyt tuollaisia myrskyjä ja kuinka laiva oikein sukelsi aaltojen alle. Messissä tai hyteissä mikään irti oleva ei pysynyt pöydillä, tuolit, pöydät ja sängyt oli jo pultattu tällaisen varalta lattiaan kiinni. Uni tuli kyllä itselleni noissa olosuhteissa helpommin, kuin muuten. Ulkona tuuli oli niin kova, että kun hyppäsi kohtisuoraan ylös niin tuuli vei pari kolme metriä taakse päin ja oli varottava, ettei kaatunut. Tuulta vasten ei pystynyt kunnolla hengittämään. Ja ne aallot, kerrostalojen kokoisia suurimmillaan. Vatsanpohjasta otti, kun katsoi niitä syöksyjä aallon harjalta pohjalle saakka.

Vierailija
30/37 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä vielä kovempi raportti kuin se hiljattainen lukijareportterin pulkkauuttinen.

Vierailija
31/37 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi laivaliikenne ei ole, kuin VR - tyssää ensimmäiseen syyslehteen, liian hyvään ajokeliin, tai sitten liian huonoon.

Kerran olen ollut ihan kunnon puhurissa Albatrossilla, jotain 80-luvun puoliväliä taisi olla - baarit suljettiin jo reilusti ennen puoltayötä, kun mikään ei tahtonut pysyä paikallaan, yökerhossa bändi huomasi soittamisen olevan mahdotonta ja pisti pillit pussiin.

Syöminen tapahtui niin, että ensin veitsellä pilkottiin ja sitten vaihdettiin haarukkaan ja alettiin popsia. Jos lautasesta olisi päästänyt irti, se olisi löytynyt samantien joko sylistä tai lattialta. Juomisethan sinne olikin jo menneet...

Sen verran paatti keikkui, että avarammilla käytävillä meni väkisinkin nurin ja siivoojille riitti töitä aamulla.

Taisi siellä mustelmiakin joillekin rapuissa kaatuneille tulla.

Minkäänlaista pahoinvointia en kokenut - sanoivat syyksi riittävän kovan merenkäynnin. Tiedä häntä.

Vierailija
32/37 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan Mahtavaa - Täydet pointsit live-tähtireportteri Veli-Matille!

- Vellun tarvis päästä todellisen myrskyn kouriin, missä ei merenkäynnistä johtuen edes pysty komeroita kuvailemaan...

T. Ex-Merikarhu

Vierailija
33/37 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää heppu on varmaan itse kuvitellut seilanneensa myrskyssä jos on ollut pientä aaltoa.Jos heiluu kännissä ei se tarkoita myrskyä.

Vierailija
34/37 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää heppu on varmaan itse kuvitellut seilanneensa myrskyssä jos on ollut pientä aaltoa.Jos heiluu kännissä ei se tarkoita myrskyä.

Vierailija
35/37 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
36/37 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneppäs Veli-Matti Pohajnmerelle tai Pohjois-Atlantille talvi myrskyjen aikaan .

Jutellaan sitten laivan keinumisesta. Ja tee sitten samalla työsi, kun oikein heiluu.

Vierailija
37/37 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOMMENTIT (156) aika satutäti.