Mitä teen. Sain naapurin kirjeen?
Sain kirjeen puolisolta käteen ja aukaisin ja oli lasku ja hämmästelin summaa? Sitten vasta huomasin että olikin naapurin postia.
Hätäännyin ja taitoin laskun neljään osaan ja ruttasin, "poissa silmistä poissa mielestä". Nyt sitten mielessä on laskun summa ja siitä tiedän millainen netti naapurilla on.
Eipä tässä muuta mahdollisuutta taida olla kuin laittaa kirje takkaan kun sytytän valkean. Parempi olla hiljaa kun kerran rikoin kirjesalaisuutta vahingossa.Saan vielä tuomion jos alan kiikuttamaan naapurille avattua kirjettä.
Että tiedätte mihin laskut voi kadota.
Kommentit (48)
Mulla on pokkaa ja sen verran hyvät naapurit että veisin laskun henk koht. Ihme selkärangattomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pokkaa ja sen verran hyvät naapurit että veisin laskun henk koht. Ihme selkärangattomuutta.
Teet kuten olosuhteet antaa myöten.
Toimin ihan samoin.
ap.
Mua kyllä veetuttais rankasti saada karhulasku viivästysmaksujen kera jos en olisi edes saanut alkup. laskua!! Sit vielä kalliit puhelumaksut ja jonotukset kun soittelisin perään että mitä vettua.
Tiputa se vaan postilootaan, ei se tiedä kuka on avannut. Kirjoita vielä kuoreen sori, tuli vahingossa mulle ja avasin. Ei oo iso ongelma.
Mikset vie sitä laskua naapurille ja pahoittele että avasit kuoren vahingossa? Tuskin mikään nettilasku ja sen summa mitään häpeää naapurissa aiheuttaa. Laskun hävittämällä naapuri joutuu tod.näk. maksamaan muistutusmaksun.
Meille noi laskut tosin tulee operaattorilta sähköpostiin ja paperilaskuista ovat ainakin Elisa ja Sonera luopuneet hyvin pitkälti. Lisäksi laskun tiedot ovat nähtävissä omaElisassa tai omaSonerassa.
Provoksi epäilen koko aloitusta.
Ei kannata enää ottaa laskuja kirjeitse vaan suoramaksuna nettipankissa. Postin kulku on niin epävarmaa ja laskut voi päätyä vääriin osoitteisiin kuten tässäkin tapauksessa kävi.
Mä olen useamman kerran saanu naapurin laskuja. En mä sitä nimeä tarkemmin siinä kirjeessä kato ennen ku avaan sen. Jos olen kirjeen ehtinyt avata ennen ku huomaan ettei se mun olekaan niin menen pimputtamaan naapurin ovikelloa, anna kirjeen sille ja totean etten katsonut nimeä ennen avaamista. Ja jos huomaan ennen avaamista että kirje onki naapurin niin tiputan vaan postiluukusta.
Musta on vaan alkanu tuntua siltä että naapuri itte tunkee laskunsa mun postiluukusta sisään siinä toivossa että epähuomiossa hänenkin laskut maksaisin. :D
Viet tietenkin naapurille. Vahinkoja sattuu. Laskuissa ei niin salaista ole. Se ois eri juttu jos oisit avannut jonkun "henkilökohtaisemman" asian, vaikka kaalimadon paketin tmv.
Jos nyt on noin vaikeaa, tekisin vielä vaikeammin ja soittaisin nettifirmalle, että lähettävät uuden laskun naapurille.
Prototyyppi kirjoitti:
Mikset vie sitä laskua naapurille ja pahoittele että avasit kuoren vahingossa? Tuskin mikään nettilasku ja sen summa mitään häpeää naapurissa aiheuttaa. Laskun hävittämällä naapuri joutuu tod.näk. maksamaan muistutusmaksun.
Meille noi laskut tosin tulee operaattorilta sähköpostiin ja paperilaskuista ovat ainakin Elisa ja Sonera luopuneet hyvin pitkälti. Lisäksi laskun tiedot ovat nähtävissä omaElisassa tai omaSonerassa.
Provoksi epäilen koko aloitusta.
Ei ole mikään provo.
On omakotitaloaluetta ja juuri naapuri jolta voi odottaa mitä vaan, joten en todellakaan ala laskua kiikuttamaan heidän laatikkoon. Muille naapureille olen vienyt väärin jaetut, mutta nyt tulee poikkeus.
Sille nyt ei voi mitään että naapurille tulee hiukan kustannuksia. Jos en olisi avannut kirjettä niin olisin vienyt takaisin postiin uudelleenjaettavaksi, mutta nyt ei ole enää mitään tehtävissä.
Ei ole minun syy. Joskus käy näin. Kannataisi tervehtiä naapureitaan :(
ap.
No eihän kukaan sitä tiedä, että sen oot just sinä avannut jos nyt vaan tunget sen takaisin kuoreen ja liimaat kiinni ja viet naapurin lådaan.
Sehän oli lasku joten ei niin salattava juttu, teet enemmän väärin jos et toimita hänelle.
Kirje kuoreen takaisin ja teipillä tai liimalla kiinni ja viet sen postin laatikkoon ja posti jakaa sen uudestaan. Ps pyyhi sormenjäljet ja käytä hanskoja :)
Ap, olet itse se erityisvaikea naapuri. Ei se laskun eksyminen sun laatikkoos ole tuon naapurin vika, vaan postin. Mitä sä naapurille kostat? Ja totta puhuen, näin pilkkua viilaten, voisit lukea osoitteen tarkemmin, niin ei tulisi availtua itselleen kuulumatonta postia, vai mitä? Vie lasku kuoressa takaisin, kuoreen kirjoitat, että vahingossa avattu. Ei siihen tarvitse ilmoittaa, että kuka avasi.
Vierailija kirjoitti:
Kannataisi tervehtiä naapureitaan :(
ap.
Tämäkö oli se syy siis? Ei morjestanut ja sen takia sinä hävität toisen postia?
Vierailija kirjoitti:
Sehän oli lasku joten ei niin salattava juttu, teet enemmän väärin jos et toimita hänelle.
Onko joku lakipykälä että minun kuuluisi palauttaa tuo posti?
Saanko periä palauttamisesta aiheutuvat kustannukset?
ap.
Jos tässä on ihmisen suurin ongelma, niin sanonko mitä...laitat laskun naapurin postilaatikkoon, ok?
Itsekin kolhaisin vahingossa naapurin autoa omallani. Jotta en jäisi kiinni vahingostani, niin käynnistin naapurin auton piuhoista aja ajoin sen mereen. Poissa silmistä, poissa mielestä.
Naapuri saa uuden laskun aikanaan, eli mitään vahinkoa ei tapahtunut.