Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskin tässä juuri, että siskolla menee kuukaudessa n. 340€ tupakkaan, olenko velvollinen ostamaan hänelle ruokaa?

Vierailija
12.01.2017 |

Aina säännöllisin väliajoin sisko ilmestyy oveni väliin itkemään että hänellä ei ole mitään ruokaa ja kuukausi on vasta puolessa. Tilillä on tietty rahasumma, mutta se on tupakalle. Olen säälistä ostanut hänelle ruokaa, mutten ole itsekään mikään suurituloinen joten ei tämä näinkään voi jatkua.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi olla tosissasi!

Jos olet, niin hae siskosi edunvalvontaan sillä perusteella, että hän ei hallitse raha-asioistaan.

Rakkaat siskot, keskustellaan nyt sitten vähän lähimmäisenrakkaudesta!

Vaikka olisi kyse omasta siskosta, se ei tarkoita sitä, että annetaan toisen tärvätä omat rahansa mihin tahansa epäterveelliseen. Ei lähimmäisenrakkaus tarkoita sitä, että tingitään omasta välttämättömästä toimeentulosta, jotta lähimmäisellä olisi mahdollisuus käyttää omat rahansa johonkin turhaan.

Vierailija
22/41 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun sisko ei nälkää näkisi jos se minusta riippuisi.

Vaikka kävisi joka päivä ovella, niin tervetuloa pöytään.

Ihme paskiaisia ootte te jotka löisitte oven nenän edestä surutta kiinni ja käskisitte oman siskon mennä "hurstin" leipäjonoon. Ja vielä vittuilisitte jostain  tupakanpoltosta päälle kuinka ootte laskeneet sen sätkän kulutukset ...

Muistakaa että onni täällä vaihtelee ja hupsista keikkaa on moni itse joutunut vuorostaan pyytäjän paikalle.

Mutta jos sillä, jota hyväksikäytetään ei itselläkään ole paljon rahaa? Miksi pitäisi rahoittaa jonkun toisen tupakoimista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska myös Suomeen saataisiin USAn malli, jossa sossu ei maksa rahaa tilille vaan antaa food stampeja. Näillä voi ostaa ruokaa, vaippoja, mitä vaan paitsi alkoholia ja tupakkaa. Vituttaa maksaa veroissa röökiostoksia! Röökintuskaan ei kukaan kuole.

Käske sisko sossun puheille.

Eikö Suomessa enää käytetä maksusitoumuksia nimenomaan ruuan ostoon? Tai eihän paljonkaan asiaan vaikuttaneet, koska niillä ostettuja ruokia vaihdettiin juomiin ja tupakkaan.

Vierailija
24/41 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

340 euroa on hervottoman suuri summa. Siskosi pitäisi missä tapauksessa tahansa mennä lekurille ja saada apua tupakoinnin lopettamiseen. Ei ole kovin mukavaa kuolla keuhkosyöpään. 

Oletettavasti auttaisit häntä lopettamaan tupakoinnin sillä että lopettaisit sen rahallisen auttamisen. Juuri nyt hän ehkä suuttuisi mutta varmaan tulevaisuudessa kiitäisi sinua. 

Vierailija
25/41 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi olla tosissasi!

Jos olet, niin hae siskosi edunvalvontaan sillä perusteella, että hän ei hallitse raha-asioistaan.

Rakkaat siskot, keskustellaan nyt sitten vähän lähimmäisenrakkaudesta!

Vaikka olisi kyse omasta siskosta, se ei tarkoita sitä, että annetaan toisen tärvätä omat rahansa mihin tahansa epäterveelliseen. Ei lähimmäisenrakkaus tarkoita sitä, että tingitään omasta välttämättömästä toimeentulosta, jotta lähimmäisellä olisi mahdollisuus käyttää omat rahansa johonkin turhaan.

Näin juuri! Siinä neuvoo asiaa tupakoimaton ja raitis hyvin touimeentuleva kansalainen joka tietää mitä se on se oikea sisaruus ja lähimmäisenrakkaus, nyt korvat kuulolle:

Tupakoitsijat ne on tämän maailman pahimpia saatanoita!

Nähköön nälkää jos on raudanluja ote tupakalla! Syököön tumpit!

Pakkopaidassa vieroitukseen jos on tulossa eväitä syömään surkimus-sisko, niin makkarat ja makupalat piiloon ja äkkiä! Omasta ei tingitä pöljän siskon vuoksi.

Vierailija
26/41 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän siinä on, että aina ne köyhät polttaa? Onko se nikotiiniriippuvuus joku ainut elämänilo siinä ankeudessa? Kun katsoo venäläisiä, pakolaisia, entisiä itä-blokkien asukkaita, slummien ja vuokra-asuntojen asujaimistoa, niin AINA niillä rööki palaa.

Ihan kuin sitä rahaa olisi hirveästi polttaa savuna ilmaan. Ja samalla terveyttä. Ja haista pahalta. Vai onko se hidasta itsemurhaa - jos, niin tekisivät nopeamman ratkaisun.

Mitä tulee siskoosi, niin sano ettet lainaa rahaa ja käske lopettamaan tupakointi.

Olen pari päivää seurannut lääkäripäiviä messukeskuksessa, niin vaan lääkäritkin juoksee tupakalla viereisen koulun pihassa :D.

Lääkäripäivillä pyörii paljon muutakin porukkaa lääkäreiden lisäksi. Mistä tiedät että nämä tupakoitsijat ovat juuri lääkäreitä? 

Vierailija
27/41 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän siinä on, että aina ne köyhät polttaa? Onko se nikotiiniriippuvuus joku ainut elämänilo siinä ankeudessa?.

Voisit kysyä tuota yhdeltä suomalaiselta kirurgilta joka on aikas kova ketjupolttaja tauoillaan.

Mistä sä tiedät että ne on kaikki köyhiä ketkä polttaa?

Vierailija
28/41 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tässä kukaan tupakoitsijoita sinänsä arvostele, vaan sitä, että käytetään veronmaksajien ahoista ruokaan annetut rahat röökiin niin, että joutuu pienituloiselta siskoltaan kerjätä ruokaa! Ap:n sisko pärjäisi varmasti puolella tuosta röökimäärästä oikeinhyvin ja saisi ruokansa maksettua annetuilla rahoilla.

Vierailija
29/41 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että tupakoitsijat kiivastuu heti. AP tekee vaan siskolleen palveluksen, kun ohjaa hänet lopettamaan.

t: 26v polttanut, sittemmin lopettanut

Vierailija
30/41 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko itse priorisoi tupakoinnin syömisen edelle. Halutakseen muuttaa priorisointia, hänen tulee joutua kantamaan priorisointinsa haitat.

Vierailija
31/41 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoija 25, Tuutko mullekin siskoksi, ruokit mut, että saan tuhlata omat rahat kenkiin, ripsiin, kynsiin, hevosiin, huoriin..

Vierailija
32/41 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa, että tupakoitsijat kiivastuu heti. AP tekee vaan siskolleen palveluksen, kun ohjaa hänet lopettamaan.

Anteeksi kuinka?

En ole koskaan polttanut ja olen tuo joka kirjoitti että antaisin siskolleni ruokaa jos hän pyytäisi ja minulla olisi antaa. Vaikka sisko polttaisi kun korsteeni.

Ainakaan en vinkuisi vauvapalstalla asiasta ja kyselisi mammoilta onko minulla velvollisuus auttaa vai ei.

Vierailija
33/41 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentoija 25, Tuutko mullekin siskoksi, ruokit mut, että saan tuhlata omat rahat kenkiin, ripsiin, kynsiin, hevosiin, huoriin..

Meidän ruokapöytään aina yksi nälkäinen sisko mahtuu vaikka olisi millainen tuhlari jos muutoin on okei.

Ei olisi sydäntä sanoo että painu helvettiin sisko perunan perunaa ei heru ennekuin muutat itsesi, siihen saakka näe nälkää mun puolesta ellet pysty muuttumaan, katos kun mä oon kunnon ihminen ja veronmaksaja (tai muuta vastaavaa).

Toi "ruokkiminen" riippuu siitä tietenkin kuinka paljon diggaa ihmisenä siskostaan. Rakastaako sitä sellaisena kun se on.

Vierailija
34/41 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi, matala koulutustaso, matala ansiotaso ja huono-osaisuus korreloivat. Nykynuorten mielestä tupakointi on jo tosi noloa, joten eiköhän vikat röökaajat kuopata jo about 2050. Toivottavasti sitä ennen on saatu tupakan myynti jo kiellettyä EU-tasolla.

Vierailija
35/41 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä toi siskon ruokkiminen on karhunpalvelus siskollesi. Eihän se koskaan opi pitämään itsestään ja raha-asioistaan huolta, jos aina joku muu tarjoaa ruuan. Aikuinen, perusterve ihminen ei kuole vaikka olisi kaksi viikkoa pelkällä kaurapuurolla. Voisi sen sijaan ehkä oppia priorisoimaan rahankäyttöä.

Vierailija
36/41 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisko itse priorisoi tupakoinnin syömisen edelle. Halutakseen muuttaa priorisointia, hänen tulee joutua kantamaan priorisointinsa haitat.

Mitä jos sinä priorisoisit pääsi seinän rakoon.

Vierailija
37/41 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä joistain kommenteista tosiaan huomaa sen, kuinka kouluttamatonta roskasakkia tupakoitsijat ovat.

Sisko nyt nimenomaan priorisoi hankintansa niin, että ruuan puute ei haittaa kunhan röökiä riittää. Maatkoon siten kuten petaa!

Vierailija
38/41 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko on juoppo narkomaani, polttaa ketjussa. On sanonut itse, että jos hänelle antaa rahaa niin se menee viinaan ja subuun. Jos hänet pyytää syömään niin hänelle jää enemmän rahaa tupakointiin. On kieltänyt kaiken avun, ottaa vastaan vasta sitten kun on tarpeeksi pohjalla.

Jollain synkällä tavalla arvostan suoruutta.

Vierailija
39/41 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina säännöllisin väliajoin sisko ilmestyy oveni väliin itkemään että hänellä ei ole mitään ruokaa ja kuukausi on vasta puolessa. Tilillä on tietty rahasumma, mutta se on tupakalle. Olen säälistä ostanut hänelle ruokaa, mutten ole itsekään mikään suurituloinen joten ei tämä näinkään voi jatkua.

Lopeta se tupakoinnin kustantaminen HETI! Ei  todellakaan ole sinun asiasi elättää siskoasi. Joko se polttaa ja kuolee nälkään tai sitten vähentää ja syö. Toisaalta  tuolla rahamäärällä se on polttanut itsensä vainaaksi 10 vuodessa. Pidä sille luento keuhkoahtaumataudista ja keuhkosyövästä seuraavaksi kun tulee kerjäämään rahaa, mieluummin kera kuvien.

Vierailija
40/41 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi kuinka?

En ole koskaan polttanut ja olen tuo joka kirjoitti että antaisin siskolleni ruokaa jos hän pyytäisi ja minulla olisi antaa. Vaikka sisko polttaisi kun korsteeni.

Ainakaan en vinkuisi vauvapalstalla asiasta ja kyselisi mammoilta onko minulla velvollisuus auttaa vai ei.

Auttaisit siis siskosi ennenaikaiseen hautaan? Tapansa kullakin tuntea lähimmäisen rakkautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan