Mistä saatte pääomatuloja?
Kommentit (66)
Metsää myymällä ja kiinteistöjä vuokraamalla eli hanki omaisuutta mikä ei katoa pörssisä.
No oikeasti helpompi lähteä liikkeelle osakkeilla
Vierailija kirjoitti:
Miten päästä alkuun, jotta saisi niitä?
Ostamalla osakkeita
Ihan perussetistä, luovutusvoitot, osingot ja vuokratulot.
Kumpi kannattaa lopulta: kasvuosakkeet vai osinkoa jakavat?
Vierailija kirjoitti:
Kumpi kannattaa lopulta: kasvuosakkeet vai osinkoa jakavat?
Muuten eroa tuskin paljon olisi, mutta ainakin nykyään verottaja kohtelee osinkoja helläkätisemmin.
Liittymällä S-kaupan jäseneksi. n. 10 euroa vuodessa tipahtaa tilille aina :)
Pääomatuloja saa sijoitusrahastoista tai osakekaupoista, joista tuo sijoitusrahasto on yleensä se ensimmäinen tuttavuus.
Tietysti pääomatuloja voi saada myös vuokra-asuntojen omistamisesta ja ehkä tärkeimpänä yrittäjänä. Yrittäjä voi nostaa palkkaansa yrityksestä siten että sitä verotetaan pääomatulona ja jos tulot ovat suuret niin tuolla konstilla veroprosenttia voi jopa pienentää. Pienissä tuloissa toki tuo tulee jopa kalliimmaksi.
Parhaat tuotot pörssistä. Asuntoa en suosittele, itsellä vuokra-asunto ja sen kanssa saa aina olla säätämässä. Hankala omaisuus, aion myydä ja laittaa rahat osakkeisiin tai rahastoihin.
Vierailija kirjoitti:
Parhaat tuotot pörssistä. Asuntoa en suosittele, itsellä vuokra-asunto ja sen kanssa saa aina olla säätämässä. Hankala omaisuus, aion myydä ja laittaa rahat osakkeisiin tai rahastoihin.
Samaa mieltä, varmistaa vaan ettei tule pakkotilaa myydä niitä. Osingot ja rahastot saa lisäksi nopeasti likvidoitua, asunnoista on mielestäni liikaa harmia ja vaivaa.
Vuokratulot. Itse olen tykännyt asuntosijoittamisesta, vaikka kuten yksi kirjoittaja edellä sanookin niin on siinä oma säätönsä, esim. jos jotain hajoaa, pitää heti hankkia uusi jne. Minusta se on silti ollut kiva tapa sijoittaa ja onneksi on löytynyt aina mukavia ja rauhallisia vuokralaisia.
Itse olen vasta alussa pääomatulojeni kanssa, mutta olen saanut omat pääomatulot kasvatettua 8825 euroon :D Yritän ajatella että se on ihan kivasti, kun kuitenkin joskus olen ollut lasten kanssa kotona lähes samalla rahalla parikin vuotta ja nyt saan tuon summan palkkatulojeni 32 400 e lisäksi eli vuositulot ovat yhteensä 41 225 e 😳 En olisi vielä joskus uskonut, että saan muutamassa vuodessa tällaisen korotuksen tuloihini!
Luonnollisesti omaisuus sitten vielä kasvaa koko ajan, kun en osaa tuhlata vaan sijoitan ja säästän kaiken muun ja elämiseen jätän itselleni tonnin tai vähemmän.
Itselläni on tavoitteena, että 40-vuotiaana on vähintään 500 000 euron säästöt / sijoitukset, mutta luultavasti pääsen siihen jo aiemmin kun ollaan jo nyt menty tällä vauhdilla.
Täytän siis alle vuoden päästä 30 vuotta, joten on aikaa kasvatella omaisuutta ;)
Mistä teillä tulee pääomatuloja? Itselläni tulee vain pieniä osinkoja. Lueskelen noita lehtien esille nostamia tuloja, monella on ihan reilujakin pääomatuloja,
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä. Sijoitusasunnossa on isommat riskit, pienempi tuotto ja isompi vaiva.
Vuokratuloista ja osakkeista.
Onko sinulla mitään, mitä voisit vuokrata? Auto tms.
Kannattaa ostaa harkiten pidemmän ajan kanssa, seuraa harkitsemiesi yritysten kurssikehitystä ja päätä sitten ostoista. Riski on kuitenkin aina olemassa, viimeisiä rahoja ei kannata sijoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Kun nykyiset vuokralaiset lähtevät, niin myyn asunnon. En tiedä uskallanko laittaa koko rahan osakkeisiin, vai laitanko osan rahastoihin.
Ostamalla osinko-osakkeita säännöllisesti pitkällä tähtäimellä.