Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko auton omistaminen/käyttäminen oikeasti näin kallista????

Autoa hankkimassa
11.01.2017 |

Olen vaihtamassa autoa. Katsoin myös OP:n Kulku palvelua. Mun silmään vaikuttaa ihan hirveän kalliilta! Maksaako auton omistaminen/käyttäminen oikeasti noin paljon, vai onko tuo vaan omistamista kalliimpi palvelu?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Renkaat 400, tuulilasi 400, jarrupalat 200, hihna 400, jarruletku 50, ruostekorjaus 200, katsastus 400, kytkin 450, akku 200, webasto 2000, ajoneuvovero 2000, liikennevakuutus 3000, parkkiruutu 1000, löpö 6000 (10tkm/v.) = 16 700 € !!!

Siinä "tonnin" auton kuluja viiden vuoden ajalta. Eikä sisällä edes huoltoja ja pientarvikkeita kun tehty itse. Ei auton tarvi hajota mutta silti menee rahaa kokoajan.

Vierailija
42/57 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auton korjauslasku oli viimeksi 2500e ja kaikkea ei edes korjattu. Liikennevakuutus+muut vakuutukset 3 kk tuli just 750e lasku. Bensatankki 90e n. Kerran viikossa. Onhan noita kuluja, ehkä n. 8 000e vuodessa.

Niin ja tietty auton ostohinta mut se on sentään vapaavalintaista. Ja voishan sitä ottaa vaan osakaskon jos olis joku ihan surkea auto. Vois päästä paljon halvemmallakkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut hyvin listattu, mutta monelta unohtui renkaat. Itsellä kilometrejä tulee reippaasti, enkä halua ajaahuonoilla renkailla. Joka syksy ja joka kevät uudet rinkulat alle. Pyöreästi 500-600 e kierros.

Vierailija
44/57 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON! Suomessa juiopot ja autoilijat ovat valtion lypsylehmiä, eli niitä voi riistää miten haluaa. Juoppojen riisto on nykyään hieman vaikeutunut,kun viinaa/olutta jne tuodaan Virosta ja varmaan kohta eteläisemmistä Baltian maista, kun Viro kiristää verotusta. Autojen ja autoilla liikkumisen verotukseen ei kovin helposti mitää lievennyksiä ole luvassa, jos vanhat merkit paikkansa pitävät. Kaikki "porsaanreiät" halvempaan autoiluun on tukittu (piilofarmarit,suksiboksipakut, petroli, ..). Kai ne keksii sähköautoillekin jonkin prkln raippaveron, vaikka nehän ovat ympäristöysrävällisiäkin, mutta kun sähkö on niin halpaa, ainakin vielä.

Vierailija
45/57 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punavihreässä suomessa se tuppaa olemaan.

Vierailija
46/57 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
47/57 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä bmw merkkinen auto 3 litran bensamoottorilla ja vuoden 2016 kustannuksia:

vakuutus 1400€

bensat n.1600€

jarrulevyjen ja palojen vaihto eteen merkkiliikkeessä 880€

katsastus 70€

öljyjen vaihto 70€

=n. 4000€

Apinaa koijataan... apinaa huijataan. Nyt on kyllä otettu jarrulevyjen ja palojen vaihdosta katetta ihan urakalla.

Vierailija
48/57 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autoilu maksaa ihan mielettömän paljon. Muiden jo aiemmin esiintulleiden kulujen (hankintakulu, arvonalenema, bensat, vakuutukset, huollot ja katsastukset) päälle saisin esimerkiksi itse maksaa 100e kuukaudessa autopaikasta taloyhtiössä, jossa asun. Kyllä,  kuten arvata saattaa asun Helsingissä. Parkkimaksut vielä päälle, kun pysäköisin auton työpäivän ajaksi. Järjetöntä, onneksi täällä julkinen liikenne pelaa.

Se on kyllä täysin totta, että mitään järkeä auton pidossa ei kyllä ole, mutta se vain niin kummasti helpottaa elämää, että olen valmis sen maksamaan.

Tämä on vahvasti tottumiskysymys. Itse taas koen joukkoliikenteen käytön niin, että voi vaan hypätä kyytiin ja räplätä matkan ajan kännykkää ja kaikki muu on jonkun toisen ongelma. Autosta joutuisi sitä vastoin huolehtimaan jatkuvasti.

Vierailija
49/57 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facessa mainostaa rankasti tuon OP:n kilpailija kuuno.fi Sieltä näyttää saavan auton oikeasti halvalla, mutta ne on vanhoja autoja. 

Käväsin katsomassa. Tähän hintaan jos oikeasti kuuluu vakuutukset, renkaat ja kaikki, niin rupee jo kelpaamaan mullekin. Vanha louskuhan tuo on, mutta jos kustannukset on imagoa tärkeemmät. 

https://www.kuuno.fi/collections/autot/products/citroen-c3

Vierailija
50/57 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/autoilun-todellinen-hinta-nain-paljon…

"Kaiken kaikkiaan auton käytön kuluksi tuli 0,36 euroa per kilometri."

"Vuodessa auto maksoi Lasselle 7 045 euroa eli 587 euroa kuukaudessa. Ajokilometrejä vuodessa tuli 19 570."

Mitä enemmän ajelet, sitä edullisemmaksi se suhteessa tulee.

Pakolliset kustannukset autosta riippumatta on noin pari tonnia vuodessa vaikka se seisoisi parkkipaikalla jos ei oteta kantaa mihinkään arvon alenemiseen.

Myös Santander tarjoaa näitä "kaikki sisältyy" -juttuja. 

Näistä Santanderin autoista puuttuu vakuutus, joka on kuitenkin tosi iso osa kuluista.

Ja renkaat. Aika iso paukku sekin.

Vierailija
51/57 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autoilu maksaa ihan mielettömän paljon. Muiden jo aiemmin esiintulleiden kulujen (hankintakulu, arvonalenema, bensat, vakuutukset, huollot ja katsastukset) päälle saisin esimerkiksi itse maksaa 100e kuukaudessa autopaikasta taloyhtiössä, jossa asun. Kyllä,  kuten arvata saattaa asun Helsingissä. Parkkimaksut vielä päälle, kun pysäköisin auton työpäivän ajaksi. Järjetöntä, onneksi täällä julkinen liikenne pelaa.

Se on kyllä täysin totta, että mitään järkeä auton pidossa ei kyllä ole, mutta se vain niin kummasti helpottaa elämää, että olen valmis sen maksamaan.

Tämä on vahvasti tottumiskysymys. Itse taas koen joukkoliikenteen käytön niin, että voi vaan hypätä kyytiin ja räplätä matkan ajan kännykkää ja kaikki muu on jonkun toisen ongelma. Autosta joutuisi sitä vastoin huolehtimaan jatkuvasti.

Tottumiskysymyksen lisäksi riippuu siitä missä kuljetaan. Jos matka omalla autolla kestää puoli tuntia ja julkisilla kaksi tuntia vaihtoineen, niin arvaa kumpi on helpompaa ja mukavampaa? Siinä jää kummasti aikaa räplätä kännykkää kotona.

Vierailija
52/57 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Facessa mainostaa rankasti tuon OP:n kilpailija kuuno.fi Sieltä näyttää saavan auton oikeasti halvalla, mutta ne on vanhoja autoja. 

Käväsin katsomassa. Tähän hintaan jos oikeasti kuuluu vakuutukset, renkaat ja kaikki, niin rupee jo kelpaamaan mullekin. Vanha louskuhan tuo on, mutta jos kustannukset on imagoa tärkeemmät. 

Toi on vähän pieni, mutta tää kelpais https://www.kuuno.fi/collections/autot/products/kia-cerato-edullinen-au…

Vierailija
53/57 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottumiskysymyksen lisäksi riippuu siitä missä kuljetaan. Jos matka omalla autolla kestää puoli tuntia ja julkisilla kaksi tuntia vaihtoineen, niin arvaa kumpi on helpompaa ja mukavampaa? Siinä jää kummasti aikaa räplätä kännykkää kotona.

Julkiset riittäis mulle, jos ei olisi muksuja kuljetettavana.

Vierailija
54/57 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieneen autoon riittää pienet renkaat=edulliset.

Vierailija
55/57 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vero 180, vakuutus 700, huollot 500 ja bensa 3360, pesut n 400 vuosi. Ei se tuloihin suhteutettuna kallista ole.

Vero 140€, vakuutukset (täyskasko+liikennevak) 700€, huollot 150-240€/vuosi, bensa noin 550€/vuosi, pesut itse tehtynä 0€.

Hybrid

Akutko voi jossain ladata ilmaiseksi?

Vierailija
56/57 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ranskalainen.....

Vierailija
57/57 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ranskalainen.....

Ranskalainen on itse asiassa just hyvä tällaiseen käyttöön. Mukava ajaa, mutta paljon vikoja. Jos korjaukset kustantaa joku muu niin mikäpä siinä. Mahtaako tuosta jäädä myyjälle katetta. Ei millään ainakaan tuolla tarjoushinnalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi