Onko sinusta ok jos onnistuu kusettamaan työkkäriä/kelaa/sossua jäämättä kiinni?
Minä vedätän niin paljon kuin pystyn enkä tunne yhtään huonoa omatuntoa. Sen verran olen aikanaan valtiolle pakosta antanut, isommalla prosentilla kuin herlinit ja wahlroosit
Kommentit (8)
On ok, koska ne summat mitä vedätät on taskurahoja työssäkäyville. Anna mennä vaan, niin voit vuositasolla ostaa yhden olutlaatikon enemmän.
Sinänsä jos löytää porsaanreikiä joilla kiertää sosiaaliturvan älyttömyyksiä niin senkun. Mutta jos suoraan kusetat ja jäät kiinni niin seuraukset onkin aika kusiset.
Ei ole ok. Mä ajattelen, että kun kusettaa valtiota, niin tavallaan puree sekä itseään että muita kansalaisia nilkkaan.
On ok. Eiköhän ne kusetetut rahat palaa yhteiskunnalle kulutuksen muodossa.
Miten niitä voi kusettaa? Eikö ne syynää sun tilitiedot ja kaikki?
Mä en oo ikinä saanut mitään tukia, niin en näistä ymmärrä, mutta kertokaa nyt mulle miten on mahdollista kusettaa kelalta rahaa? Välillä kun niitä uutisia lukee, että kelalta huijattu tuhansia euroja vuodessa... Miten?:D
No ajattele asia niin, että joka päivä me muut tuodaan kaukaa vettä yhteiseen lampeen, jossa ei olisi mitään ilman meitä. Etukäteen on sovittu, että ne jotka eivät kanna vettä lampeen, saavat ottaa sitä vain sen verran mikä on välttämätöntä. Silti illan pimeinä tunteinä sinä hiivit ja varastat ylimääräistä vettä.
Eli siis se on varastamista - käytännön nimike taitaa olla petos. Mutta tietty, jos elämässä ei ole mitään hyvää niin kyllähän se jonkun silmissä voi vaikuttaa rehelliseltä tai oikeelliselta toimintamallilta.
Ei ole ok.