Millä oikeudella joku ihminen kieltää toisilta tupakoinnin
Miten jollekin on voitu antaa niin paljon valtaa
Kommentit (16)
Jos tupakoitsija asuu omakotitalossa jssk hornan kuusessa ja asuu yksin, hän voi polttaa itsensä mustakeuhkoiseksi häiritsemättä muita, mutta kun maksun aika koittaa, keuhkosyövän kallis hoito, silloin sellainekin polttaja aiheuttaa muille ikävyyksiä eli veroja.
Vuokranantajan asunto tuhoutuu polttajan takia, haju- ja muiden haittojen vuoksi.
Ei siis ole yksityisasia koskaan. Sen enempää kuin juopottelukaan...
Sillä oikeudella että tupakointisi häiritsee muita ja voi olla vaarallista toisten terveydelle.
Kuka on kieltänyt tupakoinnin? Saat kai sinä aikuisena ihmisenä röökata just niin paljon kuin haluat. Tosin sitä, missä saat polttaa, on rajoitettu, pääosin toisten ihmisten terveyden ja mukavuuden perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Kuka on kieltänyt tupakoinnin? Saat kai sinä aikuisena ihmisenä röökata just niin paljon kuin haluat. Tosin sitä, missä saat polttaa, on rajoitettu, pääosin toisten ihmisten terveyden ja mukavuuden perusteella.
Hupaisaa kyllä, että tupakkaa verotetaan, vastustetaan voimakkaasti terveyden perusteella. Mutta kynttilöitä ei veroteta tai vastusteta samalla tavalla kuin tupakkaa tai autoilua. Myös kynttilävero pitäisi ottaa ehdottomasti takaisin käyttöön terveydellisistä syistä, syynä se että monet ihmiset polttavat kynttilöitä sisätiloissakin. Kynttilöiden polttaminen sisätiloissa pilaa huoneilman laadun ja on lisäksi aivan yhtä haitallista ihmisten, lemmikkien keuhkoille kuten tupakka, moottoreiden pakokaasut. Kokemustakin tästä on sukulaisen puolelta, aina kun sukulaiseni poltteli 3kpl kynttilöitä huoneistossaan niin minulla rupesi tuntumaan hieman fyysistä kipua kuehkoissani jo 10 minuutin jälkeen.
Siinä uutisia väitteideni tueksi:
http://www.aamulehti.fi/juttuarkisto/?cid=1194708609380
http://yle.fi/uutiset/3-5462952
http://politiken.dk/forbrugogliv/livsstil/art5472509/Danskerne-soder-lu…
Vierailija kirjoitti:
Millä oikeudella joku kieltää toiselta raikkaan hengitysilman? Miten joillekkin on annettu niin paljon valtaa?
Autotkin pitäisi siis kieltää?
En itse henkilökohtaisesti näe mitään ongelmaa tupakoimisessa, vaikken itse tupakoi. Tehkööt ihmiset itselleen mitä haluavat, minua se ei haittaa. Osa kavereistani polttavat ja annan ihan rauhassa parvekettani siihen käyttää jos halajavat, kunhan tumpit pistää nätisti tuhkakuppiin!
Syöpäpotilaiden hoito on kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä oikeudella joku kieltää toiselta raikkaan hengitysilman? Miten joillekkin on annettu niin paljon valtaa?
Kaupunkialueilla niiden käyttö vähintään olisi hyvä laittaa erityisluvan taakse. Kansanterveyskin nousisi, kun edes keskustassa ne kaikkein läskimmät siat kävelisivät edes vähän.
Ei millään. Ja tupakointi on laillista. Edes huumeiden käyttöä ei voi kieltää vaikka on laitonta. Jokainen ottaa itse vastuun miten itsensä myrkyttää.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki syöpäpotilaat ovat tupakoitsijoita? Eipä taida olla.
Vierailija kirjoitti:
Sä haiset. Hengitysilmani ei ole puhdasta. Painu v*ttuun tältä bussipysäkiltä, julkisista liikennevälineistä, julkisilta paikoilta, työpaikaltani. Koska MINÄ sanon niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupunkialueilla niiden käyttö vähintään olisi hyvä laittaa erityisluvan taakse. Kansanterveyskin nousisi, kun edes keskustassa ne kaikkein läskimmät siat kävelisivät edes vähän.
Sutkin pitäis kieltää, pilaat ilmapiirin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki syöpäpotilaat ovat tupakoitsijoita? Eipä taida olla.
Ei tietenkään kaikki mutta jotkut syövät on. Monet tupakoitsijat ovat sitä mieltä että kerran täällä eletään ja johonkin on pakko kuolla. Eivät vaan ole miettineet sitä että syöpään kuoleminen harvoin on nopeaa. Tai kivutonta. Tai kaunista. Hoidot ovat rankkoja ja kuolema tulee hitaasti. Siinä ehtii miettiä monet kerrat kannattiko.
Vierailija kirjoitti:
Sillä oikeudella että tupakointisi häiritsee muita ja voi olla vaarallista toisten terveydelle.
Höpöhöpö. Samassa huoneessa sisällä, toki voi tulla terveyshaittoja, mutta ulkona korkeintaan haistat aromin.