Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Reipas ja hyvä työikäinen ihminen täällä vain istuu tyhjän panttina kotona

Vierailija
11.01.2017 |

Kyllä turhauttaa, kun kukaan ei ota töihin.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen.

Vierailija
2/34 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös. Hyvä koulutus, pitkä työkokemus. Ikää liikaa, ei kelpaa minnekään. Eniten vituttaa nyt kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös paitsi että ei mua enää harmita eikä turhauta. Olen oppinut viihdyttämään itseäni ja keksimään järjellistä puuhaa omin nokkinenikin.

Vierailija
4/34 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkakaa miettimään yrittäjiksi alkamista. Ette te vuosia ilman työtä jaksa kotona istua.

Vierailija
5/34 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat sanat. Kaiholla katselen ikkunasta, kun toiset menevät reippaina tienaamaan. Nyt työttömyyttä takana jo vuosi ja 4 kk. Hakemuksia laitettu ja työpaikkoja kartoitettu. Joka paikasta ei kiitos. Ilmaiseksi kyllä ottaisivat, mutta minusta työstä pitää maksaa palkka tai poljen jo palkkatöissä olevien oikeuksia ja siihen en halua lähteä. Muuten työnantajat eivät ota enää ketään sellaista töihin, joille pitäisi maksaa palkkaa.

Vierailija
6/34 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 viikkoa olen opiskeluiden jälkeen ollut työttömänä ja jo nyt turhauttaa..

Vierailija
7/34 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös paitsi että ei mua enää harmita eikä turhauta. Olen oppinut viihdyttämään itseäni ja keksimään järjellistä puuhaa omin nokkinenikin.

Noin minäkin ajattelin, ekan vuoden. Ehkä vieläkin menis, mutta kun ei ole enää rahaa puuhailuihin. Tietysti teen kaikki kotityöt, ruuat alusta asti itse, leivon leivätkin, sienestän, marjastan, hoidan puutarhaa. Luen paljon, teen käsitöitä. Onhan tässä sitä puuhaa, mutta kun haluaisin tehdä työtä, josta oikeasti nautin. Haluaisin rahaa, että voisin harrastaa vähän laajemmin. Olisi kiva tehdä jokin matka ja vielä kivempaa olisi tukea edes hieman opiskelevaa lasta. Ja siis en odota, että yhteiskunta nämä mulle kustantaisi, vaan haluaisin tehdä työtä ja palkallani elää vähän leveämpää elämää.

Vierailija
8/34 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä jotka on töissä on töitä ihan liikaa ja sitä tarjontaakin. Tällä hetkelläkin punnitsen nykyisen työni lisäksi kahta muutakin tarjousta. 

Vierailija
9/34 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkakaa miettimään yrittäjiksi alkamista. Ette te vuosia ilman työtä jaksa kotona istua.

Yrittäjyys Suomessa on niin epävarmaa. Omat vanhemmat menivät 90-luvun lamassa firmoineen konkkaan, eikä oikein innosta. Yrittäjä ei saa mitään tukea mistään, jos firma menee alta. Ei edes työttömyystukea! Myös talot ja tavarat menettää ja jäljelle jää vain velanmaksu.

Kuka sitä paitsi ostaa enää mitään? Kiinasta tilataan ihan kaikki.

Vierailija
10/34 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian tulee vuosi ja 1kk työttömyyttä täyteen. Yrittäminen voisi olla vaihtoehto, mutta jotenkin pitäisi turvata myös se ruoan ja vuokran maksu! Suomessa vissiin elää luulo, että kaikki yrittäjät tienaa tonnikaupalla heti alusta alkaen. Mistään et tukea saa. Joten ei uskalla, varsinkaan kun ei ole mitään pahanpäivän varalle säästöjä.

Mutta jos joskus siihen lähtee ja homma lähtee oikeasti rullaamaan, niin tulen palkkaamaan ainoastaan työttömiä. Itse kun on tämän paskan nähnyt ja kokenut. Harvalle tuntuu työtön tekijä kelpaavan, vaikka voisi olla huipputyöntekijä.

Vierailija
11/34 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja meillä jotka on töissä on töitä ihan liikaa ja sitä tarjontaakin. Tällä hetkelläkin punnitsen nykyisen työni lisäksi kahta muutakin tarjousta. 

Turhauttaa tämä työnmäärä ja jatkuva matkustaminen. Ei vanha enää jaksa pitkiä lentoja. :D

Vierailija
12/34 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjyys Suomessa on niin epävarmaa. Omat vanhemmat menivät 90-luvun lamassa firmoineen konkkaan, eikä oikein innosta. Yrittäjä ei saa mitään tukea mistään, jos firma menee alta. Ei edes työttömyystukea! Myös talot ja tavarat menettää ja jäljelle jää vain velanmaksu.

Kuka sitä paitsi ostaa enää mitään? Kiinasta tilataan ihan kaikki.

Silti minä aloin yrittäjäksi. Koin että se on kuitenkin parempi vaihtoehto kuin istua kotona.

Vierailija
13/34 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on jo nyt tavattoman paljon ketään hyödymättömiä yksityis- tai pienyrittäjiä, eikä heitä tarvita enää yhtään lisää.

Vierailija
14/34 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin minäkin ajattelin, ekan vuoden. Ehkä vieläkin menis, mutta kun ei ole enää rahaa puuhailuihin. Tietysti teen kaikki kotityöt, ruuat alusta asti itse, leivon leivätkin, sienestän, marjastan, hoidan puutarhaa. Luen paljon, teen käsitöitä. Onhan tässä sitä puuhaa, mutta kun haluaisin tehdä työtä, josta oikeasti nautin. Haluaisin rahaa, että voisin harrastaa vähän laajemmin. Olisi kiva tehdä jokin matka ja vielä kivempaa olisi tukea edes hieman opiskelevaa lasta. Ja siis en odota, että yhteiskunta nämä mulle kustantaisi, vaan haluaisin tehdä työtä ja palkallani elää vähän leveämpää elämää.

Mä ole lakannut haaveilemasta rahakkaammasta elämästä. Ei kannata haaveilla turhia kun ei asioille kuitenkaan mitään voi. Pärjään ihan hyvin ilman matkoja, luksustuotteita ja jatkuvaa ostamista. Kyllähän niilläkin saa päivänsä täytettyä mutta saa suht ilmaiseksikin ja vähällä rahalla.  

Vierailija
15/34 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että löydätte jokainen työtä

Vierailija
16/34 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäkää enemmän älkääkä istuko siellä kodeissanne. Kyllä teille työpaikat löytyy ja varsinkin jos on vähän enemmän koulutusta. Uusikaa cv :t älkääkä viekö aina sitä samaa vanhaa 1900- luvun cv: tä

Vierailija
17/34 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä luulet olevan työttömällä alkupääomaa yrityksen perustamiseen? Täytyy olla aika häikäisevä liiketoimintasuunnitelma ja tulossuunnitelmat, ennen kuin saa edes luottoa ja jotain avustusta. Ei kaikki voi alkaa hierojiksi, jotka voivat tehdä työtä lähes paljain käsin.

Entä mistä työttömälle asiakkaat? Työssäoleva voi 'ottaa mukaan' työnantajansa asiakkaita ja heillä on ennestään sellaisia suhteita asiakkaisiin, joita työttömällä ei ole.

Olen ollut eräässä elämänvaiheessa yritysneuvojana, kohtuullisen hyvällä menestyksellä. Miehelläni on myös oma yritys. Näistä viisastuneena ei todellakaan ole ensimmäisenä mielessä oman yrityksen perustaminen! On tullut sen verran läheltä katsottua noita yrittäjän elämän realiteetteja.

Tiedoksi niille, jotka ehdottavat lisää koulutusta, että olen jo nyt ylikoulutettu. Suomen yhteiskunta on kustantanut koulutustani noin miljoonalla eurolla. Ensimmäinen tutkinto oli kohtuullisen kallis opistotutkinto. Sen päälle erinäisiä kursseja ja maisterintutkinto yliopistossa + lisäopintoja useampaan pätevyyteen. Jokaiseen työpaikkaan, jopa vuorotteluvapaan sijaisuuteen on vähintään 10 pätevää hakijaa.

Vierailija
18/34 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko noi "Ala yrittäjäksi" huutelijat hetkeäkään miettineet, että yrityksen perustamiseen tarvitaan liikeidea, potentiaalista asiakaskuntaa, resursseja tuotannon ja palvelujen pyörittämiseen sekä myös puskurirahaa, jolla yrittäjä itse pysyy hengissä ja katto pään päällä. Lisäksi yrittäjältä vaaditaan sellaisia ominaisuuksia kuin voimakas menestymisen ja voittamisen vietti, pitkäjänteisyyttä, suunnitelmallisuutta ja niin edelleen. Se on aika harva jossa nämä kaikki ominaisuudet on.

Vierailija
19/34 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yritystä uskalla perustaa kun sitten jos/kun se ei kannatakaan jää ihan ilman rahaa. Ei tule minkäänlaista työttömyyspäivärahaa.

Vierailija
20/34 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on pullollaan yhden ihmisen yrityksiä (=pakkoyrittäjiä ja itsensä työllistäjiä). Kyllähän sillä ehkä juuri ja juuri itsensä työllistää, kun tekee ympäripyöreitä päiviä. Itsensä työllistäjiä sitten työllistävät nämä isot yritykset, jotka keräävät rahat päältä. Yrittäjyydessä myös putoaa kaiken tuen ulottumattomiin - ei työttömyyspäivärahaa, ei sairauspäivärahaa, ei äitiyspäivärahaa, ei eläkettä. Tai tokihan niitä saa, mutta äärimmäisen vähän. Kerran kun on yrittäjäksi ryhtynyt, ei työttömäksi voi enää jäädä koskaan.