Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten unohtaa loukkaukset ja kyetä ystäväksi ihmiselle joka tarvitsee apua

Vierailija
11.01.2017 |

Minulla on elämässäni ihminen jota tavallaan rakastan. Yritimme seurustella, mutta hän on niin rikki ettei siitä tullut mitään. Hän loukkasi minua pahasti ja välimme viilenivät. Kuulen hänestä aina välillä ja joskus törmätäänkin. Tiedän että kaikesta huolimatta olen hänelle tärkeä, niinkuin siis hänkin minulle.

Tiedän että hänellä on monenlaista ongelmaa. Taustalla orvoksi jääminen, lastenkotikierrettä, kiusatuksi tulemista, masennusta, ahdistusta, sosiaalisia pelkoja. On lääkityksellä, mutta oireena silti epätasaisuutta mielenterveydessä, pakkotoimintoja, holtitonta seksikäyttäytymistä mm. Ei oikein saa elämäänsä ja asioitaan kuntoon. Yrittää kovasti, ei ryyppää, on opiskellut ja töitäkin on. Ihmissuhdepuoli rempallaan, yksinäisyyttä, kun ei ole perhettä eikä sukua.

Haluaisin kovasti auttaa häntä, mutta omat tunteeni on siinä esteenä. Hän särki sydämeni ja loukkasi tosi pahasti. En tiedä miten pystyisin unohtamaan menneet, ja olemaan tukena hänelle. Ihmisenä. Ystävänä. Kun tiedän salaa kuitenkin toivovani jossain alitajunnassa enemmän. Järki ymmärtää että hänestä ei kumppaniksi ole mutta sydän ei.

Vinkkejä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda. Se ihminen vaan käyttää sua hyväksi uudelleen. Kun voi paremmin, jättää sut taas kuin nallin kalliolle. Älä tee sitä.

Vierailija
2/6 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ilman aitoa ystävää hän ei tule koskaan voimaan paremmin. Koko hänen elämänsä on ollut pelkkää hyljätyksi tulemista ja yksinäisyyttä. En voi minäkin vain kääntää selkääni. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ilman aitoa ystävää hän ei tule koskaan voimaan paremmin. Koko hänen elämänsä on ollut pelkkää hyljätyksi tulemista ja yksinäisyyttä. En voi minäkin vain kääntää selkääni. Ap

Et voi tehdä toisesta ihmisestä projektia itsellesi. Ystävyyteen kuuluu vastavuoroisuus ja luottamus siihen, että kumpikaan ei loukkaa toista syvästi. Hän ei ole ystävä sinulle, joten ei sinun tarvitse eikä kuulu olla ystävä hänelle.

Vierailija
4/6 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tarvitsisi ammattiapua. Et edes pystyisi auttamaan, koska häntä ei kiinnosta ottaa apuasi vastaan. Ole kaveri, mutta älä yritä ottaa itsellesi mitään projektia.

Vierailija
5/6 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vapaa uhraamaan oman elämäsi mutta voit sitten syyttää vain itseäsi päätöksestäsi. Eikä tuo "ystävä" ole sinulle mitään velkaa vaikka mitä hänen puolestaan tekisit, olette molemmat aikuisia ja itse vastuussa elämistänne.

Moni on tehnyt tuon virheen kerta toisensa perään ja jälkikäteen selittelee olevansa niin pyyteetön ja narsistin uhri jne. bullshit, tuollaiseen kuvioon lähtevä saa siitä aina itselleen jotain, jos ei muuta niin omassa mielessään pyhimyksen sädekehän. Se on riippuvuussuhde. En suosittele.

Vierailija
6/6 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä juuri että jos saisin omat tunteeni kuriin, niin voisin olla vain vaikka etäällä olemassa hänelle, juttuseurana tarvittaessa. Ei sairasta ihmistä voi hylätä. En mitään symbioosia suunnittelekaan. Mutta vaikka aina luulenkin olevani ns. kuivilla hänestä, niin välillä aina satuttaa järkyttävän paljon kuulla kiertoteitse hänen touhuistaan. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi