Kysymys Potterien kotitontuista
Olen vasta alkanut sarjaa lukea ja monenlaisia kysymyksiä putkahtelee esiin. Eilisen mieltäpolttavin ongelma oli, että saavatko kotitontut lapsia? Onko niitä siis naisia ja miehiä, onko niillä parisuhteet ja perheet niin kuin ihmisilläkin? Missä perheet sitten asuvat, kun kirjassa toistaiseksi on puhuttu vaan yksittäisistä tontuista. Mutta kai niidenkin täytyy jotenkin lisääntyä, jos eivät elä ikuisesti.
Kommentit (8)
Mun mielestä tota ei oo niissä kirjoissa eikä leffoissa ainakaan koskaan käyty läpi, ihan mielenkiintonen kysymys kyllä että miten niitä tonttuja sit tulee lisää. Nehän elää orjina eli ei niillä perhettä ole. Sori jos spoilaan mutta harry potter vapautti dobbyn, niin en sit tiedä mitä ne vapaat tontut tekee, onko niillä perhettä tms. Käsittääkseni Rowling ei ole koskaan paljastanut onko ne tontut esim luotu taikuudella tms. Niitä tonttujahan on myös Tylypahkan keittiössä töissä (esim dobby sen jälkeen kun se vapautettiin orjuudesta), eikä ne tontut yleensä halua vapautta.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tota ei oo niissä kirjoissa eikä leffoissa ainakaan koskaan käyty läpi, ihan mielenkiintonen kysymys kyllä että miten niitä tonttuja sit tulee lisää. Nehän elää orjina eli ei niillä perhettä ole. Sori jos spoilaan mutta harry potter vapautti dobbyn, niin en sit tiedä mitä ne vapaat tontut tekee, onko niillä perhettä tms. Käsittääkseni Rowling ei ole koskaan paljastanut onko ne tontut esim luotu taikuudella tms. Niitä tonttujahan on myös Tylypahkan keittiössä töissä (esim dobby sen jälkeen kun se vapautettiin orjuudesta), eikä ne tontut yleensä halua vapautta.
Olet kai tietoinen, että historiassa ihmisorjatkin on perheitä perustaneet ja lisääntyneet. Orjuus siis sinällään ei tarkoita, ettei voisi lisääntyä.
Mulla kävi sellainen kotitonttu että otti suihin, sekä antoi pillua ja persettä. Oli hyvä tonttu.
Tuosta Oljosta tämä ongelma juuri mieleeni tulikin, kun Feeniksin killassa sanottiin, että Mustan sukutalon seinällä oli Oljon esi-isien kuvia. Että miten niiden lisääntyminen mahtaa tapahtua? Ap
Meillä on kotona kratti.
Joskus toistasataa vuotta sitten kylillä oltiin asiasta varmoja.
Ehkä on, mutten ole nähnyt.
Tylypahkassakin täytyy olla niin paljon kotitonttuja, että ihan varmasti niiden välille syntyy suhteita ja siten myös syntyy kotitonttuvauvoja. Luulisin, että kotitontut elävät aika yhteisöllisesti, ns. koko kylä kasvattaa. Joutuvat jo melko pienestä pärjäämään omillaan ja toisalta osallistumaan töihin kykyjensä mukaan.
Kotitonttu Oljolla oli ainakin äiti jonka pää oli leikattu irti. Ja Oljo halusi että hänelle kävisi samoin. Ihaili äitiään suuresti.