Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko koulupsykologille kertoa kannabiksen käytöstä?

Vierailija
10.01.2017 |

Miten on asian laita? Voinko sanoa että olen pössytellyt pilveä muutamia kymmeniä kertoja?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei relaa mitä sä kuumottelet?

Älä murehdi vaa hoida itsesi kuntoon

Kuumottelen sitä, että psykologi piilo kuvaa/äänittää mun käynnin siellä ja julkaisee sen poliisille, tai jos poliisit odottaa mua ovenraossa ja on valmiina pidättämään.. Tai mitä jos se itse psykologi on poliisi siviiliasussa , ja esittää vaan psykologia? En tiiä..

-Ap

22/41 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska haluan esittää kovaa poikaa. No ei, vaan siksi että se on oleellinen tieto, kun hän arvioi mun henkistä tilaa jne. Tullut psykoosin oireiluita _ehkä_ pilvestä johtuen.

-Ap

Kannattaa lopettaa se kannabiksen ja yleensäkin päihteiden käyttö, jos tuntuu ongelmia kerran tulevan, mutta kertomisesta ei ole sinulle mitään muuta kuin haittaa tulevaisuudessa.

Eli siitä jää merkintä mun tietoihin? Miten psykologi edes pääsee katsomaan niitä? Vai onko koulupsykologilla muka oikeus mennä omakantaan, ja kirjoitella sinne asioita?

-Ap

Koulupsykologi ainakin pitää ihan normaalisti potilaskertomusta sinusta, jonne todennäköisesti myös kirjattaisiin tämä kannabisasia. Erilaisilla hoitotahoilla on mahdollisuus tulevaisuudessa tilata nämä potilaskertomukset sinun luvallasi, eli voit kyllä kieltää että kukaan lukee sitä. Huomioi vaan että näiden tietojen tilaamisen kieltäminen voi vaikuttaa siihen hoitoon pääsyyn jos joku paikka tätä vaatii. Minusta olisi fiksumpaa silti edelleen kertoa, koska tuo on aika olennainen asia jos psykoosia epäillään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuumottelen sitä, että psykologi piilo kuvaa/äänittää mun käynnin siellä ja julkaisee sen poliisille, tai jos poliisit odottaa mua ovenraossa ja on valmiina pidättämään.. Tai mitä jos se itse psykologi on poliisi siviiliasussa , ja esittää vaan psykologia? En tiiä..

-Ap

Kyllä on taas palstan kannabistrollilla pahat ongelmat.

Vierailija
24/41 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
25/41 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghosts kirjoitti:

Minusta olisi fiksumpaa silti edelleen kertoa, koska tuo on aika olennainen asia jos psykoosia epäillään.

Psykoosipotilas olisi jo sairaalassa, eikä kirjoittelisi netissä "psykoosioireistaan".

Vierailija
26/41 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pelko että se leimaa tulevaisuutesi on kaksipiippuinen. Mihin pyrit tulevaisuudessa ja onko tuolla todella merkitystä sen kannalta. Ja että voiko se todella mennä omakantaan ? Tiedän perusterveyden huollon lääkärikäyntien sekä labratulosten siellä olevan. Ketkä pääsee lukemaan psyk lehtiä siellä ? Jos sinulle ei tule mitään diagnoosia asiasta, en usko sen sieltä kenenkään silmille pomppaavan. Poliisi asiaa siitä ei tule.

27/41 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo pelko että se leimaa tulevaisuutesi on kaksipiippuinen. Mihin pyrit tulevaisuudessa ja onko tuolla todella merkitystä sen kannalta. Ja että voiko se todella mennä omakantaan ? Tiedän perusterveyden huollon lääkärikäyntien sekä labratulosten siellä olevan. Ketkä pääsee lukemaan psyk lehtiä siellä ? Jos sinulle ei tule mitään diagnoosia asiasta, en usko sen sieltä kenenkään silmille pomppaavan. Poliisi asiaa siitä ei tule.

Koulupsykologiasiat ei näy omakannassa, minulla ei ainakaan lue niistä yhtään mitään, ainoastaan mielenterveystoimiston jne jutut. Kertomukset kyllä löytyy edelleen siltä psykologilta mutta niitä ei luvatta tietenkään kukaan saa.

28/41 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitääh!?! Onko nykyään koulupsykologeja aikuisille lapsille? Mun aikaan oli terkkari jolle mentiin jos oli joku ruumiinosa irronnut.

Ja silloin 20 vuotiaat eivät olleet lapsia ja huumeetei kuuluneet myöskään terkkarille...

Olenko ymmärtänyt jotain väärin?

-IISAK SONNI

Nyt on maha täynnä

29/41 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ilmoita poliisille, se on ihan varmaa, siitä ei tarvii huolehtia.

Toki kannattaa kertoa, jos haluat selvittää onko toi päihteiden käyttö vaikuttanut terveydentilaan, niinkun sun kohdalla voi olla.

Terveydenhuollossa päihteiden käytöstä ei voi tulla rikosoikeudellisia seurauksia, siellä tarkastellaan asiaa ihan terveyden kannalta.

Toki peli saattaa muuttua siten, että jos jäät terveydenhuollon kirjoihin päihdeongelmaisena, tullaan kaikkia sun vaivoja siitä lähin tarkastelemaan sen näkökulmasta (ja muun hoidon saaminen voi vaikeutua). Mutta se riski nyt vaan on otettava että voit saada oikeaa hoitoa sun tämänhetkiseen tilanteeseen.

Poliiseja nyt ei muuten juurikaan käyttörikosten tutkiminen kiinnosta.

30/41 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Nyt foliohattuilet hassuja... Kuule sinne voit mennä ihan ilman mitään jännitystä. Sä nyt keksit tekosyitä vain itsellesi mihin haluat vaa uskoa, kun totuus on koulupsykologi ei ole poliisi tai huumetutkija vaa psykologi, joka ei tee poliisityötä. Älä psekuloi jos tiedät että tämä on harhaluulouttasi.

31/41 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin tässä oli kyse koulupsykologista... voisin kuvitella että sulle tulee koulussa ongelmia (siellä tuskin on tarvittavaa tietotaitoa suhtautuakseen oikein), kun tuo päihdeasia selviää, suosittelen että hakeudut ihan koulun ulkopuolisen mielenterveystyöntekijän puoleen.

Vierailija
32/41 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun pitää kertoa. Hän hoitaa sua. Vaitiolovelvollisuus pätee ja kun olet nuoriaikuinen ilmoitusta ei muille mene. Varmista se vielä, että raksi ruutuun, että jää vain tämän henkilön tietoon.

33/41 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot vielä nuori tekemään valintoja ja tekemään kompromisseja, kuten niissä kaveriporukoissa missä sitten ikinä liikutkaan eivät tee hyvää sulle ja sun seuralle... Sun tässä pitäisi jo miettiä mihin tuhlaat elämäsi kaksoiselämään vai omaan elämään... Sun vanhemmat varmasti haluavat tukea ja auttaa, jos sitä itse haluat tehdä asiallesi jotaan... Mieti edes mitä kaikkea sulla on vielä edessäsi. Yksi psykologin käyntikin riittää että voit olla rehellinen vain itsellesi ja tietty kaikella tavalla. Ole rohkea ei ole mitään pelättävää :)

34/41 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te Dua kirjoitti:

Ainiin tässä oli kyse koulupsykologista... voisin kuvitella että sulle tulee koulussa ongelmia (siellä tuskin on tarvittavaa tietotaitoa suhtautuakseen oikein), kun tuo päihdeasia selviää, suosittelen että hakeudut ihan koulun ulkopuolisen mielenterveystyöntekijän puoleen.

En usko ongelmia synny vaa asia viedään eteenpäin ja hoidetaan.

35/41 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3865 kirjoitti:

.

Nimenomaan asia viedään eteenpäin kouluterveydenhuollon ulkopuoliseen hoitoon tod.näk paikalliselle mielenterveys/päihdeklinikalle, jotta voidaan hoitaan, kun siellä koululla ei osata.

(Johon voisi itse suoraan hakeutua, jos ei halua koulun saavan tietää päihteiden käytöstä mutta oikeaa hoitoa itselleen) Vähän toistan itseäni...

Koulun puolelta on mahdollista, että syntyy ongelmia opintojen sujuvuuteen, ottamatta nyt kantaa siihen olisiko tauko opiskelusta hyväksi nyt just tässä tapauksessa. esim. Ammattikoulussa on mahdollista estää työsalissa tapahtuvaan opiskeluun pääsy huumetestien ollessa positiiviset (esim. juurikin kannabis voi näkyä seuloissa viikkoja päihtymyksen jo loputtua) ja velvoittaa oppilas käymään säännöllisesti seuloissa opintojen jatkumiseksi.

36/41 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te Dua kirjoitti:

Käyttäjä3865 kirjoitti:

.

Nimenomaan asia viedään eteenpäin kouluterveydenhuollon ulkopuoliseen hoitoon tod.näk paikalliselle mielenterveys/päihdeklinikalle, jotta voidaan hoitaan, kun siellä koululla ei osata.

(Johon voisi itse suoraan hakeutua, jos ei halua koulun saavan tietää päihteiden käytöstä mutta oikeaa hoitoa itselleen) Vähän toistan itseäni...

Koulun puolelta on mahdollista, että syntyy ongelmia opintojen sujuvuuteen, ottamatta nyt kantaa siihen olisiko tauko opiskelusta hyväksi nyt just tässä tapauksessa. esim. Ammattikoulussa on mahdollista estää työsalissa tapahtuvaan opiskeluun pääsy huumetestien ollessa positiiviset (esim. juurikin kannabis voi näkyä seuloissa viikkoja päihtymyksen jo loputtua) ja velvoittaa oppilas käymään säännöllisesti seuloissa opintojen jatkumiseksi.

Juuri tällä tavalla sen itsekin oon käsittänyt.

Vierailija
37/41 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kannabistieto on pääsääntöisesti huonoa jopa ammattihenkilöillä joiden pitäisi tietää asiasta.

Meillä on edelleen liikkeellä vanhaa propagandaa. Vaikka oikeaa tietoa on netti täynnä ja ihan kunniallisia tutkimuksia.

Ei missään tapauksessa kannata ottaa sellaista riskiä että kertoo ulkopuoliselle jotain tuollaista.

Tuon kertominen voi pahimmillaan tulevaisuudessa aiheuttaa ongelmia neuvolassa kun hankit lapsia ap.

Siis pelkkä kokeilun myöntäminen voi vaikeuttaa hyvin vakavasti elämääsi. Suomessa voi olla vaikea päästä elämän syrjään kiinni jos on "merkattu". Meillä syrjitään tiettyä ihmisryhmää hyvin voimakkaasti.

Voi vain pohtia kuinka monta surullista ihmiskohtaloa kieltolaki on Suomessa aiheuttanut. Monet on syösty sakko ja vankeusrangaistuksilla itsemurhan partaalle.

Ap:n kannattaisi lopettaa jos elämä on tärkeä.

Suomessa lainsäädäntö syrjäyttää ei niinkään kannabis.

Vierailija
38/41 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen erään jonka elämä meni pilalle kun kouluaikana myönsi kokeilleensa.

Sen myöntäminen on sama kuin natsisaksassa olisi avoimesti ollut juutalainen.

Elämäsi tuhotaan. Ei ap kannata.

Omituisinta tässä on että niinkin mitättömän asian takia kansalaisen elämä pilataan täysin.

Vierailija
39/41 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun uskonto tuli mukaan päihdepolitiikkaan, homma meni todella pahasti metsään. Yhdysvalloissa on nykyisin jo huomattu, että kieltolaki ei toimi ja kannabis on monin paikoin laillistunut, mutta Suomen (joka on aina ollut sellainen jenkkien pikku puudeli) pitää vielä jatkaa toimimattoman politiikan harjoittamista, koska nöyryyttä myöntää vuosikymmenien erehdys ei tunnu poliitikoilta löytyvän. Helpompi uhrata edelleen ihmisiä kuten ennenkin on vuosikymmeniä tehty.

Irti Huumeista ry:n perustajakin mielenterveys- ja päihdeongelmainen Jehovantodistaja, joka sai lopulta lähtöpassit itse perustamastaan kannabisuskovaisten huumevalistusjärjestöstä kun kasvava kannabisrasvahourailu alkoi haitata hyvän (kannabis)bisneksen kasvua. Mutta perustajan itsekeksimää ns. kannabisrasvateoriaa on levitetty vuosikymmeniä Suomessa ikään kuin jonain faktana, ja Suomi on myös ainoa maa maailmassa, jossa lahkolaisen aikoinaan kehittämä kyseinen rasvateoria edes tunnetaan.

Vierailija
40/41 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun pössyttelet lisää vaan. Ja lopeta se psykologilla ramppaaminen. Sästetään sen ajat niille, ketä voi oikeasti auttaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän