Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyviä maidottomia tuotteita?

Vierailija
10.01.2017 |

Joudun maidottomalle ruokaavaliolle ja kaipaisin suosituksia hyvistä korvaavista maidottomista tuotteista.
Ensimmäinen joka tuli vastaan, oli mitä syödä jogurtin tilalla? Ostin Yosa-kaurajogurttia, mutta ehkä jotain muitakin vaihtoehtoja olisi. Mitä jogurtinkorviketta te muut syötte?

Entäs kahvimaidoksi?
Ilmeisesti maito korvataan kauratuotteilla?

Olen täysin pihalla näistä, kuten ehkä huomaatte.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa söisit vain ihan maidotonta ruokaa ilman höpökorvikkeita.

Vierailija
2/12 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jogurtin tilalle: banaani

Jäätelön tilalle: pulla (veteen tehty)

Suklaan tilalle: hedelmäaakkoset

Juustoleivän tilalle: kinkkuleipä

Viilin tilalle: näkkileipä

Rahkan tilalle: munakas

Kaakaon tilalle: jaffaa

Voileivän tilalle: keijuleipä

Mihin niitä korvikkeita tarvii kun maailmassa on niin paljon luonnostaan maidotonta ruokaa? Syökää viljatuotteita, hedelmiä, kasviksia, lihatuotteita, pähkinöitä... missään näissä ei ole maitoa ellei sitä erikseen sinne tunge.

Okei, kahvimaidon kaipuun ymmärrän. Se onkin ainoa maitotuote jota itsekin käytän. Mutta hätätilanteessa laitan kahviin mantelimaitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alpron soijajukurtit ja Go on -soijarahka ovat mielestäni parempia kuin kaurapohjaiset tuotteet ja sisältävät enemmän proteiiniakin. Voivat vaatia hieman totuttelua, mutta esimerkiksi marjojen kanssa menevät siinä missä tavallinen lehmänmaitojukurttikin. Puhun nyt maustamattomista, maustettuja en juuri kookosta lukuun ottamatta syö, mutta sellaisiakin on kyllä olemassa.

Ruuanlaitossa tykkään kaurakermoista, joita löytyy myös maustettuina. Esimerkiksi Plantin sipulinmakuinen on mielestäni todella hyvää! 

En juo kahvia, mutta monen olen kuullu tpitävän Oatlyn iKaffesta.

Tässä vielä vaihtoehtoja:

http://www.vegaanituotteet.net/perusruuat/kasvimaitotuotteet/

Vierailija
4/12 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oatly-kauramaito on ihan hyvää puurossa. Kahvimaidoksi samalla merkillä on joku tuote, ihan ookoo mutta ei vedä vertoja tavalliselle maidolle. Muut kauramaidot ei kyllä kahvissa maistu sitten yhtään. Jugurttien tilalle esim vispipuuroa, ne jugurttikorvikkeet on kalliita ja aika pahoja.

Vierailija
5/12 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Planti "ruokakerma"

Alpro proreiinirahkat

Oatly "cream fraiche"

Alpro mantelimaito

Nuo nyt ainakin on hyviä tuotteita. Hetken joutuu ehkä joihinkin totuttelemaan, mutta maidoton ei ole kovin paha rahoite. Ylemmälle kommentoijalle, että monet tummat suklaat ovat maidottomia. Kuten myös ranskanpastillit ja mariannet!

Vierailija
6/12 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän kaakaossa ja puurossa kookosmaitoa/kookoskermaa. Käyvät myös keittoihin.

Seesaminsiemenistä voi tehdä itse maitomaista juomaa. Makuun kyllä pitää totutella.

Alpro:lla on hyvää soijajukurttia. Jukurttiakin voi tehdä itse esim.kaurahiutaleista.

Vierailija
7/12 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan aitoon kookosmaitoon tehtyjä smoothieita - esim. banskua, mangoa, tuoretta inkivääriä ja kookosmaitoa. Itse jouduin olemaan joskus maidottomalla ruokavaliolla ja tein todella paljon juuri itämaisia ruokia just sen takia, että niihin tulee usein kookosmaitoa. Rakastan itse intialaista ja thairuokaa. Suomalaiset keitot ovat usein maidottomia (jauhelihakeitto, nakkikeitto, hernekeitto jne), samoin karjalanpaisti. Pitkään haudutettu pasta bolognese on myös ihanaa.

Aamun aloitin veteen tehdyllä kaurapuurolla ja mehukeitolla tai marjoilla. Välipaloina hedelmiä, pilttejä tai leipää, jonka päällä hummuksia/soseutettua avocadoa ja muita kasviksia. Kuten mun vinkeistä huomaat, maidottomalla ruokavaliolla voi syödä vaikka mitä ja tosi terveellisesti! Mäkään en siis ymmärrä, miksi jotain pitäisi "korvata". Varmaan juuri siksi dieetti tuntuu hankalalta, että koet sen rajoittavan, kun on vaikeaa löytää korvaavia juttuja, kun voisit vain samantien monipuolistaa ruokavaliotasi ja kokeilla uusia ruokia :)

8/12 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä tykkää mistään soijatuotteista mutta plantin tropical fruits on ehdottomasti lemppari jogurtti.

Vegaanituotteet.net, sieltä löytyy hyvin kaikki maidot ja jogurtit listattuna vaikkei nyt vegaani olisikaan

Vierailija
9/12 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

oatly ruokakerma, toimii hyvin ruuanlaitossa, kauraisuus hälvenee, kunhan malttaa vähän hauduttaa. Itse en tykkää, jos esim. sienikastikkeessa maistuisi kaura tai kookos.

Vierailija
10/12 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaan hyvää esim. jälkkäriksi tai niiden valmistukseen on Alpro-vaniljakastike. Sellaista tosi paksua ja vaniljaista, ei maistu soija "läpi", isohkossa tetrassa löytyy (isompi kuin Flora vanilla muistaakseni).

Vierailija
11/12 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa söisit vain ihan maidotonta ruokaa ilman höpökorvikkeita.

Tätä minäkin suosittelisin. 

Esim leivän päälle (voit tällä korvata juuston) avokadomuussia sitruunalla ja sen päälle vielä tomaattiviipaleita. 

Kahvin ehkä voit juoda mustana? 

Vierailija
12/12 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryynimakkara.

Maidoton ruokavalio poistaa usein liian turvotuksen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän