Miksi raveja ei kielletä?
Kommentit (29)
Vastikään kaksi ravihevosta tukehtui kuljetuksen aikana Silja Symphonylla. Tämäkin tapaus olisi vältetty, jos raveja ei olisi. Ravihevosia kuljetellaan pitkiä matkoja maasta toiseen ahtaissa kuljetusautoissa. Vähän väliä saa lukea eläinsuojelurikoksista ravimaailmassa ja nuoria täysin terveitä ravihevosia kuolee kesken ravikilpailujen. Lopulta, kun hevonen ei enää tuota tarpeeksi rahaa, se lopetetaan hyödyttömänä.
Hmh, minäkin luulin että päästään keskustelemaan siitä kun nuoriso heiluu huumepäissään hikisessä hallissa. :D Tänäänkin on muiten ravit siellä Narinkkatorin kupeessa. Radan nimikin oli Circus. Onko pelivihjeitä??
Kielletään saunominen koska siihen kuolee vuosittain ihmisiä
Kielletäänkö myös koirien pitäminen? Näyttelyt kauheaa eläinrääkkäystä, samoin koirien lenkkeilyttäminen, raasut villieläimet laitettu hihnaan!
Mitä muuta kielletään?🤔 Akvaariokalat?
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on niin pienet palkinnot että ainakaan kalliita steroideja, epoa yms. mömmöjä ei kannata syöttää sillä silloin mömmöttäminen tulee kalliimmaksi kuin tienatut palkintorahat.
Hevosilla on Suomessa ja muissa pohjoismaissa todella hyvät olot. Joku Usa on sitten ihan toista kun siellä ei saa edes hevosenlihaa syödä kun ovat niin täynnä lääkkeitä ja steroideja.
Todella hyvät olot juu. Hevosia hakataan kettingeillä ja muuta mukavaa.
http://www.ksml.fi/keski-suomi/Kuva-leviää-somessa-Ihmiset-tietävät-kuk…
Niinkauan kun ratsastus on sallittua niin on myöskin raviurheilu. Kumpikaan ole yhtään sen huonompi tai parempi hevoselle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä enemmän on rääkkäystä se että ratsastuskouluissa hevoset kiertää kehää maneesissa useamman tunnin päivässä. 25vuotta olen hevosia "harrastanut" ja voin sanoa että ravihevosilla on paremmat oltavat kuin perus tuntiratsulla ratsastuskoulussa. On monia ratsastuskouluja joissa hevoset eivät pääse ulkoilemaan tarhaan joka päivä vaan se hevosen liikkuminen tapahtuu vain siellä maneesissa tai ulkokentällä. Ravitalleilla joissa itse olen hevosia hoitanut hevoset ovat olleet ulkona suurimman osan päivästä ja niiden terveydestä on pidetty todella tarkkaan huolta. Eikä niitä hevosia ole tarvinnut pakottaa juoksemaan eikä pakoteta jos ei hevosta huvita. Jos juoksuhaluja ei löydy niin sitten tehdään perusteellinen tarkastus jos vaikka joku paikka kipeänä on.
Mutta nämä mun kokemukset on vain sellaisilta ravitalleilta joissa hommaa tehtiin rakkaudesta lajiin eikä rahankiilto silmissä.
Olen kerran joutunut kouluaikoina käymään ratsastuskoulussa, jossa hevosia hakattiin raipalla, opettaja opetti kantapäillä kaivamanaan hevosen kylkeä, kun olivat turtuneita pohkeenantoihin. Opetus oli kyllä muutenkin kamalaa, enkä ole jalallanikaan astunut siihen paikkaan enään. Hevosista kyllä näki että olivat kyllästyneitä siellä olemaan ja osan käytös oli myös sen mukaista.
Ilkeä eläinrääkkääjä kirjoitti:
Johan täällä on useampi expertti paikalla toteamassa kys. lajin olevan eläinrääkkäystä. Ei tietenkään hevosten ja lajin parissa työskenteleviin eläinlääkäreihin ole luottaminen, kun he eivät asiaa ihan näin näe 🙄
Ei näe ei, kun euron kuvat silmissä katsoo.
Imetäänhän sielläkin kaikenmaailman lappusia tai nuuskitaan jauheita nokkaan tai "hepoa" suoneen.