Pelkään todella pahoin, että tyttäreni käyttää huumeita
Voi kuinka toivoisinkin olevani väärässä tai provo. Kaipaan kovasti apua,vertaistukea, neuvoa, jotakin.
Aikuinen, päälle parikymppinen tyttäreni on alkanut käyttäytymään eri tavalla. Vaikea selittää, mutta yritän nyt parhaani. Hän on kaikinpuolin ollut aina todella helppo ja ihana lapsi. Toi ysejä ja kymppejä, paljon ystäviä ympärillä, ei koskaan ryypiskellyt tai riehunut ulkona tai juhlissa. Oli omistautunut liikuntaharrastukselleen. Olimme hyvin läheisiä.
Yliopiston aloittamisen myötä hän muutti lähellä olevaan suureen kaupunkiin. Syksyllä hän ei tullut paljoa käymään kotona ja ymmärsin, koska opisto ja uudet kaverit veivät paljon aikaa. Nyt viime aikoina, varsinkin lomalla, hän on pyörähtänyt kotona pariin kertaan ja hän on kuin eri ihminen. Olen pistänyt muutamia asioita ylös:
-hän on muuttunut iloisesta ja positiivisesta kärttyisäksi ja äkäiseksi. Ärähtää pienimmistäin asioista ja tuntuu olevan todella “räjähdysherkkä”
-ei kerro uusista ystävistään mitään
-laihtunut huomattavasti
-on välillä jopa viikon tavoittamattomissa:sosiaalisessa mediassa välillä useampia päiviä poissa. Whatsappissa ei ollut käynyt kuuteen päivään, puhelin poissa päältä
-lokakuussa en saanut häneen 3 viikkoon minkäänlaista yhteyttä
-yleinen olemus todella homssuinen : käyttää isoja ja väljiä tummia vaatteita, on väsynyt, tuoksuu oudolle, kasvot näyttävät ihan erilaisilta
-on oudon passiivinen, nukkui 17 tuntia kun tuli kotiin
-ei ole enää kiinnostunut asioista, joista oli ennen kiinnostunut
-salailee paljon asioita. Ei suostu kertomaan esimerkiksi ystävistään mitään tai että mitä hän on koulun lisäksi puuhaillut
-ei ole koskaan kahta päivää pidempään kotona. Täytyy päästä aina käymään opiskelupaikkakunnallaan, vaikka loma on todella pitkä. Ennen koulunalkua, kun hän asui omillaan ja kävi töissä, hän tuli käymään kotona pitkiäkin aikoja kerrallaan.
-unohtelee asioita: ei muista, mitä olen pyytänyt häntä tekemään; ei muista, mihin on jättänyt tavaran. Yleisesti todella hajamielinen.
Tässä muutama. Epäilin masennusta, mutta tyttö kiistää kaiken. Toisella kertaa kysyin suoraan huumeista, tyttö suuttui todella pahasti, ärähti ja huusi.
Olen kysynyt pojaltani että mistä kiikastaa, tietääkö hän mitään. Poika tuntuu olevan vähintään yhtä salamyhkäinen, kiistää tietävänsä mistään mitään. Tilanne kärjistyi niin pahaksi että tutkin tyttäreni laukut läpi mutten löytänyt huumeisiin viittaavaa, löysin vain tupakka-askin.
Tähän voisin vielä sanoa että tyttö on aina ollut naisellinen ja nätti, tykkää laittautua, meikata, pukeutua tyylikkäästi. Perusluonteeltaan erittäin optimistinen, iloinen ja puhelias. Erittäin fiksu, älykäs, ja kiinnostunut aina monista asioista.
En saa tyttäreeni minkäänlaista yhteyttä, vaikka kuinka yritän puhua ja jutella. Saan vastaukseksi vain äkäisiä ärähdyksiä ja murahduksia.
Mieheni luulee tämän olevan jotain masennukseen viittaavaa eikä niinkään huumeisiin, minun mielestäni tämä on taas huumeongelma. Lisäksi luulen että poikani tietää jotakin, sillä kaksikko on hyvin läheinen. En saa pojastani mitään irti. Tämä asia alkaa viedä yöuneni ja ahdistus on näin äitinä erittäin kova. Mieheni on sitä mieltä että ylireagoin ja katsellaan tilannetta jatkossa lisää. Minä taas en voi istua ja odottaa että jotakin peruuttamatonta tapahtuu. Mitä minä voin oikein tehdä?
Kommentit (550)
Synteettistä thc:tä sekoitetaan myös tavalliseen marihuonaan tuomaan lisää tehoja myös hiuslakkaa suihkutetaan. Luin eräästä artikkelista että lasipölyä olisi puhallettu kannabiksen kukintoon tuomaan visuaalista vaikutusta sen suuresta tehosta.
Eli ei ihme että nuoret sairastuvat psykoosiin poltettuaan kannabista joka on epäpuhdasta ja jatkettua.
Vain lakia muuttamalla voitaisiin pelastaa monta nuorta. Tämä on se valitettava tosiseikka johon meidän kannabiksen vastustajien täytyy myöntyä.
Nuoria pitäisi myös valistaa että kieltolain aikana kannabis ei ole puhdasta vaan voi aiheuttaa yhdellä kertaa skitsofrenian. Siitä valheesta on tullut tosi synteettisen valmisteen tultua kaduille.
Nykyään synteettinen voi oikeasti pistää ikuiselle tripille.
Olen saanut käsityksen että Helsingissä tilanne on levähtänyt täysin käsistä ja harva nuori on turvassa :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaston psykiatri sanoi että näitä tapauksia tulee jatkuvasti eteen. Hirveän surullista.
Eli voidaanko sanoa, että kieltolaki toimii? Asiallisella informaatiolla olisi monet psykoosit ehkäistävissä, mutta "psykoosi tulee"-hokema ei sellaista edusta. Lisäksi "aito" kannabispsykoosi on todella harvinainen, sillä yleensä psykoosien taustalla on aina erilaisten aineiden sekakäyttöä ja yleensä alkoholin kanssa.
Se harvinaisuus ei lohduta pätkääkään niitä,joiden kohdalle arpa osuu. Asiallista informaatiota olisi kertoa rehellisesti että mitä haittoja kannabiksen päivittäinen käyttö voi aiheuttaa tai miten se voi vaikuttaa nuoriin,vielä kehittymässä oleviin aivoihin. Asiallista olisi todeta myös,että psykoosiriski on olemassa harvinaisuudestaan huolimatta. Se ei edellytä aiempia mt-ongelmia,mielisairauksia suvussa,huonoa lapsuutta tai mitään mistä kohonnutta riskiä voisi ennustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kielletty totuus kirjoitti:
Kannabis ei ole sellainen paha loitsu joka pilaa ihmisen elämän kertaheitolla.
Synteettinen kannabis on sellainen joka voi tuhota aivot yhdestä kerrasta. Siihen jää myös vakavasti koukkuun.
Aito kannabis taas ei tuhoa aivoja edes todella runsaassa annostuksessa, kuten vaikkapa lääkekäytössä.
Ei puhtaudesta voi olla varma ellei osta Hollannin coffee shopista. Kaikenlaista epäpuhtautta on katumarihuonassa. Sielä voi olla sitä synteettistä seassa tuomassa tehoa...
Se on kerrasta poikki kun nuori vetää maria johon on sotkettu synteettistä sekaan. Elämä kerralla pilalla. Elinikäisesti tripistä on tullut totta vaikka se 80-luvulla vain nauratti monia valistustunnilla. Ei naurata enää.
Muistuttaisin että synteettinen thc on sekä vesiliukoista ja teholtaan satoja kertoja normaalia marihuonaa voimakkaampaa.
Tuossa dokumentissa on järkyttävää materiaalia synteettisen marihuonan vaaroista. Ei suositella herkille. Minä näyttäisin tämän nuorille varoitukseksi ja valistukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaston psykiatri sanoi että näitä tapauksia tulee jatkuvasti eteen. Hirveän surullista.
Eli voidaanko sanoa, että kieltolaki toimii? Asiallisella informaatiolla olisi monet psykoosit ehkäistävissä, mutta "psykoosi tulee"-hokema ei sellaista edusta. Lisäksi "aito" kannabispsykoosi on todella harvinainen, sillä yleensä psykoosien taustalla on aina erilaisten aineiden sekakäyttöä ja yleensä alkoholin kanssa.
Se harvinaisuus ei lohduta pätkääkään niitä,joiden kohdalle arpa osuu. Asiallista informaatiota olisi kertoa rehellisesti että mitä haittoja kannabiksen päivittäinen käyttö voi aiheuttaa tai miten se voi vaikuttaa nuoriin,vielä kehittymässä oleviin aivoihin.
Tuskinpa kannabis paljonkaan haittoja oikeasti aiheuttaa päihdekäytössä, jossa kuitenkin käytetään kannabista paljon vähemmän kuin kannabiksen lääkekäytössä, jossa vahvan kannabiksen päivittäisannostus voi olla jopa useita grammoja.
Suurimmalle osalle käyttäjiä kannabis ei aiheuta mitään merkittäviä tai edes havaittavia ongelmia pitkäaikaisessakaan käytössä, ja lähtökohtaisestikin mielenterveysongelmaisille taas eivät sovi mitkään päihteet. Päihdekäytössähän kannabiksen annostus on muutamia gramman kymmenesosia ja yleensä suurimmalla osalla käyttäjiä sekin käytetään satunnaisesti. Kannabista pitää siis ilmeisesti käyttää useita grammoja päivässä, jotta ongelmia ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä miksi mutta aina nämä piripsykoosijutut ärsyttävät.
Itselläni on diagnosoitu ADHD ja siihen käytetään lääkityksenä amfetamiinijohdannaista lääkettä. En ole koskaan käyttänyt huumeita enkä edes tupakoinut. On jopa todettu että ADHD lääkitys ehkäisee alkoholinkäyttöä.
Elämä on mennyt monella tavalla rankaksi. Itse olin ilman ADHD lääkitystä kuuden vuoden ajan kun työelämässä oli helppo vaihe. Kun palasin äitiyslomalla töihin ja työpaineet nostettiin moninkertaiseksi, niin jouduin aloittamaan uudestaan lääkityksen jaksaakseni työelämän vaatimukset.
Kun ahdistus työilmapiiristä ja yksityiselämän kriiseistä kasvoi, niin minulle määrättiin opamox ja unilääkkeet. Liikunnan, ADHD lääkkeiden, opamoxin ja nukahtamislääkkeiden avulla kestin uskomattomat vaatimukset. Toisaalta se oli kaksiteräinen miekka, koska kukaan ei varmaan edes tajunnut miten kovilla olin. Jos joku vittuile, niin Opamox naamaan ja vessaan itkemään hetkeksi. Sitten kahvia ja ADHD lääke. Tunsin olevani robotti, joka suorittaa kaiken peläten kritiikkiä ja haukkuja.
Ja kun on tämä adhd stigma. Eikä silläkään ole väliä, että olet fiksu, maisterikouluttautunut ja selviytynyt sellaisista asioista joita moni ei koskaan ymmärrä.
Työni loppui tramaattisesti joitakin kuukausia sitten. Eivätkä nämä kuukaudet ole olleet helpot. Olisin kaivannut aitoa ymmärrystä kollegoiltani.
"En ole koskaan käyttänyt huumeita". Mutta käytät amfetamiinijohdannaista lääkettä, sekä opamoxia ja nukahtamislääkkeitä... Tyttö hyvä, avaa nyt silmäsi lääketeollisuudesta, ja tutki vielä tarkemmin mitä lääkkeesi sisältävät! Niin, eli todellisuudessa käytät huumeita, vaikka saatkin ne laillisesti lääkkeen nimellä. Ymmärrän että ADHD on todellinen ongelma, mutta en hyväksy lääkkeitä jotka luokitellaan huumeiksi. Toivon että ymmärrät että on myös muita tapoja hoitaa itseään ja oireitaan, kuin vahvimmat lääkkeet mitä lääkäristä saa. Ja sen päälle "in denial", eli et edes itse tiedosta käyttäväsi huumeita.
Ei lääkkeiden käyttöä ja huumeita voi toisiinsa verrata. Ellei sitten käytä lääkkeitä väärin. Vaikka adhd.seen käytetään amfetamiinijohdannaisia niin adhd.n aivoissa tällä lääkityksellä tapahtuu aivan eri reaktio kun ns. nentillä. Lisäksi lääkitystä käytetään hyvässä seurannassa, annostus katsotaan juuri käyttäjälle sopivaksi. Silti kaikki lääkkeet eivät sovi kaikille. Tuo robottimaisuus johtunee juuri tästä. Ja tosiaan adhd.ta tulee hoitaa myös muuten kun lääkkein esim. terapia ja erilaiset arjen tukitoimet mm. voi saada oman "valmentajan". Obamox on rauhoittava jota käytetään mm. paniikkihäiriön hoitoon ja nykyään lääketiede suosittelee tämän ryhmän lääkkkeitä vain lyhyeen (2viikon) käyttöön päivittäin tai tarvittaessa otettavaksi. Ja kyllä psykoosi on myös adhd lääkeiden haittavaikutus tosin harvinainen. Amfetamiinin ja muiden huumeiden käyttäjien osalta mielenterveys ongelmat ovat jo yleensä yksi syy käyttöön. Joten lienee yllätys jos näitä amfetamiini psygooseja käyttäjät helposti saavat. Lisäksi huumausaineiden laatua ei kukaan valvo saati käytettäviä määriä.
Vaaratonta huumetta ei ole kirjoitti:
Tuossa dokumentissa on järkyttävää materiaalia synteettisen marihuonan vaaroista.
Ei ole olemassakaan mitään synteettistä marihuanaa. On olemassa erilaisia muuntohuumeita joita sotketaan toisten aineiden joukkoon ja propagandan nimissä verrataan kannabikseen.
Aito kannabis on maailman vähähaittaisin päihde, jota lääkekäytössä on määrätty myös lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Asiallista olisi todeta myös,että psykoosiriski on olemassa harvinaisuudestaan huolimatta. Se ei edellytä aiempia mt-ongelmia,mielisairauksia suvussa,huonoa lapsuutta tai mitään mistä kohonnutta riskiä voisi ennustaa.
Niinhän se on sama asia kahvilla ja kaikilla maailman päihteillä. Jokainen päihde voi aiheuttaa psykoosin, mutta kannabiksen aiheuttama psykoosiriski on kuitenkin hyvin pieni, eikä se myöskään indikoi ennenaikaista kuolemaa kuten alkoholipsykoosi tekee. Suurimmalle osalla päihdepsykoosin kokeneista kokemus jää ainutkertaiseksi elämässä, eikä se enää uusi, ainakaan jos päihteitä ei enää käytetä. Eikä sitä kokemusta ulkopuolinen ihmisessä huomaa millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Kielletty totuus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
''kannabis on haitaton jumalkasvi'
Ei ole täysin haitaton, mutta kuitenkin se vähähaittaisin.
Kerropa se minun 23v pojalle joka on täysi tylsistynyt ja töihin kykenemätön yhteiskunnan elätti joka ei pysty nukkumaan ja saa paniikkikohtauksia, pelkokohtauksia ja ahdistuskohtauksia eikä ole tippaakaan ruokahalua eli on laiha. Kaikki on pilalla. Ja suvuissamma ei ole minkäänlaisia mielisairauksiin tms viittaavaakaan eli turha jauhaa taipumuksesta.
Terve mutkaton iloinen osaava sosiaalinen liikuntaa harrastava, ihmisiä ja elämää rakastanut ja tulevaisuutta odottavin mielin suunnitteleva ihminen on nyt asunnossaan toisten samanlaisten kanssa möllöttävä sairaseläkeläinen eli yhteiskunta maksaa. Ja kamnabis on se syy. Siitä ei pääse yli.Helppo syyttää ulkopuolista elementtiä jos kasvatuksessa on menty pieleen tai taustalla on mielenterveysongelma, jota lääkitään päihteillä.
Tekstistäsi saa selville ainakin kovan ulkoisen paineen ja odotukset vanhemman puolelta.
Koet häpeäksi että poikasi on sairaseläkkeellä. Tämän poikasi varmasti aistii ja se aiheuttaa hänelle entistä enemmän pahaa oloa. Millähän hän sitä lääkitsee kun on paha olo ja vanhemmat eivät ole tyytyväisiä?
Ehkä jos kohtaisit poikasi poikanasi eikä yhteiskunnan elättinä. Minusta teidän perhesuhde ei ole ihan terve. Se paljastuu jo tuosta kirjoittamastasi tekstistä. Varmuudeksi vielä syytät ulkopuolista elementtiä siitä ettet ole poikaasi tyytyväinen etkä rakasta häntä sellaisena kun hän on :( Hänellä sentään on nyt läheisiä joiden kanssa on hyvä olla, koska on heidän kanssaan eikä sinun kanssasi.
On yleistä että päihteitä syytetään todellisista ongelmista. Päihteillä myös paetaan todellisia ongelmia ja ahdistavia tilanteita.
Vanhempana on varmasti vaikeaa myöntää epäonnistuneensa kasvatustyössä ja helpompi on syyttää ulkopuolisia tekijöitä joita on helppo syyttää. Se ettei suvussa ole mt-ongelmia ei poista sitä mahdollisuutta.
Kannabis ei ole sellainen paha loitsu joka pilaa ihmisen elämän kertaheitolla.
Taustalla on aina jotain muuta ja se johtaa lapsuuteen...
Samalla tavalla Irti Huumeista ry:n perustaja syyttää kannabista kaikesta, vaikka taustalta löytyy paljon muutakin, kuten perheväkivaltaa ja huumevalistajan omaa alkoholiongelmaa ja jälkikasvun runsasta LSD:n käyttöä. Suvussa skitsofrenia myös yleisempikin sairaus.
"Saitte tänään käsityksen Raakkunan faijasta, Joka on aina mua sortanut, mun teini iästä asti. Kun ei edes hyvästä yrityksestäni huolimatta, voinut ÄIJÄ koskaan olla asiallinen ja mukava. Vaan koitti mun omia ajatuksia muuttaa omiensa kaltaiseksi, ja valtaansa aina mun yli pommittaa. Sitä on kestänyt pojat kuulkaa näihin päiviin asti, vaikka ikää on mulla about 50v. Ja lopulta se tais tajuta, minkälainen HÖLMÖ se on asenteessaan ollutkaan. Kun ainoaa Esikois poikaa on ainoastaan valtansa alle sovittaa. Vai voinko iloita tästäkään. Sillä vähän käy sääliks jo äijää, vaikka vieläkin se nyrkit pystyssä mun edessä heristelee, ja olis tosi tyytyväinen jos poliisit sai syyn mut pidättää. SAASTA!"
Vierailija kirjoitti:
Tuossa dokumentissa on järkyttävää materiaalia synteettisen marihuonan vaaroista.
Ei ole olemassakaan mitään synteettistä marihuanaa. On olemassa erilaisia muuntohuumeita joita sotketaan toisten aineiden joukkoon ja propagandan nimissä verrataan kannabikseen.
Aito kannabis on maailman vähähaittaisin päihde, jota lääkekäytössä on määrätty myös lapsille.
Samalla tavalla yritetään nykyisin usein esittää, että Suomessakin käytettävä lääkekannabis olisi jotain erityistä kannabista, vaikka se on ihan tavallista, jota jokainen voi itsekin kasvattaa.
Vierailija kirjoitti:
Voisitko lopettaa jo? Kukaan ei halua lukea tässä ketjussa sinun kannabis-myönteistä teoriaasi, kun yritetään keskustella huumeiden vakavista haitoista. Ihan turha tulla tänne puolustelemaan. Lääkekäytössä kannabiksen huumaava vaikutus jää pois, ihan vaan tiedoksi sinulle. Sinua tuskin se lääkekäyttö kiinnostaa, vaan nimenomaan huumaava vaikutus, vai mitä? Ja synteettinen kannabis on kylläkin kannabista, johon on suihkutettu muita lisäaineita, hyvin vaarallisia sellaisia. Joten pois nyt täältä huutelemasta, että kaikkien nuorten kannattaa alkaa poltella kannabista, kun asian laita ei ole niin yksinkertainen kuin mitä sinä luulet.
Voitteko lopettaa siitä kannabiksesta jankkaamisen ja vaikka perustaa oman ketjun? Kannabis tuskin kumminkaan on tytön syy käytökseen, ja muutenkin tuo väittely menee aikalailla ohi aiheen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
''kannabis on haitaton jumalkasvi'
Ei ole täysin haitaton, mutta kuitenkin se vähähaittaisin.
Kerropa se minun 23v pojalle joka on täysi tylsistynyt ja töihin kykenemätön yhteiskunnan elätti joka ei pysty nukkumaan ja saa paniikkikohtauksia, pelkokohtauksia ja ahdistuskohtauksia eikä ole tippaakaan ruokahalua eli on laiha. Kaikki on pilalla. Ja suvuissamma ei ole minkäänlaisia mielisairauksiin tms viittaavaakaan eli turha jauhaa taipumuksesta.
Terve mutkaton iloinen osaava sosiaalinen liikuntaa harrastava, ihmisiä ja elämää rakastanut ja tulevaisuutta odottavin mielin suunnitteleva ihminen on nyt asunnossaan toisten samanlaisten kanssa möllöttävä sairaseläkeläinen eli yhteiskunta maksaa. Ja kamnabis on se syy. Siitä ei pääse yli.
Ottamatta kantaa mihinkään muuhuin kuin siihen jos samaistun poikaasi ja kuvittelen sinut äidikseni niin luultavasti en haluaisi elää. Kuulostat kamalalta ihmiseltä.
En tiedä huomaatko itse millaisia arvoja tuot esille tuossa viestissäsi?
Kaikesta päätellen olet jo lyönyt hanskat tiskiin ja annoit pojallesi myös kuolemantuomion.
Hänelle sinä saatat olla kuollut jo, mutta kaikesta huolimatta pojallasi on elämä vasta edessä.
Luulen että lapsesi on pistetty liian varhain pihalle kodista pärjäilemään omillaan yhteiskunnan tukien varaan. Sitten syytetään kannabista ja kavereita.
Hän ei tainnut olla vielä valmis muuttamaan pois vanhempien luota? Parikymppinen voi vaatia vielä vanhempien tukea pitkään.
Keksisitkö mitään positiivista pojastasi? Ei ihme että hän voi huonosti.
Tuli äärimmäisen paha mieli viestistäsi jossa syytät jotain rikkaruohoa vaikka todellinen syy lienee ihan toisaalla.
Vierailija kirjoitti:
Voisitko lopettaa jo? Kukaan ei halua lukea tässä ketjussa sinun kannabis-myönteistä teoriaasi, kun yritetään keskustella huumeiden vakavista haitoista.
"Huumeilla" voi olla vakavia vaikutuksia, mutta kannabiksella haittoja ei pahemmin ole esiintynyt edes todella runsaassa ja jokapäiväisessä lääkekäytössä, jossa vahvaa kannabista käytetään kuitenkin jopa useita grammoja päivässä. Kannabiksen päihdekäyttäjä taas käyttää tuosta määrästä hyvin pienen murto-osan, eikä käyttö suurimmalla osalla ole myöskään päivittäistä, joten aika turha on vakavalla naamalla tulla selittämään, että määrällisesti paljon vähäisempi päihdekäyttö olisi joku merkittäväkin riski.
Lopettakaa nyt helvetti tuo kannabiksesta jankuttaminen, perustakaa sille oma ketju! Tämä kinastelu ei auta ap:tä tai hänen tyttöään yhtään. Itse seuraan tätä ketjua ap:n tapauksen takia enkä teidän ulinoiden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en vastusta lääkekannabista
Se on kyllä jännä miten kannabiksen lääkekäytössä edes vuosia jatkuva useiden grammojen päivittäisannostus ei aiheuta lainkaan sellaisia ongelmia joita kannabiksen paljon vähäisemmän ja satunnaisenkin päihdekäytön usein kerrotaan aiheuttavan.
Koska tätä saa lääkkeenä vaan vakavasti sairaat esim. syöpään. Jolloin varmasti haitat ovat hyötyjä pienemmät. Ja on tuo lääkekannabis hieman eri asia kun mitä kadulta ostettava. Kannabioidiyhdisteistä nämä lääkkeet valmistetaan ja tietyt yhdisteet vaikuttavat tiettyihin sairauksiin.
Vierailija kirjoitti:
Lääkekäytössä kannabiksen huumaava vaikutus jää pois, ihan vaan tiedoksi sinulle.
Ja kannabiksen lääkekäyttö myös todistaa hyvin selvästi kannabiksen erittäin vähäisen haitallisuuden, päihdytti se lääkekäytössä tai ei. Se ei ole olennaista vaan se, että päihdekäyttöannostuksen monisatakertaistaminenkaan useisiin grammoihin päivässä ja tuon määrän käyttäminen joka päivä vuosienkin ajan ei yleisesti ottaen aiheuta sellaisia ongelmia, joita kannabiksen paljon vähäisemmän ja satunnaisenkin päihdekäytön kerrotaan usein aiheuttavan.
Vierailija kirjoitti:
Koska tätä saa lääkkeenä vaan vakavasti sairaat esim. syöpään. Jolloin varmasti haitat ovat hyötyjä pienemmät.
Kannabiksella on paljon muutakin lääkekäyttöä kuin vain syöpäsairauksien hoito, ja lääkekannabiksen käyttö on Suomessakin kasvanut koko ajan ja tulee kasvamaan myös tulevaisuudessa. Eikä lääkekannabis ole aiheuttanut mitään erityisiä haittoja, mutta hyötyjä kyllä. Onhan kyseessä kuitenkin maailman monipuolisin lääkekasvi, jonka tutkimuksen voidaan sanoa vasta lähteneen kunnolla käyntiin muutaman vuosikymmenen valehtelun ja mustamaalaamisen jälkeen.
Ehkä sinun kannattaisi valistaa nuoria synteettisen "kannabiksen" vaaroista ja opettaa heidät tunnistamaan tuo vaarallinen myrkky oikeasta kannabiksesta, koska et kerran saa heitä olemaan ostamatta "huumeita" kaikesta kieltolaista ja "valistuksesta" huolimatta?
"Aito" kannabis ei ole lainkaan myrkyllistä.