Sydänlihastulehdus oireista, rintakipu ja väsymys
Kenelläkään tietoa millaista on sydänlihastulehduksen rintakipu (missä kohtaa rintaa ja luonteeltaan millaista)?
Ja mitä muita oireita siinä yleisimmin on?
Käsitin, että voi olla tosiaan myös täysin oireeton?
Kommentit (4)
Minulla oli pieni flunssa joulukuun alussa ja nyt useamman viikon ollut vähän väliä sellaista, että tuleeko kurkku kipeäksi vai ei ja nenä välillä vuotanut muutaman tunnin ja sitten taas loppunut. Kuumetta minulla ei ole koskaan.
Nyt muutama päivä sitten alkoi rinnassa tuntua kipua ihan yhtäkkiä, ei kestä kauaa eikä kipuile usein. Kipu vaihtaa paikkaa ja puolta. Ja viime yönä heräsin neljältä tykytykseen, sydän löi 140/krt min noin 25minuuttia. Söin kyllä todella raskaasti illalla, joten saattaa tykyttely tulla siitäkin, kun minulla on refluksitaipumusta.
Voiko näillä oireilla olla sydänlihastulehdusta?
Minulla hirvittävä väsytys, huono olo, epämääräinen painon tunne rinnassa. Tuntui, että happi ei riitä. Ja rytmihäiriöt, jotka oli sellaisia taukoina tuntuvia väliinjääviä lyöntejä. Jotka näkyi sydänfilmissä ikään kuin vajaina tai keskeneräisinä sydämen lyönteinä. Ne voi lääkärin mukaan olla vaarallisia, jos tapahtuvat tietyssä vaiheessa sydämen lyöntirytmiä jolloin seurauksena saattaa tulla kammiovärinä. Mulla ne oli vaarattomassa vaiheessa. Beeta salpaajia ja antibioottikuuri oli lääkitys.
apppppp kirjoitti:
Minulla oli pieni flunssa joulukuun alussa ja nyt useamman viikon ollut vähän väliä sellaista, että tuleeko kurkku kipeäksi vai ei ja nenä välillä vuotanut muutaman tunnin ja sitten taas loppunut. Kuumetta minulla ei ole koskaan.
Nyt muutama päivä sitten alkoi rinnassa tuntua kipua ihan yhtäkkiä, ei kestä kauaa eikä kipuile usein. Kipu vaihtaa paikkaa ja puolta. Ja viime yönä heräsin neljältä tykytykseen, sydän löi 140/krt min noin 25minuuttia. Söin kyllä todella raskaasti illalla, joten saattaa tykyttely tulla siitäkin, kun minulla on refluksitaipumusta.
Voiko näillä oireilla olla sydänlihastulehdusta?
Ei kuulosta ko. tulehdukselta. Tietysti jos haluat varmistua niin mene lääkäriin/soita akuuttiin puhelinpalveluun, joka yleensä on terveyskeskuksessa tarjolla.
Yleisiä oireita sydäntulehduksille ovat pitkittynyt kuumeilu ilman selviä paikallisoireita. Tätä voi edeltää useammankin antibioottikuurin syöminen. Oireina voi olla myös yleistä heikkouden tunnetta, painonlaskua, nivelsärkyä sekä yöhikoilua. Erityisesti sydänlihaksen tulehduksessa oireina voi olla rintakipua, rytmihäiriötuntemuksia ja tykyttelyä.