Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taysin potilashotelli

Vierailija
10.01.2017 |

Millainen tuo paikka on synnytyksen jälkeen? Onko kalliimpi kuin osastolla olo? Miten toimii käytännössä? Haetaanko ruuat mistä ym?

Ja kannattaako olla mielummin osastolla, jos on vaarana yli-innokkaat isovanhemmat? Eikö tuonne hotellille nimenomaan pääse vieraat milloin vain?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo kuullu, et kukaan ois päässy. Ei oteta käyttöön, vaikka voisi. Paska puhetta.

Vierailija
2/17 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et pääse, vaikka haluaisit. Osastilta heitetään pihalle, vaikka vauva jäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno syy, miksi saavat ajaa alas pienempiä sairaaloita. Ei muuta.

Vierailija
4/17 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa 80 € yö. Vaikka olet kuinka potilas..

Vierailija
5/17 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku satuhahmo on ehkä päässyt kulkemaan sen tunnelin kautta.

Vierailija
6/17 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilöt ainakin pelotteli hyväksi. Ettei sinne voi mennä tai jää ilman hoitoa. Jos joudut potilashotelliin, muista ilmoittautuminen ennen kello 14.00.

Vierailija
7/17 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnelista en tiedä, mutta kaveri oli synnytyksen jälkeen tuolla perheensä kanssa, siirtyivät synnytyssalista sinne. Söivät alakerran ravintolassa ja saivat ottaa vieraita vastaan oman mielensä mukaan.

Ihan uudehko, kivanoloinen hotelli oli.

Vierailija
8/17 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut kaksi kertaa synnytyksen jälkeen tays:n potilashotellissa, joskus vuosia sitten (eri sairaalassa) synnyttäneiden osastolla. Valitsisin potilashotellin anytime. En muista  tarkkaa hintaa potilashotellille, mutta tosi vähän se on. Kai saman verran kuin osastolla oleminenkin?  Jos huoneessa majoittuu isä tai sisaruksia, niin heille maksu oli jotain tyyliin 30 euroa per päivä. (Tämä on hatara muistikuva, joten kannattaa tarkistaa.)

Syömään voi mennä alakerran ruokalaan, joka siis on avoinna muillekin hotellivieraille. Seisova pöytä ja ihan riittävästi valikoimaa. Jos joku voi hoitaa vauvaa syömisen ajan, niin saat syödä rauhassa siellä, mutta jos ei vauvalle ole hoitajaa, vauvan voi viedä ruuan hakemisen ajaksi hoitajien huoneeseen ja sitten voit syödä omassa huoneessasi. Sen sanon, että se tarjottimen roudaus on haastavin homma siellä. Mulla ainakin oli viimeisimmän synnytyksen jäljiltä keskivartalo niin huterana, että oli vaikea saada pidettyä sitä tarjotinta ja availla ovia samaan aikaan. Ruokailuille oli tietyt kellonajat, joissa oli kyllä hyvin joustoa. Tyyliin päivällinen tarjolla 17–19 tms.

Siellä saa vierailla vapaasti, mikä oli meille tosi kiva, niin sai tuoda isosisaruksia sopivalla hetkellä vauvaa katsomaan ja huoneessa olemaan. Yli-innokkaille isovanhemmille suosittelen sanomaan teidän ehdot vierailuille jo tässä vaiheessa, niin on jatkossa elämä helpompaa. Ja kyllä ne huoneen ovet lukkoon saa, että sikäli huoneeseen ei tarvitse ketään päästää jos ei halua.

Vauvaa pitää näyttää hoitajalle kolme kertaa päivässä (tai yksi kerta näistä yöllä). Labrat tullaan tekemään omaan huoneeseen, jos niitä vauvalta tarvitsee ottaa. 

Siellä on tosi rauhallista ja huoneet perus hotellihuoneita. Kerroksessa on siis hoitajien huone, joilta voi pyytää apua tarvittaessa. Sitten yhdessä huoneessa on äideille ilmaista välipalaa ja juomaa, vaippoja jne. ja kahvinkeitin vieraita varten, jos haluaa itse keittää.

Suosittelen kyllä potilashotellia. Sinne pääsemiseen pitää olla vauvan ja äidin riittävän hyvässä kunnossa. Edellisen synnytyksen jälkeen (viime syksynä) synnytyksen jälkeen sanottiin, että on joka paikassa ruuhkaa, etteivät tiedä minne menen. Synnytyssaleissa oli ruuhkaa, jotta pitäisi sieltäkin pian poistua, osastolla on ruuhkaa ja potilashotellissa on ruuhkaa, joten minun ja vauvan sijannin määräsi tuuri. Lopulta olin useamman tunnin synnytyssalissa ja pääsin onneksi potilashotelliin, kuten olin toivonutkin.

Vierailija
9/17 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taysissa sä olet möykky, joka synnyttää. Et ihminen etkä äiti. Kuule jotkut potilashotellit on siinä ihan sama.

Vierailija
10/17 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Synnytyspäivältä peritään hoitopäivämaksu ja Perheonni-yksikössä äidiltä peritään poliklinikkamaksu jokaiselta päivältä, myös kotiinlähtöpäivältä. Isän tai tukihenkilön yöpyminen hotellissa maksaa 32,50 euroa ja sisältää aamiainen."

http://www.pshp.fi/fi-FI/Toimipaikat/Tays_Keskussairaala/Hoitoyksikot/P…

Tuon kopsasin Pshp:n sivuilta.

-8

Vierailija
11/17 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut kaksi kertaa synnytyksen jälkeen tays:n potilashotellissa, joskus vuosia sitten (eri sairaalassa) synnyttäneiden osastolla. Valitsisin potilashotellin anytime. En muista  tarkkaa hintaa potilashotellille, mutta tosi vähän se on. Kai saman verran kuin osastolla oleminenkin?  Jos huoneessa majoittuu isä tai sisaruksia, niin heille maksu oli jotain tyyliin 30 euroa per päivä. (Tämä on hatara muistikuva, joten kannattaa tarkistaa.)

Syömään voi mennä alakerran ruokalaan, joka siis on avoinna muillekin hotellivieraille. Seisova pöytä ja ihan riittävästi valikoimaa. Jos joku voi hoitaa vauvaa syömisen ajan, niin saat syödä rauhassa siellä, mutta jos ei vauvalle ole hoitajaa, vauvan voi viedä ruuan hakemisen ajaksi hoitajien huoneeseen ja sitten voit syödä omassa huoneessasi. Sen sanon, että se tarjottimen roudaus on haastavin homma siellä. Mulla ainakin oli viimeisimmän synnytyksen jäljiltä keskivartalo niin huterana, että oli vaikea saada pidettyä sitä tarjotinta ja availla ovia samaan aikaan. Ruokailuille oli tietyt kellonajat, joissa oli kyllä hyvin joustoa. Tyyliin päivällinen tarjolla 17–19 tms.

Siellä saa vierailla vapaasti, mikä oli meille tosi kiva, niin sai tuoda isosisaruksia sopivalla hetkellä vauvaa katsomaan ja huoneessa olemaan. Yli-innokkaille isovanhemmille suosittelen sanomaan teidän ehdot vierailuille jo tässä vaiheessa, niin on jatkossa elämä helpompaa. Ja kyllä ne huoneen ovet lukkoon saa, että sikäli huoneeseen ei tarvitse ketään päästää jos ei halua.

Vauvaa pitää näyttää hoitajalle kolme kertaa päivässä (tai yksi kerta näistä yöllä). Labrat tullaan tekemään omaan huoneeseen, jos niitä vauvalta tarvitsee ottaa. 

Siellä on tosi rauhallista ja huoneet perus hotellihuoneita. Kerroksessa on siis hoitajien huone, joilta voi pyytää apua tarvittaessa. Sitten yhdessä huoneessa on äideille ilmaista välipalaa ja juomaa, vaippoja jne. ja kahvinkeitin vieraita varten, jos haluaa itse keittää.

Suosittelen kyllä potilashotellia. Sinne pääsemiseen pitää olla vauvan ja äidin riittävän hyvässä kunnossa. Edellisen synnytyksen jälkeen (viime syksynä) synnytyksen jälkeen sanottiin, että on joka paikassa ruuhkaa, etteivät tiedä minne menen. Synnytyssaleissa oli ruuhkaa, jotta pitäisi sieltäkin pian poistua, osastolla on ruuhkaa ja potilashotellissa on ruuhkaa, joten minun ja vauvan sijannin määräsi tuuri. Lopulta olin useamman tunnin synnytyssalissa ja pääsin onneksi potilashotelliin, kuten olin toivonutkin.

Ettei nyt vaan olisi oma lehmä ojassa? Tunnen monta synnyttänyttä naista, ja kellään, ei edes henkilökunnalla ei ole hyvää sanottavaa.

Me johkin toiseen sairaalaan.

Vierailija
12/17 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Synnytyspäivältä peritään hoitopäivämaksu ja Perheonni-yksikössä äidiltä peritään poliklinikkamaksu jokaiselta päivältä, myös kotiinlähtöpäivältä. Isän tai tukihenkilön yöpyminen hotellissa maksaa 32,50 euroa ja sisältää aamiainen."

http://www.pshp.fi/fi-FI/Toimipaikat/Tays_Keskussairaala/Hoitoyksikot/P…

Tuon kopsasin Pshp:n sivuilta.

-8

Oisko aivopesty henkilökunta?

Ikävä kyllä totuus on toinen.

Vierailija
13/17 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnelista en tiedä, mutta kaveri oli synnytyksen jälkeen tuolla perheensä kanssa, siirtyivät synnytyssalista sinne. Söivät alakerran ravintolassa ja saivat ottaa vieraita vastaan oman mielensä mukaan.

Tää on taas ihan paskapuhetta. Pitävät osastolla min. 2 päivää jotta saavat otettua tulehdusarvot. ( ja samalla muutakin tutkittavaa, huom. yliopistollinen sairaala)

Vierailija
14/17 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettei nyt vaan olisi oma lehmä ojassa? Tunnen monta synnyttänyttä naista, ja kellään, ei edes henkilökunnalla ei ole hyvää sanottavaa.

Me johkin toiseen sairaalaan.

En ole tuo edellinen kirjoittaja, mutta vastaan tähän silti. Olen pahoillani, jos sinulla on ikävä kokemus Taysista. Olen myös pahoillani ystäviesi huonojen synnytyskokemusten vuoksi. Tiedäthän, että asian voi ottaa vielä jälkikäteenkin puheeksi neuvolassa?

Synnytin itse pari vuotta sitten Taysissa ja yövyin sekä osastolla että potilashotellissa, ja mulla ei ole mitään pahaa sanottavaa mistään. Synnärin henkilökunta oli loistavaa, kätilö juuri sopivan jämäkkä mutta kuunteli kuitenkin toiveitani. Osaston henkilökunnasta ja toiveista ei moitteita.

Hotelli oli juuri tuon kirjoittajan kuvauksen mukainen, ja kaiken lisäksi henkilökunta oli siellä erityisen rentoa ja mukavaa - johtui ehkä siitä, että hotelliin pääsevät vain ns. helpoimmat tapaukset, joilla synnytys on mennyt hyvin ja vauvan vointi on hyvä. Ruoka oli osaston ruokaan verrattuna aivan loistavaa jälkkäreineen ja salaattipöytineen (puhumattakaan hotelliaamiaisesta). Huone oli siisti. Hotellissa oli todella rauhallista verrattuna osastoon, jossa on aina oma hälinänsä. Voisin mennä uudestaan synnyttämään ihan vaan päästäkseni vauvan kanssa potilashotelliin... :)

Ja olen synnyttänyt kaksi lasta toisessa sairaalassa, josta minulla olisikin ihan eri luokan palautetta annettavana.

Vierailija
15/17 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on taas ihan paskapuhetta. Pitävät osastolla min. 2 päivää jotta saavat otettua tulehdusarvot. ( ja samalla muutakin tutkittavaa, huom. yliopistollinen sairaala)

Potilashotelliin voi päästä lähes heti synnytyksen jälkeen, jos tilaa on ja synnyttäjällä sekä vauvalla on kaikki kunnossa. Oliko se kuusi tuntia vai mikä se aika, kun seurataan - sama kuin niillä synnyttäjillä, jotka lähtevät heti kotiin.

Vauva kyllä tutkitaan siinä toisen päivän kohdalla lääkärin toimesta ja verikokeitakin otetaan, jos sitä tarkoitat.

Vierailija
16/17 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen juttuja täällä taas on.

Oon itse ollut potilashotellissa vuonna 2014 ja mulla on myös monta kaveria jotka on olleet siellä. Kukaan ei ole sanonut että menisi mielummin osastolle, en minäkään.. Osastolla oli aika rauhatonta menoa.

Hotelli on tosi kiva ja siellä on kivat hoitajat. Vauvaa tosiaan käydään näyttämässä/ itse näyttäytymässä aina uusille hoitajille kun vuoro vaihtuu (ja itselle sopii, ei siis tarvi mennä sinne jonossa näyttäytymään.. :D). Myös yöllä kerran, sitten kun vauva herää. (Vrt. Osastolla joku juoksi huoneessa koko ajan kyselemässä milloin mitäkin)

Alakerrassa on ravintola jonne voi mennä syömään ja mies voi hoitaa vauvaa, tai vauvan voi viedä hoitajien huoneeseen siksi aikaa. Ruoka syötiin siellä ravintolassa, ei otettu omaan huoneeseen.

Siellä on myös joku kahvihuone tms. jossa voi keittää itelleen kahvia ja jääkaapista saa ottaa jugurttia ym, olikohan siellä jotain leipäaineksiakin.. Itse kävin vain kerran ravintolassa ja muuten hain vain noita eväitä.

Vierailuajat on vapaat joo mutta mielummin kyllä sanon isovanhemmille ajan milloin saa tulla kuin menen osastolle.

Vierailija
17/17 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset vastauksista. Tuosta, että vauvaa pitää näyttää myös yöllä tai osastolla joku on rampannut yöllä kyselemässä kuulostaa hassulta. Taitaa olla sitten sen vuoksi, että on yliopistollinen sairaala. Aiemmin olen synnyttänyt muualla, eikä kukaan yöllä käynyt. Ekasta kyllä, mutta tokasta sain olla melkoisesti omillani koko ajan. Vuoron vaihtuessa hoitajat kävivät moikkaamassa, mutta muuten ei käyty, ellen pyytänyt.

Sanotaan kyllä isovanhemmille, että kotiin saa tulla. Sairaalassa olo ajan haluamme tutustua vain vauvaan. Isovanhemmissa ei ole mitään vikaa, mutta tämä on ollut meille paras tapa. Kotiin saa tulla ja siellä ovatkin yleensä avuksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan