Mies syö mun karkit
Ostin pari viikkoa sitten fazerin boksin jota ostaessani kerroin miehelle että nämä on musta tosi hyviä ja oon etsinyt niitä koko joulun. No viikko sitten avasin sen ja otin pari, yön aikana mies oli syönyt koko laatikon ja jättänyt mulle yhden..
Tälläiset tapaukset on toistunu monesti joten sanoin että ei ollut mukava juttu ja luulin että olisi ottanut opikseen mutta ei..
Meillä oli kilon painoinen konvehtirasia jossa oli molemmilla omat puolet (tämä sen takia, että mies söisi muuten kaikki hyvät yksikseen.) Kerroin miehelle eilen illalla että ne kukkakarkit on mun lemppareita sitten että älä vaan mene niitä syömään jos mun puolta on jollain tavalla pakko mennä tuhoamaan. Mutta huomasimpa että ketku oli syönyt jokaikisen kukkakarkkini ja vaihtanut tilalle omia minttukarkkejaan!!
Eli kyse ei ollut edes siitä, ettei sillä ollut mitään suklaata mitä syödä vaan sillä olisi ollut omalla puolellaan jäljellä ties mitä mutta oli pakko saada just niitä tiettyjä.
Pikku juttu, mutta kun joka kerta toistuu niin alkaa jo häiritä. Enkä haluaisi valittaa jostain karkeista, mutta luulisi silti aikuisella miehellä olevan sen verran tajua ettei joka kerta tekisi samaa juttua.
Pitää alkaa piilottaa karkit siltä. Laitoin viestiä, että voi sitten koulusta tullesta hakea mulle vaikka irtokarkkeina niitä kukkia.
Onko tälläinen yleistä miesten keskuudessa?
Kommentit (60)
Ei mun mies ainakaan tuollaista tee. Toi on tahallista ilkeilyä ja kun alat oikein ajatella huomaat että miehesi harrastaa samaa aika monessa muussakin asiassa eli mitätöi sinua ja polkee rajojasi. Tuo oli sitä vaan konvehtirasiamittakaavassa.
Kauanko otat tuota vastaan ennen kuin pidät puhuttelun? Ja kun pidät puhuttelun, parantaako tapojaan? Jos toimit kuin mies ja saat siitä huudon (testi) niin miehellä on eri standardit sulle ja itselleen. Jos hän ei hyväksy että syöt hänen karkkinsa vaikka hän syö ilman lupaa sinun karkkisi, voit olettaa että sama pätee ihan kaikkeen muuhunkin.
JSSAP
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan vaan sinun kiusaamiselta. Ei kukaan kumppaniaan arvostava tuollaista tekisi. Vaikka onkin kyse vain karkeista/suklaista, niin kyllä toi mun mielestä on selkeästi jotain valtapeliä. Oma isä tekee vastaavaa kiusaamista äidilleni edelleen, vaikka on jo yli 70-vuotias...
Minun isäni myös. Ja olen samaa mieltä, valtapelistä kyse. Tarkoitus siis on näyttää, että sinä et ole yhtä hyvä kuin minä. Ja tarkoituksella myös valittu noin pieni asia, että toinen ei kehtaisi tehdä siitä numeroa.
Kiitä onneasi ettei ole mikään kilttimies joka haluaisi ilahduttaa sinua. Hyi!
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan vaan sinun kiusaamiselta. Ei kukaan kumppaniaan arvostava tuollaista tekisi. Vaikka onkin kyse vain karkeista/suklaista, niin kyllä toi mun mielestä on selkeästi jotain valtapeliä. Oma isä tekee vastaavaa kiusaamista äidilleni edelleen, vaikka on jo yli 70-vuotias...
Toivottavasti ei ole noin, mies on muuten niin mukava. Tuntuu, että se ei vaan osaa ajatella sitä mun kannalta/unohtaa sen siinä vaiheessa kun karkkihimo iskee :(
Hehe, alkaako jännämies rasittamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ei ole noin, mies on muuten niin mukava. Tuntuu, että se ei vaan osaa ajatella sitä mun kannalta/unohtaa sen siinä vaiheessa kun karkkihimo iskee :(
No ehkä hänellä on sit tosiaan vaan paha sokeririippuvuus? Sille olisi kuitenkin hyvä tehdä jotain, kun eihän toi nyt reilua ole syödä toisenkin osuutta herkuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pakkohan se on olla mukava, jos haluaa päästä kuin koira veräjästä silloin kun on ilkeä. Jos olisi ilkeä koko ajan, kuka sellaista katselisi?
Ei ole yleistä miesten puolesta, aikuisista ainoastaan naisilla on omat karkit.
What, karkki on tarkoitettu syötäväksi. Jos se olis susta niin superhyvää, niin söisit itse kaikki heti. Mun mielestä tuollainen karkin jemmaaminen on parisuhteessa tahallista kiusaamista. Osta lisää jos toinen on syönyt karkit. Simple as that.
Vierailija kirjoitti:
Hehe, alkaako jännämies rasittamaan?
Aloittajan mies on tyypillinen kilttimies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ehkä hänellä on sit tosiaan vaan paha sokeririippuvuus? Sille olisi kuitenkin hyvä tehdä jotain, kun eihän toi nyt reilua ole syödä toisenkin osuutta herkuista.
Näin toivon olevan. Mies on kuitenkin aina ollut samanlainen, jo ekalla tapaamisella se kysy kaikista mun karkeista saako maistaa tätä ja tätä ja mussutti tyytyväisenä yksin melkein kaikki joten musta tuntuu, ettei se sitä ilkeyttään tee. Kyllä se monessa asiassa mut muuten ottaa huomioon eikä tee muita ilkeyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun isäni myös. Ja olen samaa mieltä, valtapelistä kyse. Tarkoitus siis on näyttää, että sinä et ole yhtä hyvä kuin minä. Ja tarkoituksella myös valittu noin pieni asia, että toinen ei kehtaisi tehdä siitä numeroa.
Mä olen katsellut isän touhua lapsesta asti, enkä vaan voi ymmärtää. Hän tekee joka asiasta äidille mahdollisimman paljon kiusaa. Lähtee esim. autolla jonnekin juuri silloin, kun tietää äidillä olevan jotain menoa, lakkasi käymästä äidin kanssa tansseissa jokunen vuosi sitten kun äiti tykkäsi niin kovasti ja näitä riittää. Kylässä eivät käy yhdessä, vaan isä lähtee ihan kiusallaan yksin, eikä edes sano mitään lähtiessään. Yhtäkkiä kuulee vain auton käynnistyvän ja toinen ajaa jo pois. Onneksi äiti on sanalla sanoen vahva nainen, mennyt jo vuosia omia menojaan isästä huolimatta ja opetellut suht kovapintaiseksi isän käytöksen suhteen. Oon kyllä monesti miettinyt, että itse en tuollaista elämää jaksaisi :/
Mirrimurunen kirjoitti:
What, karkki on tarkoitettu syötäväksi. Jos se olis susta niin superhyvää, niin söisit itse kaikki heti. Mun mielestä tuollainen karkin jemmaaminen on parisuhteessa tahallista kiusaamista. Osta lisää jos toinen on syönyt karkit. Simple as that.
Miksi aina, kun joku syö toisen ruuat, sille jonka ruuat on syöty annetaan määräys ostaa ja valmistaa lisää? Idiootit.
Mirrimurunen kirjoitti:
Joo kyllä mä karkeista tykkään, mutta silti jätän niitä aina myös miehelle. Eikä itsekurinikaan herkkujen suhteen paras ole, nuorena mulla oli jotain bulimia tyyppistäkin..
Mutta tosiaan eihän ongelmaa olisi jos mies ostaisi sitten myös tilalle karkkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin toivon olevan. Mies on kuitenkin aina ollut samanlainen, jo ekalla tapaamisella se kysy kaikista mun karkeista saako maistaa tätä ja tätä ja mussutti tyytyväisenä yksin melkein kaikki joten musta tuntuu, ettei se sitä ilkeyttään tee. Kyllä se monessa asiassa mut muuten ottaa huomioon eikä tee muita ilkeyksiä.
Ois jääny siihen ekaan tapaamiseen jos mies ois noin tehny. Todella tökeröä käytöstä tuollainen.
Jos mun mies ostaa vaikka Twixin, se jättää siitä mulle sen toisen keksipatukan. Opeta miehellesi sama.
Vierailija kirjoitti:
Mirrimurunen kirjoitti:
Joo kyllä mä karkeista tykkään, mutta silti jätän niitä aina myös miehelle. Eikä itsekurinikaan herkkujen suhteen paras ole, nuorena mulla oli jotain bulimia tyyppistäkin..
Mutta tosiaan eihän ongelmaa olisi jos mies ostaisi sitten myös tilalle karkkia.
Tai siis nuori olen edelleen mutta murrosiässä tarkoitin
No ala jemmata omia karkkejasi, jos mies ei muuten sinua suoranaisesti kiusaa, vaan ei vain voi olla syömättä? Pistä vaikka lukkojen taakse tai jääkaapin vihanneslokeroon tai työpöydän laatikkoon, äläkä ainakaan kerro miehelle mitä olet ostanut ja mistä löytää. Mun mies syö kaikki suklaat ja ei se sitä pahuuttaan tee, kunhan nyt puoli ruokavaliota tuntuu koostuvan suklaasta etenkin jos lapset ovat valvottaneet jne. Olen alkanut jemmata pöytälaatikkoon omaa levyä, etenkin jos ostan jonkun hyvän, kalliin suklaan, jonka haluan rauhassa nautiskella. Jos pistän sen miehen näkyville, niin syö kuin näkkileipää, joten syökööt bulkkisuklaata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen katsellut isän touhua lapsesta asti, enkä vaan voi ymmärtää. Hän tekee joka asiasta äidille mahdollisimman paljon kiusaa. Lähtee esim. autolla jonnekin juuri silloin, kun tietää äidillä olevan jotain menoa, lakkasi käymästä äidin kanssa tansseissa jokunen vuosi sitten kun äiti tykkäsi niin kovasti ja näitä riittää. Kylässä eivät käy yhdessä, vaan isä lähtee ihan kiusallaan yksin, eikä edes sano mitään lähtiessään. Yhtäkkiä kuulee vain auton käynnistyvän ja toinen ajaa jo pois. Onneksi äiti on sanalla sanoen vahva nainen, mennyt jo vuosia omia menojaan isästä huolimatta ja opetellut suht kovapintaiseksi isän käytöksen suhteen. Oon kyllä monesti miettinyt, että itse en tuollaista elämää jaksaisi :/
Minä luulin lapsena että miehet ovat kaikki tuollaisia. Olen kyllä hämmästynyt monesti, kun mies tekee jotain ihan arkipäiväisen huomaavaista. Kuten kysyy "mitä" jos ei kuule mitä sanon. Isäni ei ikinä kysyisi äidiltäni, jos ei kuule. Jättää vain huomiotta.
Asiat loksahtivat paikalleen, kun aikuisena tajusin yhtenä kauniina päivänä, että "Hei, minun isänihän on täysi kusipää."