Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä saa ihmiset hankkimaan paljon lapsia?

Vierailija
10.01.2017 |

Esim 8 lasta. Eikö vähempikin riitä? Ja siis jos ei ole kyse edes uskovaisista.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä luulen, että jokin tyhjän sylin sundrooma. Joillekin tulee kamala vauvakuume, aina kun edellinen kasvaa. Ei siihen ole mitään järkevää selitystä. "Rakkaus lapsiin" ei ole selitys. sellainen, joka rakastaa lapsiaan, haluaa olla läsnä, ja matematiikkakin osoittaa, että mitä enemmän sinulla on lapsia, sitä vähemmän olet heille yksilöinä läsnä.

Lisäksi he eivät häiriinny metelistä eivätkä tarvitse omaa aikaa. He tarvitsevat ulkopuolista virikettä tunteakseen olevansa elossa. Äänetön koti on sama kuin ei olisi itse olemassa.

Tämä kaikki yhdistää kaikkia, jotka haluavat paljon lapsia. Ei tarvitse edes kahdeksaa haluata.

Nyt on varsinaista mutuilua, joka ei perustu mihinkään muuhun kuin sinun ennakkoluuloihin tai johonkin paremmuuden tunteeseesi.

Tarvitsen omaa aikaa ja nautin yksinolosta ja hiljaisuudesta. Näistä ominaisuuksista huolimatta unelmoin, että tekisin viisi lasta. Tyhjän sylin syndroomaa ei ole, sillä pidän vauva vaihetta kaikesta tylsimpänä vaiheena lapsen saamisessa.

Itselläni on monta sisarusta ja se on yksi suurimmista iloa tuottavista tekijöistä elämässäni. Haluan, että lapseni saa saman onnen, mitä minäkin sain. Meillä sisaruksilla on hyvät välit, lapsuudessa tehtiin yhdessä kaikkea kivaa ja samaten nyt aikuisenakin. Osa sisaruksista on myös tehnyt lapsia ja on mukavaa kun läheinen on samassa elämäntilanteessa. Lapset saa serkuista leikkikavereita ja lastenhoitoapua saa puolin ja toisin tarvittaessa.

Suuri perhe tuo iloa ja myös turvaa, jos elämä kolhii. Tietenkin suuressa perheessä ja suvussa on ollut omat ongelmansa, mutta olen kiitollinen, että ne on saatu selvitettyä, välirikot ovat olleet joidenkin ihmisten välillä nimittäin lähellä. Eli en sano, että suuri perhe ja suku on pelkkää ilohöttöä, mutta jos on tahtotilaa niin asiat kyllä saadaan selvitettyä. Kukaan ei jää yksin, vaikka laittaisikin välit poikki joksikin aikaa joihinkin sukulaisiin, koska muu suku ei ota riidassa kenenkään puolta tai hylkää eripuran aiheuttajia niin kuin ehkä jossain uskonlahkoissa olen kuullut tehtävän.

Eli suuremmassa kuvassa näen lapsen saamisen myös jotenkin elämän jatkuvuuden kannalta ja siten merkityksellisenä. Jos tehtäisiin vain 1-2 lasta, suvulla on vaarana sammua. Mitä enemmän lapsia, sitä enemmän voimavaroja perhe ja suku saa. Jokainen uusi sukupolvi saa paremmat lähtökohdat kuin edellinen, kun edellisten sukupolvien virheistä on opittu. Tämä tietenkin vaatii perheeltä avointa keskusteluilmapiiriä ja sitä, että esimerkiksi tunteista puhutaan. Oman suvun historiaa on hyvä pitää esillä keskusteluissa ja kertoa niin hyvistä kuin huonoista ajoista ja suvun menneistä ihmissuhdeongelmista lapsille ja miten ne on selvitetty ja mitä huonoa on seurannut, jos ei ole selvitetty.

Eli kun on tarjota lapsilleen vahva yhteisö, johon kuulua, se on suuri etu lapselle. Samoin myös koko ihmiskunnalle. Suuri suku luo hyvinvointia sen jäsenille ja hyvinvoivat ihmiset luovat paremman yhteiskunnan ja maailman.

Tietenkin on olemassa isoja perheitä, jotka ovat täynnä ongelmia, joita ei ikinä selvitetä ja joiden jäsenet voivat pahoin. Mutta halusin tuoda näkökulmaa siihen, mitä kaikkea hyvää suuresta perheestä voi saada, jos asiat osataan tehdä hyvin.

Vierailija
22/22 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme