Paniikkioireet nukahtaessa?
Mitähän ne nämä tämmöiset ovat?
Olen aloittanut terveen elämäntavan joitain kuukausia sitten ja nyt on tullut tuollaisia. Muutaman viikon kait ollut.
Sellainen että ennen nukahtamista tulee joku outo paniikkikohtaus joka kestää tosi lyhyen hetken. 5-10 sekuntia. Todella inhottavia. Onneksi kuitenkin noin lyhyitä. Ennen noita tuli vain se yksi ennen nukahtamista, mutta nyt voi tulla pari kolmekin.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Liittyykö siihen pulssin yhtäkkinen nousu niin, että sydän tikkaa ja veri kohisee korvissa?
Ei kohise korvissa, mutta pulssi käy nopeampana ja epäsäännöllisen oloisesti, sitä muljahtelua, mikä on kait ihan normaalia. Sellainen pelkotila käy päällä, mutta ei jää päälle.
Migreeniä on ollut vähän turhankin usein ja harrastan liikuntaa suht paljon verrattuna entiseen niin voisi jotenkin olla jumissa ja sen kautta tulla migreeniä. Ainakin jotain tuollaista luin netistä.
Eilen tulin vasta yhdeksän aikoihin lenkiltä ja menin nukkumaan kahdentoista aikoihin. Voisko olla jotain että ei ehdi tarpeeksi rentoutua tuossa ajassa ja se jotenkin tekee sitä paniikkia?
Minulla oli tuollainen verenpainemittailu tuossa jokin aika sitten leikkausta varten ja oli jonkin verran koholla, mutta ei erityisen kovasti. Enää mittaria ei ole niin ei voi niitäkään tarkkailla.
Kilpirauhasen liikatoiminnassa tulee noita sykekarkailuja, etenkin illalla kun on käynyt levolle ja myös liikunnassa. Onko sykkeesi liikkuessa normaalisti käyttäytyvä ja palautuuko nopeasti takaisin? Oletko alkanut syödä lisäravinteita: spiruliinaa, kelp levää tai jotain muita levätuotteita?
Mulla on kanssa stressaavissa elämäntilanteissa välillä sellaista, että nukkumaan mennessä syke ei meinaa tasaantua ja herään sellaisiin adrenaliininkatkuisiin pulssipiikkeihin.
Mitä teet ennen nukkumaan menoa? Onko sinulla mitään rauhoittavia iltarituaaleja tms.?
Koitapa magnesiumlisää illalla jokin aika ennen nukkumaanmenoa.
Liittyykö siihen pulssin yhtäkkinen nousu niin, että sydän tikkaa ja veri kohisee korvissa?