Teinisarja Skam
Tääl 3-kymppinen mamma kehtaa anonyyminä myöntää seuraavansa Skam-sarjaa ja oon niin koukussa! Katoin kaks ekaa kautta ku ne löyty Areenasta ja kolmonenki löytyy google drivesta englanninkielisellä tekstityksellä, joten sen pariin seuraavaksi. Onko täällä muita sarjaa seuraavia? Tunnustakaa! :D
Kommentit (2202)
Musta nyt alkoi tuntua, että Sana välttelee Eveniä ja ehkei ne välit kuitenkaan ole Sanankaan puolelta täysin ok.
Katsoin just ykkösjaksosta sen alkuosan uudestaan, jossa Sana "sopivasti" myöhästyy muuttopuuhista ja kun Isak ehdottaa, että tulee auttamaan häntä ja Eveniä tavaroiden järjestämisessä, Sana kieltäytyy. Kun katsoo Evenin ilmettä Isakin kysyessä Sanaa mukaan, niin Even näyttää jotenkin vakavalta.
Sama kuvio mun mielestä toistuu tämän päivän kohtauksessa. Päällisin puolin Sana näytti ja oli ystävällinen ja selvästi takana on lämminhenkistä historiaa Evenin kanssa. Mutta taas kun Isak kysyi, haluaako Sana liittyä hänen, Evenin ja Jonaksen seuraan, Sana nopeasti kieltäytyi. Ja taas Even katsoi Sanaa jännästi, mistä tuli olo, että kieltäytyi Evenin takia.
Eli onko noiden välillä myös jotain selvittämättömiä asioita ja Sana on myös loukkaantunut Evenille vai eikö Sana vain halua hengata Evenin ja Isakin kanssa yhtä aikaa, koska joutuu silloin valehtelemaan jostakin asiasta Evenin puolesta?
Mä en kestä katsella Eveniä noin vakavana kuin se oli Sanan kanssa jutellessa.. :((((((
Mikä ihme tossa voi olla takana.... Pakko keksiä vaikka siinä menis koko ilta😂
Ketju ilmoitettu ylläpidolle.
Vois vaikka Even viestittää ja jatkaa keskustelua. Ja sitten Isak. Ja sitten vielä Yousef, jotta tulee hyvä mieli ennen unia.
Pakko nyt kysyä tällaista vanhaa asiaa 3. kaudelta, kun vaivaa yhä, vaikka olen kaikki sen kauden jaksot nähnyt kohtuuttoman monta kertaa... Eli jaksojenhan nimet vaikuttavat aina tulevan kaikilla kausilla jostain jakson lauseesta. Mutta 3. kauden kuudes jaksohan on nimeltään Escobar Season, ja siitä ei minusta puhuta missään vaiheessa. Jouduin googlaamaan mitä se tarkoittaa, eikä silti oikein avaudu miten se liittyy siihen jaksoon (Isak tulee kaapista ulos Jonakselle). Osaisiko joku selittää?
Kukas mielenterveyspotilas täällä taas ilmoittelee aiheettomasti ketjua ylläpidolle?
Vierailija kirjoitti:
Pakko nyt kysyä tällaista vanhaa asiaa 3. kaudelta, kun vaivaa yhä, vaikka olen kaikki sen kauden jaksot nähnyt kohtuuttoman monta kertaa... Eli jaksojenhan nimet vaikuttavat aina tulevan kaikilla kausilla jostain jakson lauseesta. Mutta 3. kauden kuudes jaksohan on nimeltään Escobar Season, ja siitä ei minusta puhuta missään vaiheessa. Jouduin googlaamaan mitä se tarkoittaa, eikä silti oikein avaudu miten se liittyy siihen jaksoon (Isak tulee kaapista ulos Jonakselle). Osaisiko joku selittää?
Escobar Season tulee Nasin kappaleesta, jonka rohkaisemana Isak kävelee koulun pihan läpi.
Vierailija kirjoitti:
Kukas mielenterveyspotilas täällä taas ilmoittelee aiheettomasti ketjua ylläpidolle?
Vähän hassua, että samassa ketjussa fanitetaan Eveniä ja kommentoidaan näin. Mutta en kyllä itsekään näe tässä ketjussa mitään ilmoitettavaa.
Ei tuo musta ole hassua. Rinnastettavissa evenin sekoiluun maniavaiheessa, enkä koe että eveniä fanittaisin vähemmän vaikka noin kirjoitinkin. Pahoittelut, jos loukkasin jotakuta sanavalinnoillani.
Oonko ainut, joka toivoo, että tää koko Mikael/Even(/Briskeby-pojat) -kuvio saatais selvitettyä mahdollisimman nopeasti? Tää on kuitenkin Sanan kausi ja haluisin, että tällä kaudella keskittyttäis myös Sanan ja tyttöjen välisiin ystävyyssuhteisiin (ja tietenkin Sanan ja Yousefin väliseen suhteeseen). Tykkään Evenistä ja Isakista, ja viime kauden jälkeen jäi kyllä melkoisen paljon kysymysmerkkejä Evenin menneisyydestä, mihin tietenkin haluisin vastaukset. Mutta en kuitenkaan halua, että Sanan kaudella käytetään liikaa aikaa Evenin menneisyyden ruotimiseen, vaikka se näköjään jollain tavalla Sanaan liittyykin.
Vierailija kirjoitti:
Oonko ainut, joka toivoo, että tää koko Mikael/Even(/Briskeby-pojat) -kuvio saatais selvitettyä mahdollisimman nopeasti? Tää on kuitenkin Sanan kausi ja haluisin, että tällä kaudella keskittyttäis myös Sanan ja tyttöjen välisiin ystävyyssuhteisiin (ja tietenkin Sanan ja Yousefin väliseen suhteeseen). Tykkään Evenistä ja Isakista, ja viime kauden jälkeen jäi kyllä melkoisen paljon kysymysmerkkejä Evenin menneisyydestä, mihin tietenkin haluisin vastaukset. Mutta en kuitenkaan halua, että Sanan kaudella käytetään liikaa aikaa Evenin menneisyyden ruotimiseen, vaikka se näköjään jollain tavalla Sanaan liittyykin.
No kyllähän nämä Eveniin liittyvät tapahtumat liittyvät vahvasti Sanaan henkilönä, esim. ystävänä. Sana itse sanoi ettei pidä kaveriensa kusettajista, mutta onkin itse valehdellut Isakille koko ajan vaikenemalla. Kertoo musta sen et Sana ei ole ollenkaan sitä miltä näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo musta ole hassua. Rinnastettavissa evenin sekoiluun maniavaiheessa, enkä koe että eveniä fanittaisin vähemmän vaikka noin kirjoitinkin. Pahoittelut, jos loukkasin jotakuta sanavalinnoillani.
Loukkasit. Kyllä Skamista voi pitää myös ihmiset, joilla on mielenterveysongelmia. Tiedoksi vain, että voipa sinunkin läheisilläsi olla mt-ongelmia, etkä päältä päin tai juttujen perusteella sitä edes tietäisi. Että ei ehkä kannata huudella mitä sylki suuhun tuo. Ihan ymmärretään kyllä sarjan sisältöä jne. ja on osallistuttu keskusteluun. Kuten muutkin terveet normaalit ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Et ole. Mä haluaisin, että tämä kausi keskittyy enemmän siihen, kuinka Sanan ja Yousefin suhde etenee. Se tulee joka tapauksessa olemaan varmaan aika lailla erilainen kuin tyypillisesti tv:ssä näytetyt rakkaustarinat. Haluan tietää, miten Sanan kohdalla esim. perhe suhtautuu, voiko Sana seurustella/tapailla vai onko hän perinteikkäämpi muslimi eli suoraan kihloihin. Miten Elias suhtautuu kun kaveri toivoo Sanasta kumppania itselleen jne. Olisi kiva saada myös se Jamilla kuvioihin mukaan ja nähdä Sanan vuorovaikutusta toisen muslimitytön kanssa.
Toivon, että heti alkukaudesta selviää tuo Even-kuvio, niin päästäisiin sitten keskittymään muihin asioihin. En halua, että Even on se mysteeri, jota tällä kaudella ratkotaan, vaan Sana.
Noh, ei kannata provosoitua. Eräällä minulle hyvin läheisellä ihmisellä on mielenterveysongelmia, ja olen tottunut hänen seurassaan rankempaan huumoriin aiheesta. Ei aina tarvitse lähtökohtaisesti ajatella, että joku ilkeilee. Anteeksi vielä, ei jankata tästä enää.
Vierailija kirjoitti:
Noh, ei kannata provosoitua. Eräällä minulle hyvin läheisellä ihmisellä on mielenterveysongelmia, ja olen tottunut hänen seurassaan rankempaan huumoriin aiheesta. Ei aina tarvitse lähtökohtaisesti ajatella, että joku ilkeilee. Anteeksi vielä, ei jankata tästä enää.
Ei se ole jankkaamista, jos joku sanoo, että loukkaantui sanoistasi.
Vierailija kirjoitti:
Käytätkö myös mustien kavereiden olemassaoloa oikeutuksena n-sanan viljelyyn tai homokavereiden olemassaoloa oikeutuksena homojen pilkkaamiselle?
Vierailija kirjoitti:
Johan noita tyttöjen välisiä ystävyyssuhteita on vatvottu pian kolme kautta, hyvä vaan kun tässä on mukana muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Escobar Season tulee Nasin kappaleesta, jonka rohkaisemana Isak kävelee koulun pihan läpi.
Kiitos nopeasta vastauksesta! Tää ketju ei kyllä petä koskaan👍
Tää Sanan kausi on ensimmäinen, mitä seuraan reaaliajassa ja täytyy sanoa, että tää keskustelu tuo varmaan skekulointeineen enemmänkin syvyyttä sarjaan kuin nuo sarjan varsinaiset ekstrakeskustelut ja -kuvat!
Toivottavasti tätä ei oikeasti poisteta, jos joku (mielenterveydeltään minkälainen tahansa) tämän ilmiantaa.
Apua, oon kyllä niin jännittynyt, miten Even selvittää tän tilanteen. En todellakaan halua että bboys olisivat esteenä tai tiellä Evakin rakkaustarinalle. Enkä halua että mikään tulee pilaamaan Sanan ja Yousefin romanssia. Onhan tässä viellä jaksoja aikaa tapahtua yhtä sun toista mutta ennen kaikkea haluan onnellisen lopun Yousanalla ja Evakille. (Kuten myös Evalle& Crissille)
En tod halua mitään Romeo&Julia Tarinaa, missä rakastavaiset kuolee lopussa! Arg!!