Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinisarja Skam

Vanhahölmö
09.01.2017 |

Tääl 3-kymppinen mamma kehtaa anonyyminä myöntää seuraavansa Skam-sarjaa ja oon niin koukussa! Katoin kaks ekaa kautta ku ne löyty Areenasta ja kolmonenki löytyy google drivesta englanninkielisellä tekstityksellä, joten sen pariin seuraavaksi. Onko täällä muita sarjaa seuraavia? Tunnustakaa! :D

Kommentit (2202)

Vierailija
1041/2202 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustakin tuntuu että niitä kausia olisi pitänyt olla vähän enemmänkin...?

Ehkä näyttelijät päätti pistää pillit pussiin kun ilmeisesti noita osaa näyttelijöistä on alettu stalkkaamaan sen jälkeen kun sarjan suosio räjähti ulkomailla. Siis ihan aikuisia naisia tulee jostain yhdysvalloista ja muualta maailmalta noiden nuorien kouluun moikkaamaan keskellä päivää... Pistää kyllä vihaksi ääh :/

Mistä ovat saaneet koulun selville? Ja eivätkös näyttelijät ole jo suurin osa aikuisia eivätkä koululaisia?

Vierailija
1042/2202 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto, mä oon innoissaan tästä uudesta kaudesta! Ja erikoista seurata tätä näin, kun aijemmat kaudet katsoin putkeen. Sanan kausi pitää tason hyvänä varmasti, ei epäilystäkään. Mä oon kans ihmetellyt, miks täällä ei ole ollut keskusteluja juuri mitään tälle viikkoa. Aattelin että onko kaikki vaan ulkomaalaisissa fasebook ryhmissä ja sit eivät keskustele enää täällä.. 😞

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1043/2202 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mustakin tuntuu että niitä kausia olisi pitänyt olla vähän enemmänkin...?

Ehkä näyttelijät päätti pistää pillit pussiin kun ilmeisesti noita osaa näyttelijöistä on alettu stalkkaamaan sen jälkeen kun sarjan suosio räjähti ulkomailla. Siis ihan aikuisia naisia tulee jostain yhdysvalloista ja muualta maailmalta noiden nuorien kouluun moikkaamaan keskellä päivää... Pistää kyllä vihaksi ääh :/

Mistä ovat saaneet koulun selville? Ja eivätkös näyttelijät ole jo suurin osa aikuisia eivätkä koululaisia?

Se Hartvig Nissenin koulu on oikeasti olemassa Oslossa ja osa näyttelijöistä on siellä oikeasti lukiossa, esim. Isakin esittäjä Tarjei Sandvik Moe.

Vierailija
1044/2202 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans vähän jo siirryin tonne muihin pohjoismaisiin fb-ryhmiin ja keskustelupalstoille, kun tämä ketju on ollut niin hiljainen viime aikoina. Mut koitetaan pitää tämäkin elossa, kivaa keskustella suomeksikin! :) Ehkä sitten, kun tulee areenaan jakso, niin tännekin tulee taas elämää.

Ja vinkki: jodelissa on kans aika aktiivinen skam-kanava!

Vierailija
1045/2202 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin kolme katkelmaa englanniksi käännettynä. Ihana Evak edelleen! Sanan vatsalihastuijotukset bussin ikkunasta  - ja hupaisa treenaavien poikien katselu kuntosalilla. 

Vierailija
1046/2202 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootan lauantaita!

Vierailija
1047/2202 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä seuraan netistä ku osaan norjaa. Katson kyllä varmasti myös sit Areenasta jaksot, mut en jaksa odottaa. Kiva nyt muutenkin seurata "livenä", kuten on tarkoitettu, kun pystyy näin Suomestakin sen tekemään. Viestit, Instat, Tube jne. antaa hahmoista ja tapahtumista syvemmän kuvan.

Vierailija
1048/2202 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Chris ja Kasper ole enää yhdessä, vai miksi Cris ei halunnut mennä pääsiäiseksi mökille kun miettis vaan Kasperia? Eiks se olis vaan söpöö, jos he ovat vieläkin yhdessä ja hyvin menee?

Ei kai tässä nyt mene muuten niin, että Vilde alkaa kauppaamaan Nooralle sitä Sanan ihastusta? Sanahan vilkuili sitä Eliaksen pitkähiuksista kaveria, joka on hieman saman tyylinen kuin William. Ja trailerissa Sana kamppaa Nooran ärsyyntyneenä, joka lentää Vilden päälle. Kolmiodraamaa, kolmiodraamaa...

Vierailija
1049/2202 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö Chris ja Kasper ole enää yhdessä, vai miksi Cris ei halunnut mennä pääsiäiseksi mökille kun miettis vaan Kasperia? Eiks se olis vaan söpöö, jos he ovat vieläkin yhdessä ja hyvin menee?

Ei kai tässä nyt mene muuten niin, että Vilde alkaa kauppaamaan Nooralle sitä Sanan ihastusta? Sanahan vilkuili sitä Eliaksen pitkähiuksista kaveria, joka on hieman saman tyylinen kuin William. Ja trailerissa Sana kamppaa Nooran ärsyyntyneenä, joka lentää Vilden päälle. Kolmiodraamaa, kolmiodraamaa...

Hei ihan totta muuten, sinähän sen sanoit! :) Yritin kovasti pähkäillä siitä salikohtauksesta, että kenen kanssa Nooralla voisi tulla noista pojista juttua, kun suljin mielessäni pois heti Sanan veljen sekä ihastuksen. Mutta eihän se ihastus tietenkään ole poissuljettu, olihan sama kuvio myös Williamin kohdalla. Ja se tosiaan selittäisi myös, että miksi Sana kamppaa Nooran tahallaan trailerissa. Vitsi että odotan malttamattomana uusia pätkiä! :D

Vierailija
1050/2202 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skam on surkea sarja. Katsoin yhden jakson ja siihen se jäi.

Vierailija
1051/2202 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää Skam on ihan mahtava sarja! Ihan mieletön! 😍

Vierailija
1052/2202 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sä oot ihan tööt

Vierailija
1053/2202 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan jonkun viestin toisesta ketjusta tänne, koska minusta tämä oli hyvä kiteytys.

Itse olen täysin koukussa kyseiseen sarjaan. Ikää löytyy 27v. mutta se ehkäpä juuri osittain koukuttaakin, kun sarjan kautta pääsee totaalisen irti omasta työstressistä ja muista tutuista arkipäivän kuvioista. Nuo nuoret näyttelijät ovat aivan uskomattoman luonnollisia ja taitavia, vaikka ymmärtääkseni kaikki ovat melko pystymetsästä poimittu sarjaa varten. Mutta joo, itseäni tämä sarja viihdyttää paljon. Ja paljon sanottu, mutta tuntuu että olen myös oppinut jotain asioita itsestäni ja muista ihmisistä. Vuoropuhelut ovat jotenkin niin vilpittömiä, että ne pistää miettimään omia asenteitaan monen asian kohdalla.

Ihanaa, että Skam on taas palannut tauolta. :)

Tätä on jotenkin outo tosiaan seurata nyt näin klipeittäin, kun ahmi kaikki jaksot ja kaudet yhteen putkeen. Ehkä sen takia sitä keskusteluakin oli enemmän aiemmin, kun kaikki olivat ensin yksinään katsoneet sarjaa ja luulleet ettei suomalaisilta palstoilta löydy kuitenkaan ketään, jota kiinnostaa jutella asiasta pitemmän kaavan mukaan. Ja sitten kun tämä ketju perustettiin, niin jokainen suolsi tänne kaikki mahdolliset teoriat ja ajatukset, mitä olivat yksinänsä pohtineet. Nyt varmaan ajatuksia nousee pintaan pikkuhiljaa sitä myöten, kun kausi etenee ja tännekin taas tekstiä enemmän tulee...

Norjaa osaavathan voivat auttaa meitä muita tekstareiden kääntämisessä suomeksi. Jos sieltä siis löytyy hyvää lisäaineistoa avittamaan sarjan seuraamista;)

Vierailija
1054/2202 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että huomasit heti tuntemuksesi. Eipähän tarvi katsoa toisten eikä kommentoida. :)

Vierailija
1055/2202 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan itse lauantaihin, että näkee kaikki putkeen ja suomeksi

Oih, mä odotan lauantain keskusteluja 😊❤

Vierailija
1056/2202 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon kysymyksiä jo parin klipin perusteella!

Mikä se Evenin suhde on oikeasti ollut siihen Mikaeliin / Eliakseen / niihin muihin Bakka-poikiin? Onko joku niistä homo/bi ja Evenin eksä? Mitä siel vanhassa koulussa on oikeasti tapahtunut et Even vaihtoi koulua? Miksi Sanan veli ei ollut tavannut Sanan kavereita ennen? Tunteeko Sana Evenin (tarinan) jo veljensä kautta, miksi vaikenevat? Onko Emman mainitsema Sana/Sara oikeasti sama Sana, jonka Emma aikaisemmin mainitsi? Jos on, miksi Sana esittää nyt niin kunnollista, jos on ennen esim. vetänyt pillereitä?

Ja ennen kaikkea: Mitä Isakille käy tässä kaikessa?!

Tulee jännä kevät!

Vierailija
1057/2202 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä se Evenin suhde on oikeasti ollut siihen Mikaeliin / Eliakseen / niihin muihin Bakka-poikiin? Onko joku niistä homo/bi ja Evenin eksä? Mitä siel vanhassa koulussa on oikeasti tapahtunut et Even vaihtoi koulua? Miksi Sanan veli ei ollut tavannut Sanan kavereita ennen? Tunteeko Sana Evenin (tarinan) jo veljensä kautta, miksi vaikenevat? Onko Emman mainitsema Sana/Sara oikeasti sama Sana, jonka Emma aikaisemmin mainitsi? Jos on, miksi Sana esittää nyt niin kunnollista, jos on ennen esim. vetänyt pillereitä?

Tulee jännä kevät!

Paljon kysymyksiä, joihin ei osaa vastata. Jännä kevät tulossa. 👍😃❤ Odotan mielenkiinnolla..

Vierailija
1058/2202 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että huomasit heti tuntemuksesi. Eipähän tarvi katsoa toisten eikä kommentoida. :)

Tätä asennetta olen pitänyt tässä ketjussa yleisesti outona. Miksei ohjelmasta saisi keskustella tai sitä kritisoida, jos kuitenkin keskusteltavaa on? Kyllä kaikenlaisten mielipiteiden pitäisi olla sallittuja.

Vierailija
1059/2202 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee jännä kevät!

Hei, multa on mennyt tämä ohi. Siis tunteeko Even Sanan veljen vai?  Ovatko Sanan veli ja kumppanit Evenin vanhasta lukiosta? Missä kohtaa tää on tullut ilmi?

Vierailija
1060/2202 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä asennetta olen pitänyt tässä ketjussa yleisesti outona. Miksei ohjelmasta saisi keskustella tai sitä kritisoida, jos kuitenkin keskusteltavaa on? Kyllä kaikenlaisten mielipiteiden pitäisi olla sallittuja.

En ole kovin montaa fiksusti perusteltua kritiikkiä tästä ketjusta bongannut. Lähinnä on noita "ihan paska sarja" "kamalaa sontaa" "surkea sarja"-kommentteja jotka eivät paljoa jätä tilaa keskustelulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi