Onko kukaan tullut raskaaksi
vaikka on ollut kierukka?
Itselle on käynyt niin ja tässä ollaan nyt vähän pääpyörällä, vaikka tieto ettei mitään 100%varmuuta oo missään ehkäisyssä mutta silti....
Jos sinulle on käynyt samoin, oletko pitänyt vauvan vai tehnyt abortin?
Kommentit (16)
sama aika piti olla vielä voimassa,mutta toisin kävi.
Raskaus osoittautui kohdunulkoiseksi. Tädeilläni kolme kierukkaraskautta, joista tuloksena yksi vauva, kaksi keskenmenoa.
Samoin sterilaationkin jälkeen. Työkaverini oli aivan paskana, kun sterilaatioosta huolimatta tuli raskaaksi. Toki ovat harvimaisia, mutta eihän niissä kai edes luvatakaan täyttä 100 %:n varmuutta...
on luotettavin ehkäsymenetelmä, tosin mikään ei tietenkään ole 100%. Kuparikierukka on ehkä epäluotettavin, tosi monelta olen kuullu saman lauseen että se on se ehkäsy millä vauvoja tehdään. En tiedä miksi sitä enää edes myydään.
Kaiken lisäksi se on niin epäeettinen että itse en sitä ikinä laitattaisi. Ehkäsy siinä perustuu ns. miniabortteihin eli sen ainut tarkotus on estää hedelmöittyneiden vauvanalkujen kiinnittyminen kohtuun. Kammottavaa.
lapsen pidin, hän on nykyään ihana puolitoistavuotias pieni miehenalku :-) Samoin äitini tuli raskaaksi kieruksta huolimatta ja minä olen tällä hetkellä ihana 32-vuotias tytöntyllerö :-)
Kaikki vaan ovat menneet kesken siinä vkon 6 tienoilla. Enää en edes testaile jos menkat ovat myöhässä, tulevat ne sieltä kuitenkin..
Epäeettistä ja inhottavaahan tämä on, mutta hormonaalista ehkäisyä en voi käyttää ja mies on taas allerginen kumille. Vaihtoehtoina olisi siis valtava lapsikatras tai selibaatti..
huomattiin raskaus norm. gynekäynnillä kun kierukkaa piti vain tarkastaa. Itse kierukkaa ei löytynyt, mutta sikiö kylläkin sekä muutama verihyytymä. Hyytymät tuli ulos viikko lääkärinreissun jälkeen ja kierrukka myös.
myös mahdollisuus saada keskenmeno, koska verenvuotoa on koko ajan ja osittain runsasta.
ihan kattava valikoima. ja siihen kun joku kirjotti ettei tule sivuoireita niin se ehkä toimii jonkun kohdalla mutta yleensä kupari aiheuttaa enemmän sivuoireita kuin hormoni. Ja kohdunulkosen raskauden riski lisääntyy huomattavasti.
Olemme tosin kokeilleet vasta kolmea erilaista, mutta niistä aiheutuva kutina ja ihottuma ovat niin ikävää katseltavaa meikäläisellekin että kovin usein en halua vaatia miestäni testaamaan taas jotain uutta " allergiakortsua" .
Onkohan muuten enää myynnissä sellaista ehkäisymenetelmää kuin Persona? Perustui aamuvirtsan hormonipitoisuuksien mittaamiseen, se kertoi ns. varmat päivät. Ehkäisin sillä menestyksekkäästi yli kaksi vuotta ja tulin sitten vasta raskaaksi. Sillä tahdilla lapsiakaan ei ehtisi kertyä ihan mahdottomasti.
Sorry ap, tämä meni jo ihan ohi aiheen..
T. 13
Lapsi on ihan normaali 13 vuotias ja kierukka oli muistaakseni istukassa kiinni.
Riski keskenmenolle on 30%, mutta kasvaa viikolla 20.
t:se jolla hormonikierukka + kohdunulkoinen
Vähän toinen näkökulma, minä olen kierukkavauva. Ja näemmä äiti minut piti kuitenkin.