Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä kaivataan painonpudotukseen

Kukkuu
09.01.2017 |

Eli olen nyt alkanut liikkumaan kävellen päivittäin (vähintään 30 min - reilu 1 h) ja syömään terveellisesti. Olen työssä, jossa jalkojeni päällä koko päivän. Käyn 2 kertaa päivässä koirieni kanssa lenkillä.

Aiemmin en sairauden vuoksi jaksanut liikkua lähes ollenkaan ja söin mitä sattuu kun ei jaksanut sen eteen tehdä mitään, piti olla vaan nopeaa ja täyttävää.

Nyt olen saanut lääkityksen kohdilleen jonka vuoksi jaksan nyt kiinnostua ulkonäöstäni. Olen 171 cm ja 97kg, 24-vuotias. Jätin hiilarit lähes kokonaan pois, syön päivisin paljon salaattia yleensä kanalla, avokadoa, sokerittomia smoothieita (käytän niissä kreikkalaista jugurttia), ruisleipää välillä ja keitettyjä kasviksia.

Te asiasta paremmin tietävät, vaikuttaako tämä hyvältä tavalta aloittaa "kunto ja painonpudotuskuuri" vai kaipaako se jotain muutoksia?

Kiitos jo etukäteen!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että jätit hiilareita pois, se on  tärkeintä. Kokeile vielä vähentää niiden määrää. Laita tilalle rasvaa.

Vierailija
2/25 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aloittaja vielä jatkaa, että tarkoitukseni on pudottaa 20 kg elokuuhun mennessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä on makrosuhteesi?

Vierailija
4/25 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että jätit hiilareita pois, se on  tärkeintä. Kokeile vielä vähentää niiden määrää. Laita tilalle rasvaa.

Eikä ole - ellei sitten ole sairastunut uskontoon nimeltä karppaus.

Vierailija
5/25 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole - ellei sitten ole sairastunut uskontoon nimeltä karppaus.

Ei se karppaa.

Vierailija
6/25 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä on makrosuhteesi?

Olen niin onneton tietämätön, että en tiedä mitä tähän pitäisi vastata :D

Vierailija
7/25 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkuu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä on makrosuhteesi?

Makrot on hiilari, proteiini, rasva. Se missä suhteessa näitä syöt, vaikuttaa painonhallintaan.

Vierailija
8/25 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukkuu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä on makrosuhteesi?

Makrot on hiilari, proteiini, rasva. Se missä suhteessa näitä syöt, vaikuttaa painonhallintaan.

Rasvasta kannattaisi ap siis saada noin 70 % päivän energiasta (eli kaloreista).

Vierailija
9/25 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukkuu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä on makrosuhteesi?

Rasvasta kannattaisi ap siis saada noin 70 % päivän energiasta (eli kaloreista).

Rasvasta kannattaa saada suurin osa energiasta, jos keho on rasvapolttoinen. Ja myös silloin, jos haluaa laihtua.

Vierailija
10/25 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla polkupyörää? Pyöräily on erinomainen tapa kuluttaa kaloreita. Työmatka max 10km/suunta on vielä järkevän työmatkapyöräilyn rajoissa. Saisit syödä hieman vapaammin ja saisit hienot pakarat :D samalla vaivalla.

Hyvältä vaikuttaa. Jos tosiaan saisit hyötyliikuntaa niin ei tarvitsisi keksiä urheilulle aikaa kun jossain vaiheessa tulee väistämättä eteen liikunnan lisääminen painonpudotuksen onnistumiseksi.

Onnea matkaan!

Joo ja ehkä tärkein! Pidä säännöllinen ruokarytmi!

Vierailija
11/25 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni liikunnan lisäys on hyvä juttu! Lisäksi ulkoilu vaikuttaa mielialaankin positiivisesti.

Itse olen nyt noin 8 kiloa kevyempi kuin kesällä (lähtomitat olivat kesällä 164 cm, 80 kg). Lisäksi ympärysmitoista on lähtenyt hyvin senttejä. Lisäsin liikuntaa siten, että olen kävellyt joka päivä vähintään tunnin - viikonloppuisin helposti parikin tuntia. Olen käynyt myös satunnaisesti kuntosalilla ja pyöräilemässä.

Omat ruokavaliomuutokset olivat lähinnä sitä, että herkut olen pyrkinyt pitämään pois arjesta, mutta viikonloppuisin herkutkin olleet ok. Jonkun verran olen vähentänyt iltasyömisiä eli iltapala ollut vaikka vain yksi Reissumies täytteillä, kun ennen saatoin syödä paljon enemmän. En siis ole vältellyt esimerkiksi leipää tai pastaa tai muitakaan hiilihydraatteja (paitsi karkkeja, joista en muutenkaan ole välittänyt). Työpaikkalounaalla olen syönyt ihan sitä, mitä kunakin päivänä on ollut lounaspaikassa tarjolla.

Tsemppiä sinulle! Omakin keventyminen vielä jatkuu.

Vierailija
12/25 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistänne!

Olo on ruoanlaadun parantamisen jälkeen aivan loistava! Joka päiväinen turvotus ja pöhötys on poissa!

Hiilareita on ehkä 20% päivittäisestä ravinnosta ja loppu jakautuu aika 50/50 protskujen ja kasvisten välille.

Omistan joo pyörän, mutta nyt näin talvella en uskalla sitä käyttää, olen kuitenkin töistä kävellyt päivittäin kotiin, 4,6 km. Tarkoitus ensiviikolla vähän lisätä liikunnan määrää lisää, tämä viikko vielä näillä noin tunnin kävelylenkeillä.

Kaikki vinkit ja vihjeet ovat edelleen tervetulleita :)

Ja mitä mieltä olette, onko realistista ajatella, että kun liikuntaa vielä lisää niin saisi sen 20kg tiputettua elokuuhun mennessä? -ap

Vierailija
13/25 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän ne kasvikset oikein on jos ne ei ole hiilareita? Voi elämä.Syö vähemmän ni joo, laihdut sen 20 kiloo kyl.

Vierailija
14/25 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
15/25 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän ne kasvikset oikein on jos ne ei ole hiilareita? Voi elämä.Syö vähemmän ni joo, laihdut sen 20 kiloo kyl.

Voi elämä tosiaan. Vahingossa tuli kirjoitettua kasviksia ja kaikkea muuta hööpää kun kaupungilla asioidessa äkkiä jotain raapustin.

Eli siis nyt ajatuksen kanssa 60-70% hiilareita (kasviksista) ja loput jakautuu 50/50 protskujen ja rasvojen välille.

Vierailija
16/25 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkuu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi elämä tosiaan. Vahingossa tuli kirjoitettua kasviksia ja kaikkea muuta hööpää kun kaupungilla asioidessa äkkiä jotain raapustin.

Eli siis nyt ajatuksen kanssa 60-70% hiilareita (kasviksista) ja loput jakautuu 50/50 protskujen ja rasvojen välille.

Jos laihtua haluat, niin suurin osa syömisistä on rasvaa, vähemmän protskua ja vielä vähemmän hiilareita.

Vierailija
17/25 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läski pistää nyt vaan lyllyn hyllymään!!!!

Vierailija
18/25 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos laihtua haluat, niin suurin osa syömisistä on rasvaa, vähemmän protskua ja vielä vähemmän hiilareita.

Toinen utelias kysyy, eikö siis ole mitään itua "puoli kiloa päivässä"-höpinällä?

Ja pelkkää esim kanaa ja pekoniako sitä pitää syödä vai mitä? Saisiko ihan selvän esimerkin esim 1 pv ruoista? :)

Vierailija
19/25 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läski pistää nyt vaan lyllyn hyllymään!!!!

XD

Vierailija
20/25 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen utelias kysyy, eikö siis ole mitään itua "puoli kiloa päivässä"-höpinällä?

Ja pelkkää esim kanaa ja pekoniako sitä pitää syödä vai mitä? Saisiko ihan selvän esimerkin esim 1 pv ruoista? :)

Voit syödä sen puoli kiloa, jos haluat. Proteiinia ei pidä liikaa syödä. Rasva on se juttu. Ei siinä sen kummempaa tarvitse kuin syödä ruoka normaalirasvaisena, ei tarvii lisäillä.

Mä söin tänään näin:

aamulla rasvakahvi

päivällä kasvis-jauhelihavuoka, suklaavaahto

illalla kalakeitto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi