Voi AHDISTUS!!!!
opiskelen..kesäksi pitäisi saada töitä miesvaltaiselta alalta... pomo vain sanoo ettei ole paikkoja (olen soitellut nyt noin 3 kertaa, jättänyt paperit ja käynyt haastattelussa..) ja silti ykskin mies sai taas töitä. Tiedän kyl et työtilanne on heikko....
AHDISTAA!!!!! toiset vaihtoehdot on lähteä alan hommiin helsinkiin
(en haluaisi toiselle puolelle suomea kun mieskin täällä ja omistusasunto) tai olla kesä ei oman-alan töissä (myyntityö).
APUA!!! Mitä sinä tekisit?
Kommentit (15)
Jos ei kerran halua kauas lähteä. Voimia sinulle!
kaikki aina sanoo et kyllä asiat selviää, mutta ei selviä, ainakaan meidän kohdalla. pelottaa jo valmiiksi soittaa sille pomolle kun hakijoita on tänne ainakin 40.
kumpi siis parempi
a)väkisin oman alan töihin vaikka kauas
b)tänne kotiin, varma työ mut ala väärä
kiittää
ap
Kesa on kuitenkin lyhyt aika. Se menis toita tehdessa nopeasti ja sitten ois seuraavana kesana paremmat mahdollisuudet saada toita sielta kotipaikkakunnalta, kun olis jo tyokokemusta takana.
Ei yksi kesä nyt mikään katastrofi ole, jos et juuri oman alasi töitä satu saamaan. Parempi se on joku työkokemus sentään kuin ei ollenkaan....
(Oletan että asut nyt siellä, " minne kuulut" .) Olen itse muuttanut työn perässä muualle, enkä samaa tekisi uudelleen. Ennemmin väärä työ kuin väärä asuinpaikka.
4
6 ja 7 vastauksissa on juuri se ristiriita mikä mun päässäkin!!
valmistumisesta on jo hieman yli vuosi ja en ole ollut vielä oman alan töissä. tosin täällä missä asuntommekin on se toisen alan työpaikka olisi hyvä paikka MUTTAA.......
APUA, henkinen kantti tässä jo järkkyy :(ap
ongelmatilannetta vastaan. Ja tama ihan hyvalla sanottu. Onko sinun yleensakin vaikea tehda valintoja, stressaatko koko ajan kaikesta muiden mielesta pikkujutuista? Ei muutamasta kuukaudesta kannata tuommosta ongelmaa itselleen tehda. Ymmartaisin pahkailysi, jos olisi kyseessa muutto moneksi vuodeksi, mutta nyt on kysymys vaan kesasta, jos oikein ymmarsin.
Tietysti, jos kantti ei kesta asua muutamaa kuukautta yksinaan vieraassa paikassa, niin sitten kannattaa olla siella kotopuolessa niissa ei-oman alan toissa. Sinun tapauksessa tuntuisi, etta muutaman kuukauden " epamukavuus" olisi pieni hinta siita, etta tulevaisuuden tyomahdollisuudet paranisi. Mutta jos olet tyytyvainen niihin myyntitoihin, niin tee sitten niita.
no joo..en ehkä ketonut viestissäni ihan kaikkea. eikö yli vuoden työttömyys omalta alalta valmistumisen jälkeen ole ongelma???
olemme miehen kanssa reissanneet kolme vuotta töiden perässä. tilanne tällä hetkellä: mies kulkee 500 km työmatkaa ja minä opiskelen ja paiskon hanttihommia kun ei ole noita alan töitä.
kolme vuotta! ja loppua ei näy. nyt sitten minun pitäisi lähteä yli 500 km päähän kesäksi sitten....
lopputulos: ei ole alan työkokemusta. koulutukseni menee " hukkaan" . perheenperustaminen mahdotonta. henkisesti ihan perseestä nämä vuodet. niin ja kohdunkaulan syövästä selvisin tässä sivussa ja me yhdessä miehen kanssa isommasta onnettomuudesta.
olisi kiva tosiaan tietää mitä tarkoitat noilla vielä isommilla ongelmilla???
ap
kaipaisin vastauksia ja apua....
vuosien reissaaminen ja työkokemuksettomuus AHDISTAAA!!!!
Ei sulla isoja asioita ole vastassa ollut jos henkinen kantti kärsii pohtiessas kesätöitä.
Lakkaa inisemästä ja ota vastaan se työ minkä saat. Katso peiliin ja päätä mitä pidät tärkeämpänä: kesää siellä miehen kainalossa ei-niin-kiinnostavassa duunissa vai kaukana kotoa hyvässä duunissa.
Yksinkertaista.
Vierailija:
Ei sulla isoja asioita ole vastassa ollut jos henkinen kantti kärsii pohtiessas kesätöitä.
Lakkaa inisemästä.
Vierailija:
Ei sulla isoja asioita ole vastassa ollut jos henkinen kantti kärsii pohtiessas kesätöitä.Lakkaa inisemästä ja ota vastaan se työ minkä saat. Katso peiliin ja päätä mitä pidät tärkeämpänä: kesää siellä miehen kainalossa ei-niin-kiinnostavassa duunissa vai kaukana kotoa hyvässä duunissa.
Yksinkertaista.
Tilanne on siis se, että teillä on omistusasunto paikkakunnalla A. Mies käy töissä paikkakunnalla B, joka on 500 km päässä. Sinulla olisi mahdollisuus päästä töihin paikkakunnalle C, joka on myös 500 km päässä asunnostanne.
Onko tämä teidän asuinpaikkanne sellainen, jossa haluatte tulevaisuudessakin asua? Onko se paikkakunta, missä miehesi käy töissä, sellainen, jossa sinulla on työllistymismahdollisuuksia? Olisiko mahdollista yrittää päästä töihin samalle suunnalle, missä miehesikin on töissä?
tää imee musta kaiken energian ja oon pohtinut koko talven ratkaisua tähän...
ap