Tuttavaani ei vaan löydy julkiterhikistä, vaikka väittää olevansa lähihoitaja!
tuttuni on kuulemma nimeltään tyyliin "pirjo olivia pitkänen",
Tällaista henkilöä ei terhikistä löydy, löytyy kyllä samaa ikää oleva "pirjo kaisa marjatta pitkänen" - tyyppinen tapaus.
Eli. Valehteleeko nimensä vai ammatin vai sekä että :)
Kommentit (23)
Aiemmin ei ole ollut pakko rekisteröityä Valviraan, voi olla että hän ei ole rekisterissä vaikka olisikin lähihoitaja. Ei kai se nykyäänkään ole pakko, mutta ainakin kuntatyönantajat sutä vaativat.
Kyllä sinne automaattisesti on tiedot siirtyneet.
Kaikki lähihoitajat eivät ole julkiterhikissä.
Ei ne minnekään automaattisesti siirry! Mun työpaikalla oli pakko rekisteröityä 2015 jos ei ollut aiemmin rekisteröitynyt. Sitä oitää siis itse hakea ja se maksaa. En usko että kaikki yksityiset sitä vaatii. Ja jos ei nykyään tee töitä lähihoitajana, niin miksi edes rekisteröityä?
Kakkonen on oikeassa. Nykyisin rekisteröinti vaaditaan lähes kaikissa työpaikoissa ja koulut hakevat valmistuville oikeudet. Ennen ei ollut pakko, eikä koulutukaan asiasta huolehtineet eli jos et itse vaivautunut, asia ei hoitunut.
Siellä ei ole automaattisesti kaikki lähihoitajat, vaikka lähihoitajia koulutukseltaan ovat.
Vierailija kirjoitti:
valehoitaja
Näin se on nähtävä.
Jos on vastavalmistunut? Mun kaveri valmistui syksyllä ja vasta joulun aikaan sai sen paperin.
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin ei ole ollut pakko rekisteröityä Valviraan, voi olla että hän ei ole rekisterissä vaikka olisikin lähihoitaja. Ei kai se nykyäänkään ole pakko, mutta ainakin kuntatyönantajat sutä vaativat.
Äitini vm.41 on edelleen siellä. Ihmetyttää jos jonkun nuoremman tiedot puuttuisivat
Vierailija kirjoitti:
Ei ne minnekään automaattisesti siirry! Mun työpaikalla oli pakko rekisteröityä 2015 jos ei ollut aiemmin rekisteröitynyt. Sitä oitää siis itse hakea ja se maksaa. En usko että kaikki yksityiset sitä vaatii. Ja jos ei nykyään tee töitä lähihoitajana, niin miksi edes rekisteröityä?
Mun tiedot löytyvät sieltä, vaikka en ole edes tällä vuosituhannella tehnyt hoitsun hommia vaan olen töissä ihan toisella alalla.Enkä ole rekisteröitynyt minnekään. Jostain mun tietoni kuitenkin sinne on mennyt.
Lähihoitajien ei tosiaan ole ollut pakko rekisteröityä, toisin kuin esim. sairaanhoitajien. Lähärit ei hae valviralta laillistusta, se on vain nimikesuojattu ammatti.
Mikäs tuttava se sellainen on, että et edes oikeaa nimeä tiedä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini vm.41 on edelleen siellä. Ihmetyttää jos jonkun nuoremman tiedot puuttuisivat
Siellä ollaan loppuikä, jos sinne kerran menee. Pakko ei ole jollei halua.
Ohhoh, etteikö ole ollut mukamas pakko rekisteröityä? Kyllä nyt on aika paksua juttua, itse olen niinkin vanha kuin -98 lähihoitaja ja koulu hoiti rekisteröinnin, toki siitä jotain mummonmarkkoja itse maksettiin mutta eipä edes tuolloin tullut kuuloonkaan etteikö joku olisi rekisteröitynyt. Vaikkei edes mitään julkisia terhikkejä ollut josta kaikki tutut nykyään pystyvät stalkkaamaan...
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitajien ei tosiaan ole ollut pakko rekisteröityä, toisin kuin esim. sairaanhoitajien. Lähärit ei hae valviralta laillistusta, se on vain nimikesuojattu ammatti.
Mielenkiintoista että potilasturvallisuudesta ei tuon enempää välitetä. Nykyään kun ei edes työasun perusteella erota sairaanhoitajaa lähihoitajista.
Miten sitten selitätte sen että olen valmistunut 2008, en hakenut koulun kautta maksullista rekisteröintiä kun silloinse ei ollut edellytys työpaikan saannille. Vaihdoin alaa 2013 enkä ole tänä päivänäkään julkiterhikissä. Lähihoitajan paperit on silti.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs tuttava se sellainen on, että et edes oikeaa nimeä tiedä?
Semmonen, jolla on perässä stalkkeri, eikä siksi kerro oikeaa nimeä.
Ihan salalähihoitaja, eli ns. kaukohoitaja
Kyllä mä ainakin sunlaisellesi nimeni valehtelisin.