Onko normaalia olla töistä niin poikki, ettei jaksa enää mitään iltaisin?
Ei ole pieniä lapsiakaan. Tätä kysyy ihminen, joka on jaksanut nuorena käydä kokopäivätyössä ja opiskella täyden opistotason tutkinnon työn ohessa, ollen ryhmänsä paras ja kulkea kävellen 14 km päivässä, kun ei ollut autoakaan sekä pitää kodin siistinä ja harrastaa. Onko minusta tullut vain vanha?
Kommentit (46)
En tiedä, itse en ole jaksanut ikinä, en nuorena enkä vanhetessa sen kummemmin. Väkisin pitää pakottaa itsensä tekemään iltaisin jotain, koska muuten koko elämä vain menee ohi, eikä koskaan tekisi mitään. Aika monena iltana siitä huolimatta väsymys voittaa.
Tarkistakaa kilpparit. Ei ole normaalia.
Sama. Mulla rankka siivoustyö kuumassa ja ilmastoimattomassa hotellissa ja en jaksa mitään muuta töiden jälkeen. Jalkoihin sattuu niin:( onneksi teen vaan osa-aikaisesti ei sitä jaksa viittä päivää viikossa!
Meillä on töissä sisäilmaongelmaa ja olen väsynyt arkena ihan aina,vaikka olisi hyvät yöunet säännöllisesti jne. Tuntuu etten jaksa aina edes ruokaa tehdä..tosi väsynyt.
Jos työ on fyysistä niin on aika selvä ettei jaksa mitään tehdä... harva liikkuu 8 tuntia päivässä muuten! Itse teen erittäin fyysistä työtä ja se kyllä väsyttää todella. Lisätään siihen yhtälöön vielä se, että työssä joutuu noudattamaan liikennesääntöjä, eli tavallaan se syö sitä mentaalistakin puolta. Kun inhoaa työtään niin se kuluttaa lisää... Ja kyllä, opiskelen pääsääntöisesti joten en ole jäämässä ikuisiksi ajoiksi tuohon työhön.
Ehkä tuo 14 kilometrin päivittäinen ulkoilmassa kävely teki susta niin hyväkuntoisen, että jaksoitkin paremmin. Oletko nykyään autoileva lössykkä?
On normaalia ja susta on tullut vanha.
Mä en ainakaan jaksa töiden jälkeen muuta kuin maata. No okei, jaksan mä välillä hengata av:lla :D Mutta ei puhettakaan, että kävisin missään tai tekisin mitään järkevää. Elän vain viikonloppuisin ja lomilla.
(kilppariarvot & hemoglobiini normaalit)
Vierailija kirjoitti:
Jos työ on fyysistä niin on aika selvä ettei jaksa mitään tehdä... harva liikkuu 8 tuntia päivässä muuten! Itse teen erittäin fyysistä työtä ja se kyllä väsyttää todella. Lisätään siihen yhtälöön vielä se, että työssä joutuu noudattamaan liikennesääntöjä, eli tavallaan se syö sitä mentaalistakin puolta. Kun inhoaa työtään niin se kuluttaa lisää... Ja kyllä, opiskelen pääsääntöisesti joten en ole jäämässä ikuisiksi ajoiksi tuohon työhön.
Oho, joutuu noudattamaan liikennesääntöjä?!?!
Vierailija kirjoitti:
Tarkistakaa kilpparit. Ei ole normaalia.
Itse asiassa olen jo käynyt verikokeessa, otettiin muitakin testejä, mutta kilppari yhtenä. Mulla on myös hajamielisyyttä. Paino on kuitenkin pysynyt vakaana, nousi vuodessa 10 kg, mutta nyt ei ole enää noussut. Ap.
Laita nyt ainakin ensin ruokavalio kuntoon. Ellei jo ole. Jos kerran teet fyysistä työtä 8h päivässä niin kyllä se sun ruokavalionkin pitää olla tasoa "aktiiviurheilija".
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tuo 14 kilometrin päivittäinen ulkoilmassa kävely teki susta niin hyväkuntoisen, että jaksoitkin paremmin. Oletko nykyään autoileva lössykkä?
Ajan töihin pyörällä, 4 km/suunta, viikonloppuisin teen kävelylenkkejä mieheni kanssa ja arkisin käyn salilla tekemässä oman treenin 2*viikossa, 1*viikossa ohjattu venyttely ja 1*viikossa pilates.
Olen yli 50 nainen ja töissä vanhusten hoivakodissa. Olen aivan loppu työvuorojen jälkeen. Ei toivoakaan että jaksaisi edes ajatella muuta kuin nukkumista. Pelkkää sumussa olemista kaikki työpäivät. Määräaikaisuus loppuu pian. Uutta työtä en ole löytänyt. Saa haukkua, mutta taidan jäädä työttömäksi.
En jaksa minäkään. Olen vasta 23v ja teen fyysisesti kevyttä työtä. Työaika 9h, mutta lähes aina menee yli 10h. Koirat lenkkeilytän, koska on pakko, mutta säälittää niiden pitkät yksinoloajat. Muuta en sitten jaksakaan.
Ei se normaalia ole mutta kärsin samasta ongelmasta. Sykli menee: unta-töihin-kotiin-ajantappoa kun ei jaksa mitään tehdä, unta ja takaisin töihin.
Teen aika fyysistä työtä, tänäänkin tuli reilusti yli 15km askelia ja tavaraa kannossa koko päivä. Eli saan liikuntaa mutta vaikka olisi joku kevyt varastopäivä niin ei jaksa.
Mä jaksan suorittaa arkipäivät, mutta viikonloppuna pamahtaa päälle armoton väsy, vaikka sitä on oottanut, että sitten ehdin tehdä sitä ja tätä. Sama loma-aikoina, 4 vk lomasta menee ainakin eka viikko jonkinlaiseen palautumiseen, sen jälkeen pystyy vasta jotain arjesta poikkeavaa. kehittelemään
Vierailija kirjoitti:
Laita nyt ainakin ensin ruokavalio kuntoon. Ellei jo ole. Jos kerran teet fyysistä työtä 8h päivässä niin kyllä se sun ruokavalionkin pitää olla tasoa "aktiiviurheilija".
En tee fyysistä työtä. Olen suunnittelija siistissä sisätyössä. Ap.
Ihan tuttua.
Työpäivän jälkeen vain makaan sohvalla, katson telkkaria ja surffailen, ruoanlaitossa ja pyykkäämisessä on tarpeeksi harrastusta. En todellakaan jaksa muuta. Ikää 30, arvot ok, nukun 8,5-9 tuntia arkiöisin.
Elän viikonloppuisin. Lauantaiaamuisin pursuan energiaa nukuttuani 9,5-10 tunnin unet.
Olen 40 ja fyysisessä työssä. Kaikki arvot tarkastettu ja olivat ok. Mutta nykyään jatkuva väsymys töiden jälkeen. Aivan hirveä ponnistus lähteä iltavuoron jälkeen aamuvuoroon. Tuntuu kuin koko elämä olisi pelkkää työtä. Sosiaalinen elämä jäänyt täysin vuorotyön takia. Työt pyörivät jatkuvasti mielessä, jopa unissa.
Susta on tullu kääpiö.