Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En suostu tekemään työtä Windows-työasemalla!

Vierailija
09.01.2017 |

Kaikesta päätellen työhöni ei edes liity mitään ohjelmistoja jotka ei toimi Linuxissa. Joten mikä estää minua asentamasta työkoneeseeni Linuxin?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään?

Vierailija
2/42 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajan ohjeet ja määräykset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavissa YT:ssä pääset listalle ykköseksi.

Vierailija
4/42 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasva aikuiseksi.

Vierailija
5/42 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasva aikuiseksi.

Kasva itse.

Windowsilla työskentely on kun joisi tervaa. Lisäksi Windows 10 on massiivinen ongelma henkilökohtaisen tietosuojan kannalta.

Vierailija
6/42 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

voithan kysyä esimieheltäsi, että saisitko koneen, jossa on windowin sijasta jokin linux jakelu. jos tuo ei jostain syystä käy, niin kysy että voisitko tuota työpaikalle oman koneesi jossa on itse asentamasi järjestelmä.

muuten mitä ohjelmia käytät työntekoon?

Vierailija
7/42 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään viimeksi automaattinen WIN update sekoitti sovelluksen. Täällä on jo aikamoinen hyväksyntä että seuraavassa vaiheessa Linux kaikkiin koneisiin joissa ajetaan omia sovelluksia.

Vierailija
8/42 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasva aikuiseksi.

Kasva itse.

Windowsilla työskentely on kun joisi tervaa. Lisäksi Windows 10 on massiivinen ongelma henkilökohtaisen tietosuojan kannalta.

Ei sillä työkoneella ole tarkoitus tehdä tai säilöä mitään henkilökohtaisia juttuja.

Vierailija
9/42 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voithan kysyä esimieheltäsi, että saisitko koneen, jossa on windowin sijasta jokin linux jakelu. jos tuo ei jostain syystä käy, niin kysy että voisitko tuota työpaikalle oman koneesi jossa on itse asentamasi järjestelmä.

Pääasiassa Matlab.

Vierailija
10/42 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään viimeksi automaattinen WIN update sekoitti sovelluksen. Täällä on jo aikamoinen hyväksyntä että seuraavassa vaiheessa Linux kaikkiin koneisiin joissa ajetaan omia sovelluksia.

Ja tuo on sitten toinen syy. Windows Update saattaa keskeyttää työskentelyni helposti jopa tunniksi, enkä voi sille mitään.

Vierailija
11/42 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aja sitä live-linukkaa muistitikulta, vai etkö osaa?

Vierailija
12/42 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajan työ, työnantajan laitteet, työnantaja päättää. Toki voit vaihtaa työpaikkaa, mutta kaava on sama kaikkialla. Itse en pitäisi töissä noin rajoittunutta ihmistä. Nykyään täytyy vaihtaa ammattiakin monta kertaa, sinä et pysty edes nykyisiin tehtäviisi.

Vierailija
13/42 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasva aikuiseksi.

Kasva itse.

ei ole sinun ongelmasi, jos amerikkalaiset tietusteluviranomaiset vakoilevat windowsin avulla työnantajasi touhuja.

Vierailija
14/42 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasva aikuiseksi.

Kasva itse.

ei ole sinun ongelmasi, jos amerikkalaiset tietusteluviranomaiset vakoilevat windowsin avulla työnantajasi touhuja.

No on se jos ne vakoilee myös minun työtä.

Oikeasti mikään ei estäisi käyttämästä Windowsia ja sen ohjelmia virtuaalikoneessa jolla ei ole pääsyä mihinkään verkkoon.

Vierailija
15/42 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääasiassa Matlab.

Joskus muinoin käytin tuot hiukan.

Aika selväpiirteinen minusta.

Simulink jäi testaamatta, mutta luultavasti joskus kokeilen sitä.

Vierailija
16/42 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tuo on sitten toinen syy. Windows Update saattaa keskeyttää työskentelyni helposti jopa tunniksi, enkä voi sille mitään.

No aika surkea häkkeri olet jos et osaa estää windows automaattista updatea vaan pakotat aina kysymään koska ladataan ja tehdään.

Vierailija
17/42 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasva aikuiseksi.

Kasva itse.

Tällein raksainssinä ei ole oikein muuta vaihtoehtoa kuin windows, koska teklaa nyt ei ainakaan ole millekkään muulle alustalle, pupaxiakaan ei ja eipä varmaan kovin montaa muutakaan softaa. Mulle on aivan sama vaikka vuotais kaikki tiedot realiajassa, häviä mitään itse siinä. Meillä ei saa nettiä käyttää omaan tarkotukseen, sähköposti on ainakin itsellä työsähköposti joten aivan se ja sama senkin osalta.

Vierailija
18/42 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajan työ, työnantajan laitteet, työnantaja päättää. Toki voit vaihtaa työpaikkaa, mutta kaava on sama kaikkialla. Itse en pitäisi töissä noin rajoittunutta ihmistä. Nykyään täytyy vaihtaa ammattiakin monta kertaa, sinä et pysty edes nykyisiin tehtäviisi.

Näinpä juuri! Ehdottaa voi, kysyä saa, perustella pitää. Mutta jos esimies sanoo, että näillä mennään ja piste, niin sitten menet niillä. Jos työ keskeytyy tunniksi, niin sen pitäisi olla esimiehen/työnantajan ongelma, ei sinun. Tee sillä aikaa jotain muuta, tai jos ei ole mitään muuta, nauti ylimääräisestä tauosta. 

Sen lauluja laulat, kenen leipää syöt.

Vierailija
19/42 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Windows 10 on oikein hyvä käyttis. Toisaalta mua ei käyttöjärjestelmä niin kauheasti edes kiinnosta kunhan on toimiva. Miksi joku ihminen identifioituu tietokoneen käyttöjärjestelmään? Tämä ihmetyttää....

Olen käyttänyt unixia, linuxia, macia, lukemattomia windows-versioita.....

Vierailija
20/42 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen mussutusta? Sinä teet niitä töitä, mitä sanotaan, niillä laitteilla, mitä annetaan. Et sinä mitään henkilökohtaista ambitioa tai agendaa ole suorittamassa siellä työpaikalla.