Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain lapseni sektiolla enkä pysty imettämään, olenko oikea äiti?

Vierailija
09.01.2017 |

Synnytystä kyllä yritettiin käynnistää mutta kroppani yksinkertaisesti kieltäytyi synnyttämästä alakautta, ja viikkoja oli jo 42+2 joten vauva oli saatava ulos. Ja maitoa on tullut alusta asti huonosti; vauvani alkoi kuivua joten aloin antaa korviketta. Nyt muutaman viikon ikäinen vauvani saa korviketta 4/5 ajasta ja loput on pumppaamalla tiristettyä äidinmaitoa. Tunnen olevani epäkelpo äiti koska kehoni ei toiminut kuten äidin keho yleensä toimii. Rakastan lastani enemmän kuin mitään muuta maailmassa ja hän on täysin terve ja rauhallinen tyttö. Mutta itsetuntoni äitinä on huono. Mielipiteitä?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ystävä, jonka perheessä on 4 lasta. Lapset on syntyneet erilaisilla sektioilla, joten tuo ystävä ei ole oikea äiti, kun ei ole yhtään lasta synnyttänyt. Onneksi niillä lapsiparoilla on isä ja sitten se sektioitu nainen siinä perheessä.

Tai sitten... Tottakai sektioäiti on oikea äiti ihan samalla tavalla kuin alakautta synnyttänyt. Mutta onko Jani Toivolan lapsen kantanut nainen oikea äiti? Jos se lapsi onkin syntynyt sektiolla?

Vierailija
22/31 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ymmärrän tunteesi hyvin, koska olen läpikäynyt aikoinani aivan samat kuviot.

Maitoa ei herunut, kaikista yrityksistä huolimatta ja itkin huonouttani äitinä.

Tuo huonommuuden tunne alkoi helpottaa siinä vaiheessa, kun ymmärsin lapseni voivan ja kasvavan hyvin sillä korvikkeellakin. Itse asiassa lapsi oli harvinaisen terve, sairastui kuumeeseen ensimmäisen kerran vasta ekaluokkalaisena.  Lapsen ollessa parin kuukauden ikäinen tajusin, että en olekaan huono äiti; rakastin lastani valtavasti ja annoin hänen myös tuntea sen.

Myöhemmin omat reaktioni naurattivat, mutta silloin ne olivat minulle totta, kuten sinullekin nyt.

Ei kai siinä muukaan auta kuin läpikäydä ne tunteet, jossain vaiheessa helpottaa.  Toivottavasti meidän muiden vastaavat kokemukset lyhentävät sinun "kärvistelyaikaasi".  Voikaa hyvin, molemmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini ei edes synnyttänyt minua eikä imettänyt mutta silti hän on äideistä maailman parhain, minun Äiti.

Äiskä <3

M

Vierailija
24/31 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ymmärrän tunteesi hyvin, koska olen läpikäynyt aikoinani aivan samat kuviot.

Maitoa ei herunut, kaikista yrityksistä huolimatta ja itkin huonouttani äitinä.

Tuo huonommuuden tunne alkoi helpottaa siinä vaiheessa, kun ymmärsin lapseni voivan ja kasvavan hyvin sillä korvikkeellakin. Itse asiassa lapsi oli harvinaisen terve, sairastui kuumeeseen ensimmäisen kerran vasta ekaluokkalaisena.  Lapsen ollessa parin kuukauden ikäinen tajusin, että en olekaan huono äiti; rakastin lastani valtavasti ja annoin hänen myös tuntea sen.

Myöhemmin omat reaktioni naurattivat, mutta silloin ne olivat minulle totta, kuten sinullekin nyt.

Ei kai siinä muukaan auta kuin läpikäydä ne tunteet, jossain vaiheessa helpottaa.  Toivottavasti meidän muiden vastaavat kokemukset lyhentävät sinun "kärvistelyaikaasi".  Voikaa hyvin, molemmat.

Kiitos, onpas täällä tänään ihania tyyppejä! ❤ Odotin paljon enemmän kettuilua ja jankkaamista. Mieheni mielestä pääasia on se että sekä minä että vauva voidaan hyvin. Oikeassahan hän on, mutta kyllä se vaan kirpaisee etten "saanut" synnyttää alakautta ja kokea täysimetystä. Sain kyllä kokea synnytyskipua jonkin aikaa kun käynnistysaine sai aikaan supistuksia, vaikka kohdunkaula ei alkanutkaan avautua. Se oli merkillistä; kivut olivat aivan helvetillisiä ja tulivat tasan viiden minuutin välein, mutta yhtään mitään ei tapahtunut! Ap

Vierailija
25/31 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälläni oli sama sairaus, hän päätti ettei edes yritä imettää alun hankaluuksien jälkeen. Poika kasvoi hyvin korvikkeella, ja voi hyvin ja saa nauttia iloisesta äidistä.

Pulloruokinnassa joutuu tietty näkemään enemmän vaivaa, mutta onneksi isä voi siihen osallistua.

Ja onhan se side vanhemman ja lapsen välillä yhtä vahva ja tärkeä vaikka haikara olisi lapsen tuonut.

Et voisi olla enemmän lapsen äiti, koska sinä olet ÄITI :)

Ps. Jokainen vanhempi potee riittämättömyyden tunnetta jossain vaiheessa, taitaa olla sisäänkirjoitettu asia. :)

Vierailija
26/31 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienet äidike, kuten korvike mitä nyt syötät vauvalle.

Vierailija
27/31 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatiinhan se imetysnatsi ryömimään luolastaan ;) Onko kivaa tuomita vaikka tilanne on tiedossa?

Vierailija
28/31 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatiinhan se imetysnatsi ryömimään luolastaan ;) Onko kivaa tuomita vaikka tilanne on tiedossa?

oon vaan muuten ilkee ;)

Vierailija
29/31 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sektio ei estä imetystä. Miksi et anna vauvan olla rinnalla? Pumppaamalla ei maito nouse kuten imetyksessä.

1. Usko tai älä, mutta yritin imettää vaikka kuinka monta kertaa. Vauva ei saa irti kuin muutaman vaivaisen tipan ja se tuottaa hänelle turhaa kärsimystä kun aina jää nälkä. Pumppaamalla joka kahden tunnin välein saan päivän aikana kerättyä pulloon peräti 60-80ml.

2. Kärsin ilmiöstä nimeltä D-MER. Googlaa jos et tiedä. Pumpatessa oireet eivät ole niin rajuja.

Ap

Olet tietoinen D-MERistä, muttet imuotteen parantamisesta? Uskomatonta. Eli suomeksi tilanne taitaa ollakin se, että et halua imettää, sinulla on monta hyvää syytä mikset sitä aio enää yrittää. Miksi syytit sektiota asiasta?

No, ei se mitään. Olet äiti siinä missä kuka tahansa muukin äiti :)

Mäkin synnytin lopultaan sektiolla, epäonnistuneen alatiesynnytysyrityksen jälkeen. Olen imettänyt nyt 15kk, alku oli vähän takkuista sairaalassa olon takia (eri osastoilla lapsen kanssa jne.).

Vierailija
30/31 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koet imettämisen tärkeänä, koeta tsempata. Juo mamma(fenkoli)teetä ja imetä rinnat vauva paljaina mahd. Kauan.

Vierailija
31/31 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai olet lapsesi äiti,paras äiti hänelle.Se ettei hän ole syntynyt alakautta ja ei saa äidinmaitoa kokoaikaa ei vaikuta sinun äitinä olemiseen yhtään.Ole ylpeä upeasta lapsestasi äläkä haudo tuollaisia ajatuksia päässäsi.

Olen itse kuusi lasta synnyttänyt ja imettänyt ja mieleeni ei ole koskaan tullut että äiti joka on synnyttänyt sektiolla ja antaa vastiketta lapselleen olisi YHTÄÄN huonompi äiti kuin minäkään.

Lapsesi on sinun ja miehesi ,täydellisesti ja aina.❤

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan