Naapuritaloon tuli uudet asukkaat ja jo on jokainen ikkuna peitetty kaihtimin ja verhoin
Mitähän salaperäistä porukkaa on. Jokaisessa huoneessa kaihtimet kiinni tai verhot ikkunoiden edessä.
Kommentit (42)
Jännää varmasti jotain salattavaa kun eivät halua että sisälle nähdään. Oisko huumekauppiaita.
On se kamalaa. Mun serkkuni ja tätini diagnosoi mut joskus mielisairaaksi kun pidin verhoja ikkunan edessä päivällä.
Niin. Keskellä kirkasta päivää, enkä ollut kerinnyt vielä ostamaan asuntoon rullaverhoja/kaihtimia. Ei vaan pystynyt olemaan kun lämpötila nousi epämiellyttävän kuumaksi kesäaika kun oli ja aurinko räkötti aamusta iltaan suoraan sisälle niin ettei telkkua iltaisin nähnyt katsella.
Minulla oli kuulemma jotain salattavaa henkisesti. =D
Serkkuni opiskeli tuolloin mielenterveyttä. Mahtoi tulla ammattilainen.
Tänään on kyllä trollit tosi tylsiä. Paitsi että ainahan ne on, mutta tämä on siis todella tylsä. Naapurilla verhot kiinni byääh, ketä kiinnostaa?
Vierailija kirjoitti:
Minua ahdistaa, jos on kaikki verhot kiinni. Makkareissa yleensä pidetään verhot edessä, mutta olkkarissa ja keittiössä en pidä. Haluan nähdä ulos eikä noissa huoneissa vaihdeta vaatteita tms. Meidän talo on sen verran korkealla, että sieltä näkee ympäristöön paremmin kuin ympäristöstä sisälle.
Minua taas ahdistaa, jos varsinkin pimeällä on verhot auki. Valoisaan aikaan voi olla osa auki, näin talvella en edes avaa verhoja kuin vapaapäivinä.
Joopa joo....
Asun yksin vanhassa okt:saa. Olen taas pitkään pitänyt verhoja kiinni. Liki 3-kymmenen vuoden takainen ex-avokkini aktivoitui taas vahtaamaan puskien takaa ikkunoista sisään.
En sitä yleensä huomaa tilanteen ollessa päällä, mutta portin pielestä ja puskien takaa toistuvasti löytyvät "eväiden" jäännökset paljastavat. Kasapäin tupakantumppeja ja milloin tyhjiä kaljapulloja, milloin tyhjä viinapullo.
Ja mistäkö tiedän, että on tämä ex...
Näytti aikanaan todellisen luonteensa mentyämme kihloihin, joten oli aika pian ex. Alkoi sittemmin haikailla perään varsin aktiivisesti varsin hassuilla tavoilla. Yhtään muuta kaltaistaan en tunne. Perään haikailua on sitten piisannut tavalla jos toisella. Muutti vartavasten lähistöllekin. Kertomansa mukaan onneksi vaimonsa ei silliin tiennyt minun asuvan kävelymatkan päässä...
Onneksi kännyissä on numeronäytöt. Lankapuhelimeen hankin aikoinani vastaajan tuon miehen innoittamana.
Sanomattakin lienee selvää, ettei puhuminen auta - eikä poliisikaan ennen väkivaltaa.
Verhot on ja pysyy kiinni toistaiseksi. Niin tien kuin metsänkin puolella. Puskakeikat vaihtelee.
Itse ainakin tykkään pitää verhot auki.
Juu naispuoliset muslimit pitää verhot kiinni jotta voi olla ilman huivia...
Vierailija kirjoitti:
Lähetä sille heippalappu jossa kerrot miten ahdistunut olet, kun kaikki ikkunat ovat peitettynä ja toivoisit, että tekevät asialle jotain. Jos mitään tapahdu niin ota yhteyttä polisiin ja kerro, että epäilet asunnossa tapahtuvan jotakin rikollista peitettyjen ikkunoiden takana.
Haha, mä sain kerran heippalapun, koska mun makuuhuoneen kaihtimet oli koko päivän kiinni 😂 pihapiirin kyttääjämummojen mielestä se oli tyhmän näköistä... Valittivat toiselle naapurille myös hänen parvekkeen armeijakuosisesta verhosta (kas, kun asuntojen hinnat voipi laskea, jos talossa luullaan asuvan UUSNATSEJA) 😂 Ne oli kyllä hulvattomia hilmoja...
Eikö tulisi halvemmaksi ja energiatehokkaammaksi rakentaa ikkunattomia taloja, kun jengi kuitenkin haluaa pitää aina sälekaihtimet ja verhot tiukasti kiinni?
Meillä verhot ovat ikkunoiden reunoilla ja sälekaihtimet auki-asennossa, eikä siltikään ole liian valoisaa. Ei ole salattavaa eikä ahdista vaikka joku näkisi minut istumassa sohvalla telkkaria katsomassa tai tietokoneen edessä.
Omakotitalo kirjoitti:
Ihan koiran takia jätän ne aamulla kiinni, muuten koira haukkuu ikkunassa kaikki autot ja ihmiset. Kun tulen kotiin saattaa olla jo pimeää niin en niitä enää aukaise! Kun olen kotona kaihtimetkin auki, paitsi kun alkaa hämärtää.. Meilläkin tie vieressä.
Meillä taas aina auki, jo kissankin vuoksi jotta tämä voi tarkkailla elämää puutarhassa ja tiellä.
Kai nyt kun tuollainen kyylä istuu siellä vastapäätä 😂 minulla ei ole harmikseni kaihtimia kämpässäni, mutta olen vuorannut koko seinän kattavat ikkunat verhoilla. Eka syy ehdottomasti se, että kukaan pervo vastapäisen kerrostalon naapuri ei katsele minua päivät pitkät riisuutumassa, alasti, jumppaliikkeitä tekemässä, syömässä, harrastamassa seksiä, näkemässä ketä vieraita minulla käy, mihin aikaan oleskelen kotona ja töissä... Varsinkin talviaikaan, kun ulkona on pimeää ja sisällä valot, sisälle näkee ulkoa aina selkeästi. Ei tämä ole mikään BB-talo! Ja toinen syy jatkuvalle verhojen käytölle on kylmä ilma, joka vetää ikkunoista, ja verhot pitävät kämpässä lämpöä.
Et oo tosissas :D voi hyvä tavaton sinua!
Pakko pitää kaihtimet kiinni. Tykätään kulkea kotona ollessa välillä vähissä vaatteissa, eikä haluta naapureiden tai ohikulkijoiden näkevän. Onkohan ap meidän naapuri! Siellä nimittäin ollaan ihan avoimesti näyttämöllä, isot ikkunat ilman mitään näkösuojaa. Väkisinkin näkee sisälle vaikkei haluaisikaan. Siellä sitä ollaan iltapalalla iltaisin alusvaatteisillaan ja katsellaan telkkaria pelkät bokserit jalassa.
Ap! Oletettavasti olet oikeassa, jotain kumman hämärää siellä aivan varmasti on tekeillä. Vaihtoehtoja on monia; viljelevät huumekasveja ruukuissa, tappelevat ja pahoinpitelevät (lapsia?), harrastavat ryhmäseksiä, bordelli, varastetun tavaran kätköpaikka yms? Ota pikaisesti yhteyttä poliisiin ja tee rikosilmoitus.
Minusta on vaan mukavaa kun naapuritaloissa on verhot aina kiinni. Näin saamme me pitää ikkunamme verhottomina.
Varmuuden vuoksi, tee lasu ja jätä se sika heti kun selviää kuka siellä naapurissa asuu.
Törmäsin joskus nuorena baarissa ventovieraaseen, ikäiseeni naiseen, ja ilmeni, että hän asui vastapäisessä kerrostalossa. Hän tunnisti kyllä minut ja tiesi sukunimenkin ja kertoi auliisti, että oli käynyt katsomassa sen asuintaloni nimitaulusta. Sitten alkoi valitus: miksi pidän aina verhot kiinni iltaisin niin ettei asuntooni näe sisälle... Lähdin seuraavana aamuna viikonlopuksi pois ja todellakin jätin verhot kiinni ihan kiusallanikin. Ja siitä lähtien pidin entistä paremmin huolen siitä, että suljin verhot iltaisin hyvissä ajoin, kun ulkona alkoi hämärtää.
Noin meilläkin on aina pimeällä/hämärällä. Kekkuloidaan alasti milloin mihinkin aikaan tai harrastetaan seksiä olohuoneessa jne. Oikeastiko pitäisi pitää auki silti? Olen tämänkin aamun hillunut puolipukeissa täällä...
Vierailija kirjoitti:
Mitähän salaperäistä porukkaa on. Jokaisessa huoneessa kaihtimet kiinni tai verhot ikkunoiden edessä.
Häiritseekö sinua kovasti se, että et pääse tirkistelemään toisten koteihin?
Yhyy, et näe enää mitä naapurisi puuhailee :(
Mutta jos ne sattuvat joskus olemaan auki, niin tulethan kertomaan meillekin mitä salaperäistä siellä tapahtuu.