Mitä ihmettä tämä mies pelleilee?!
Aloin jutella kesällä yhden töistä tutun puolitutun kanssa toisinaan puhelimessa,mutta pääosin watsappissa. Meillä synkkaa todella hyvin ja aika pian jutustelu meni (miehen aloitteesta) niin sanotusti pikkutuhmaksi. Nyt puolen vuoden jälkeen mies tuli tapaamaan minua paikkakunnalleni, ollaan kyllä nähty tässä välissä työn merkeissä, mutta ei olla samassa kaupungissa töissä.
Meillä oli taivaallisen ihanaa kimpassa, vietettiin viikonloppu yksissä ja kemiat oli hillittömät eikä oikeastaan voitu pitää näppejä erossa toisistamme. Olin henkisesti varma, että tämä on se oikea.
Toisena tapaamispäivänä muutaman viinilasillisen jälkeen mies alkoi puhumaan siitä, että on haaveillut siirtyvänsä konsernissa mun paikkakunnalleni ja alkoi puhua yhteisestä tulevaisuudesta. Itse ehkä toppuuttelin vähän, koska aika äkkiä se tuli vaikka se imarteli. Miehellä tuntui olevan hyvin selkeät suunnitelmat johon minä liityin.
Viimeisenä yönä mä olin jo nukahtanut kun havahduin siihen, että mies kuiskii korvaani: Mä rakastan sua. Mä rakastan sua. Mä rakastan sua. Toisti sitä neljä kertaa ja piti silmiä kiinni koko ajan. Koko illan ja yön oli silitettävänä ja halusi olla kainalossa, kehui maasta taivaisiin minua jne. En vastannut mitään rakkauden tunnustukseen vaan silittelin, mutta mies itse oli melkoisessa tuiskeessa koska oltiin koko ilta istuttu ravintolassa syömässä ja juomassa viiniä. En vastannut siksi, koska en uskonut hänen tarkoittaneen sitä koska oli humalassa, ja arvelin ettei se muista kuitenkaan aamulla ja se olisi sitten mulle noloa.
Aamulla mies ei suurinpiirtein edes katsonut silmiin, oli poissaoleva ja tuntui lähinnä, että haluaa minusta eroon. Mainitsi vaan, ettei muista illasta mitään.
Meillä oli siis aivan ihana viikonloppu ja itse kuvittelin, että tuosta se lähtee meidän suhde... Lähdin pois hotellilta koska tuli paska fiilis, mies sanoi, että voidaanko nyt pitää tauko yhteydenpidossa. Laitoin viestin perään, että mulla oli aivan ihanaa ja en haluaisi taukoa, mutta mies sanoi, ettei tästä neuvotella, hän ei halua nyt olla tekemisissä, ja että hän on nyt aivan sekaisin ja haluaa miettiä asioita.
En tietenkään ole miestä riivannut, mutta laitoin viestin seuraavana päivänä, että olisi tietysti ihan kiva kuulla, että olinko niin huonoa seuraa, ettei mun kannata jäädä odottamaan. Mies sanoi, että et ollut, mutta haluan nyt olla rauhassa.
Mitä ihmettä tapahtui?? Jos mies olisi vaan sen yhden perässä, tuskin olisi ihan noin jäätävä ja sitten toisaalta jos olisi rakastunut, niin tuskin tekisi noin.. haluaako se minusta eroon? Sitä hän ei ole sanonut, mutta tällainen haamuttaminen on ihan hirveää. Itse olen ihan pihalla kaikesta, luulin että meillä meni kaikki tosi hyvin eikä mies todellakaan kännissä ollut koko aikaa, päivä vietettiin yhdessä ihan selvinpäin ja mies vaikutti tosi onnelliselta..Mielestäni en ole ansainnut tällaista kohtelua, mutta minkäs teen..
Antakaa mielipiteitä, mikä ihme miestä vaivaa ja onko teille tehty näin miesten taholta..?
Kommentit (84)
Ap ei halua uskoa miehen olevan varattu, joten takertuu näihin "pelästyi suuren rakkauden edessä" -teorioihin, koska se olisi kivempaa ja imartelevampaa.
Täällä myös samantyyppinen tarina kuin ap:n. Tosin mies ei sanonut rakastavansa, mutta yhteisiä tulevaisuuden suunnitelmia vihjaili. Kemiat kohtasi, yhdessä oli mukavaa sekä luontevaa olla ja mieskin sanoi näin. Juttu vaan hiipui ja lopulta sain selville, että miehellä oli useampia naisia samanaikaisesti kierroksella. Mies itsekin sitten myönsi tämän ja lopetin koko jutun samantien.
Uskon, että jos se olisi oikeasti ollut jotain erityistä, niin näin ei olisi käynyt. Tapailin itsekin muita miehiä juttumme alussa, mutta lopetin sen kun luulin, että siitä kehittyy jotain. Mies ei ilmeisesti tuntenut samoin. Epäreilua ja epärehellistä kuitenkin johtaa toista harhaan, ilmaista tunteita joita ei ole, ja lupailla asioita mitä ei ole todellisuudessa mitään aikomusta toteuttaa... Itse en tekisi niin ja en tällaista käytöstä mieheltäkään arvosta.
Ap meni vanhanaikaiseen ja antoi varatulle tietämättään.
Vierailija kirjoitti:
Outo tarina kertakaikkiaan. Voiko edes olla totta? Kuka odottaa puoli vuotta tapaamista? Ei ainakaan ihastunut tai rakastunut henkilö. Eli joko se oli vain pelleilyä ja flirttiä miehen suunnalta. Tai se pelästyi tunteitaan. Tai sitten yksinkertaisesti se on vaan täysi kusipää. Anna mennä. Kuulostaa aika skitsolta.
No meillä meni miehen kanssa melkein puol vuotta viestittelyyn ennen ensitreffejä. Ja ihan tosissaan oltiin varmasti molemmat, mies varsinkin... yhdessä edelleen 8v jälkeenkin
Mies siis kertoo sinulle, ettei halua pitää yhteyttä? Ja nyt kysyt, että niin niin - mutta mitä se mies TARKOITTAA?
No se tarkoittaa sitä, ettei se halua pitää yhteyttä. Jos se haluaisi, se kertoisi sen. Miehet eivät "pelästy tunteitaan" tai mihin muuhun höpöhöpöön haluat nyt uskoa.
Älä analysoi vaan siirry eteenpäin.
Olen samaa mieltä muiden kanssa, että todennäköisesti kaveri on varattu. Jos se ottaa vielä yhteyttä, niin toi kannattaa pitää mielessä. Sinua on varoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei halua uskoa miehen olevan varattu, joten takertuu näihin "pelästyi suuren rakkauden edessä" -teorioihin, koska se olisi kivempaa ja imartelevampaa.
Mies voi olla sekä varattu että suuren rakkauden edessä. Siltä se minun korvaani kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Mies siis kertoo sinulle, ettei halua pitää yhteyttä? Ja nyt kysyt, että niin niin - mutta mitä se mies TARKOITTAA?
No se tarkoittaa sitä, ettei se halua pitää yhteyttä. Jos se haluaisi, se kertoisi sen. Miehet eivät "pelästy tunteitaan" tai mihin muuhun höpöhöpöön haluat nyt uskoa.
Olen samaa mieltä muiden kanssa, että todennäköisesti kaveri on varattu. Jos se ottaa vielä yhteyttä, niin toi kannattaa pitää mielessä. Sinua on varoitettu.
Väittäisin, että varattu mies voi varsin hyvin säikähtää tunteitaan (ts. osuukin kohdalle joku todella hyvä tapaus, jossa olisi aineksia suurempaan). Vapailta miehiltä tuo säikähtäminen on silkkaa hölynpölyä. Aina.
Mulle on käynyt samantyyppisesti. Eikä ollut nuori, kokematon eikä varattu mies. Tunnusti heti tutustumisen alkaessa niin arkaluontoisia seikkoja itsestään, että vaikea uskoa että siellä enää mitään suurta salaisuutta olisi ollut taustalla. Syy ei ole tähänkään päivään mennessä oikein selvinnyt, mutta jossain vaiheessa mietin että taisin olla miehen mania-kauden hullutus, vaikka sen sairauden piti olla jo hyvässä tasapainossa.
Vierailija kirjoitti:
Kommentoin mä jo kerran, että on ollut naimisissa, asuu nyt yksin eikä ainakaan avoliitossa ole. En voi kommentoida enempää kuten en voi spekuloida sitäkään, että se olisi narkkari tai alkoholisti vaimonhakkaaja, koska mitään viitteitä sellaisesta ei ole. Ylipäätään tulkitsen ihmisiä vähän, puhun suoraan ja odotan suoraa toimintaa ja siksi tämä hämmentää, kun miehen PITI olla samanlainen... Mutta kuten sanoin, kaikki on nyt ihan auki, koska nämä pakit tuli ihan puun takaa. Siksi mä epäilinkin, että olin ihan paska sängyssä tai jotain, mutta kiisti ja sanoi, että hänen pitää nyt olla yksin.Jos se olisi varattu, niin olettaisin sen käyttäytyvän loppuun asti normisti ja haamuttavan vasta tapaamisen jälkeen.. mutta tämä alkoi heti kun herättiin viimeisenä yhteisenä päivänä.. se oli vaan outo.. :(
En mä voi nyt enää sanoa, etteikö se ole varattu.. en ole sen kotona käynyt.. Pienessä mielessäkään ei ole käynyt että olisi.. kiva, onneksi on tämä vauvapalsta, missä epäilyksen jyvästä kasvaa jumalaton palmu, nimittäin naamapalmu. :( Kun tän avauksen tein, ei olisi tullut mieleen arvella sitä varatuksi. Edelleenkään en kyllä usko, mutta monella tuntuu olevan kokemuksia tällaisesta..
Vierailija kirjoitti:
Kutakuinkin näin eteni:
Ensin sanoi aamulla suullisesti, että nyt pitää pari viikkoa miettiä omissa oloissamme tätä ihan tosissaan. Se oli ihan asiallisesti vielä sanottu. Kysyin että mitä miettiä, sitten sanoi, että älä kysele. Kun kysyin, miksi en saa kysellä kun vielä eilen juteltiin kaikesta ja meillä oli hauskaa niin sanoi, että niin oli. Nyt ei puhuta.
Tuntui törkeältä, että se vaan blokkasi mut.. en saanut kysellä.. laitoin sen viestin sitten viestillä kun oltiin erottu, ja sitten viestillä tuli uudet pakit.
Ihan sama säikähtikö tunteita, oliko varattu, iskikö ripuli tai joku muu, mutta ei noin vaan voi tehdä toiselle ihmiselle.. :( Jotenkin hemmetin julmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kutakuinkin näin eteni:
Ensin sanoi aamulla suullisesti, että nyt pitää pari viikkoa miettiä omissa oloissamme tätä ihan tosissaan. Se oli ihan asiallisesti vielä sanottu. Kysyin että mitä miettiä, sitten sanoi, että älä kysele. Kun kysyin, miksi en saa kysellä kun vielä eilen juteltiin kaikesta ja meillä oli hauskaa niin sanoi, että niin oli. Nyt ei puhuta.
Tuntui törkeältä, että se vaan blokkasi mut.. en saanut kysellä.. laitoin sen viestin sitten viestillä kun oltiin erottu, ja sitten viestillä tuli uudet pakit.
Ihan sama säikähtikö tunteita, oliko varattu, iskikö ripuli tai joku muu, mutta ei noin vaan voi tehdä toiselle ihmiselle.. :( Jotenkin hemmetin julmaa.
Kuulostaa kyllä julmalta. Itse veikkaisin, että mies yksinkertaisesti säikähti tunteitaan. Jos minä olisin sinä, niin laittaisin vielä viimeisen viestin. Sanoisin mitä tunnen, että tunteita on kehittynyt, oli tosi kivaa, mutta aamulla oli outo tunnelma ja vaikkei mies haluaisikaan selittää miksi siten oli, niin minusta sen kaiken vuoksi mitä teillä on jo ollut, haluaisit tietää miksi noin tapahtui. Ja sen jälkeen jätä mies rauhaan. Mitään enempää et voi tehdä. Anna hänelle se aika. Tietysti voit tehdä omia johtopäätöksiä tuosta, että onko moinen paha käytös toistuvaa ja kestätkö sen?
No mutta, sehän oli kusipää! Unohda se!
No siis kyllähän tässä nyt on joku koira haudattuna. Joko halusi pelkkää pillua tai sitten on tosiaan varattu. Mies joka on kiinnostunut oikeasti jostain naisesta ei todellakaan pelästy mitään tunteitaan. Pikemminkin päinvastoin lepertelee naiselle jatkuvasti kuin vauva ja tekee tikusta asiaa.
- mies
Ap luuli että vihdoinkin saa pyydystettyä miehen ja lapsilleen isukin :D
Mulla oli tommonen ja ehdittiin molemmat rakastua tosissaan. Oli varattu, siksi malttoi pysyä kotonaan kuukausikaupalla.
"Ihan sama säikähtikö tunteita, oliko varattu, iskikö ripuli tai joku muu, mutta ei noin vaan voi tehdä toiselle ihmiselle.. :( Jotenkin hemmetin julmaa."
Ymmärrän, että sinuun sattuu tai vähintään harmittaa tosi paljon. Olit ehtinyt ajatella, että tässä nyt on jotain.
Mutta oikeasti, mietipä nyt. Jos mies pystyy käyttäytymään noin törkeästi sinua kohtaan, jos hän todella pystyy tekemään noin toiselle ihmiselle.
Niin mitä se sinun mielestäsi kertoo?
Ulkopuolisen mielestä se kertoo siitä, ettei se mies arvosta sinua eikä ole arvoisesi ja että jonain toisena päivänä se pystyy loukkaamaan sinua jollain toisella tavalla. Ja sinä tiedät sen, koska olet fiksu nainen, mutta fiksutkin naiset menevät retkuun ja alkavat etsiä selitystä miehen huonolle käytökselle. Mutta ehkä se vaan on huonoa käytöstä eikä mitään muuta. Ehkä sille ei ole mitään selitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies voi olla sekä varattu että suuren rakkauden edessä. Siltä se minun korvaani kuulostaa.
No silloin tuo draamailu johtuu pettämisen dilemmasta. Ei kukaan vapaa, normaali, terve blokkaa toista, koska "pelästyi suurta rakkautta".
Elliot Scott Dating - youtubesta, hyviä videoita. Löytyy sinullekin vastaus sieltä.