Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko törmännyt oikeassa elämässä lapsiperheeseen, joka oli kuin suoraan AV:n pahimmista provoista?

Vierailija
09.01.2017 |

Palstan perusteella kaikki vanhemmat vaihtavat lastensa kakkavaipat keskellä fine dining -ravintolan salia, kaikki äidit imettävät ilman paitaa maito ympäriinsä roiskuen, ja kaikkia lapset huutavat, juoksevat ja mölyävät joka paikassa, aina.

Todellisessa elämässä kuitenkin 99% lapsiperheistä on oikeasti ihan kivoja ja pyrkivät ottamaan kanssaihmiset huomioon.

Mutta oletteko törmänneet tuollaisiin hirviöperheisiin oikeasti? (Eli muuallakin kuin palstan keskusteluissa.) Jakakaa kokemuksenne!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voi aloittaa:

Junan leikkivaunussa oli äiti kahden leikki-ikäisen (arviolta 4-6-vuotiaan) lapsen kanssa. Lapsista nuorempi karjui kovaa, riehui ja kiusasi isompaa sisarustaan koko sen matkan, mitä menimme heidän kanssaa yhtä matkaa. Omatkin lapset käyttäytyvät joskus kamalasti, mutta tuossa tilanteessa ällistyttävintä oli lasten äidin käytös: tämä nimittäin naureskeli lapselleen "pojat on poikia"-tyyliin ja suunnilleen kannusti lastaan jatkamaan riehumistaan. Äiti mm. sanoi matkan aikana lapselleen lellittelyäänellä "vooooiii kun sinä olet niiiiiin väsynyt" ja kehui tätä isännäksi.

Tämän tapauksen jälkeen aloin uskoa, että osa AV:n kauhutarinoista saattaa olla totta.

Vierailija
2/20 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisessa elämässä kuitenkin 1% lapsiperheistä on oikeasti ihan kivoja ja pyrkivät ottamaan kanssaihmiset huomioon.

Eli olen ihan oikeasti törmännyt enemmän näihin kauhu perheisiin.

Vierailija
4/20 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä olen. Perhe asuu meidän naapurissa. Edes talojen välissä oleva ulkorakennus ei estä mekkalan kuulumista meille.

Vierailija
5/20 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes 20 vuotta lastensuojelutyötä tehneenä törmään työssäni jatkuvasti lapsiperheisiin, joiden "tarinan" tänne kirjoitettuna aiheuttaisi varmat provo-huutelut.

Vierailija
6/20 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellisessa elämässä kuitenkin 1% lapsiperheistä on oikeasti ihan kivoja ja pyrkivät ottamaan kanssaihmiset huomioon.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Vahvistusvinouma

Vierailija
7/20 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä on aika hauska, ei niinkään hirviömäinen..

N.7 vuotta sitten vielä seurustelin exäni kanssa (olin silloin 18v, exä 23v) ja hänen kaverinsa asui vielä vanhempiensa kanssa.. Kävimme siellä sitten kahvilla ja se perhe oli ihan kuin jostain huonosta komediasta. :D

Isä istuskeli ilman paitaa kiikkustuolissa ison mahansa kanssa ja perheen äiti (blondi, ylimeikattu) oli kaksi kertaa miehensä kokoinen. Äiti ja perheen iloiset ylipainoiset teini-ikäiset tyttäret nauraa räkättivät koko ajan ja heittelivät tamponeja toisilleen, ja juoksivat saunasta suoraan alasti lumihankeen. :D olivat hauskoja tyyppejä, paitsi isä, joka koko ajan ärähteli naispuolisille perheenjäsenilleen, ja tuijotti vain eteensä.. mitälie ajatteli kun tamponit (käyttämättömät) viuhahtelivat hänen päänsä yllään. :D

Nojoo, ei tuossa sinänsä mitään kamalaa ollut, enkä isoa juttua saanut kerrottavaksi, mutta enpä ole koskaan aiemmin samanlaista perhettä nähnyt. :) Mukavia ihmisiä. :D

Vierailija
8/20 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Vahvistusvinouma

https://fi.wiktionary.org/wiki/tosikko

Vierailija
9/20 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sana:

Hoplop

Vierailija
10/20 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän vähän löytyy tositarinoita. Ihmeellistä, kun muistelee vaikka sen gastropubin pitäjän kommentoinnin jälkeen noussutta keskustelua paskasti käyttäytyvistä lapsiperheistä...

Vierailija
11/20 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro toki lisää

Vierailija
12/20 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä asunnossa kun asuin 5 vuotta sitten oli melkoinen ghetto-meininki :D Eri-ikäiset lapset tekivät ihan mitä sattuu, vandalisoivat, heittelivät palloa minun ikkunaani, kolisuttelivat postilaatikkoa kun olin poissa kotoa ja yksi mamma kertoi naureskellen siitä kolistelusta (koirallani oli tuolloin haukkumisongelmaa). Tyhjensivät koko pyörävaraston pyöristä renkaat ja ulkona olivat ihan ihme aikoihin.

Muutin sieltä pois ihan vain niiden lasten takia, aivan järkyttävää elämää.

Vierailija
13/20 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon päiväkodissa töissä eikä tuu yhtään mitään nyt mieleen. 

Lastensuojelusta niitä tietysti löytyy varmasti. 

Vierailija
14/20 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, olisi vaikka mitä kerrottavaa, mutta harmi vain kun on vaitiolovelvollisuus. Kaikenlaista sitä päiväkodissa työskennellessä näkee.

Vierailija
15/20 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kouluttamattoman yh:n, 5 lasta, 5 isää, kaikki isät "etnisiä". Aika suuret "tulot" Kelasta ja sossusta, upea kämppäkin maksetaan. Lasun asiakas.

Ja tämä halveksuu tuilla eläjiä, ei laske itseänsä tähän joukkoon, koska "eihän lapsilla ole omaa rahaa, ei ne voi mennä töihin".

Ihan totta.

Vierailija
16/20 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen törmännyt vuosia sitten. Kurittomia lapsia jotka tekivät mitä halusivat, missä halusivat ja milloin halusivat. Vanhemmat olivat pahasti alkoholistuneita eikä varmaan rajoja (tai rakkautta ) ollut. Myöhemmin lapset otettiin vanhemmiltaan pois (ainakin joksikin aikaa) ja myös vanhemmat muuttivat pois. Mutta ongelmahan ei ollut lapset vaan sekaisin olevat aikuiset.

Vierailija
17/20 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellisessä asunnossa kun asuin 5 vuotta sitten oli melkoinen ghetto-meininki :D Eri-ikäiset lapset tekivät ihan mitä sattuu, vandalisoivat, heittelivät palloa minun ikkunaani, kolisuttelivat postilaatikkoa kun olin poissa kotoa ja yksi mamma kertoi naureskellen siitä kolistelusta (koirallani oli tuolloin haukkumisongelmaa). Tyhjensivät koko pyörävaraston pyöristä renkaat ja ulkona olivat ihan ihme aikoihin.

Muutin sieltä pois ihan vain niiden lasten takia, aivan järkyttävää elämää.

Ollaankohan asuttu samassa paikassa..? Lisäksi lapset soittelivat rapun muiden asukkaiden ovikelloja ja juoksivat karkuun. Kyseisessä paikassa jo esikouluikäiset luuhasivat itsekseen pihalla yötä myöten, kun vanhemmat olivat baarissa.

Mutta nämä on enemmän surullisia juttuja kuin mitä ehkä aloituksella haettiin. Tapaamani moukkamaiset perheet ovat aina olleet ylempää keskiluokkaa - on pelit ja vehkeet, nättiä pintaa ja ilmeisesti myös pää täynnä keltaista nestettä, kun edes muita lapsiperheitä ei voida ottaa huomioon.

Vierailija
18/20 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, olisi vaikka mitä kerrottavaa, mutta harmi vain kun on vaitiolovelvollisuus. Kaikenlaista sitä päiväkodissa työskennellessä näkee.

Sama juttu. T. lastensuojelussa ja lapsiperheiden kanssa työskennellyt.

Vierailija
19/20 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä valehtele. Ammattilaisena tietäisit mitä vaitiolovelvollisuus tarkoittaa ja mitä ei. Asiat voi kertoa niin, ettei ne riko mitenkään vaitiolovelvollisuutta. Etenkin jos sulla niitä kokemuksia on pilvin pimein niinkuin väität, materiaalia lienee tarpeeksi.

Vierailija
20/20 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä valehtele. Ammattilaisena tietäisit mitä vaitiolovelvollisuus tarkoittaa ja mitä ei. Asiat voi kertoa niin, ettei ne riko mitenkään vaitiolovelvollisuutta. Etenkin jos sulla niitä kokemuksia on pilvin pimein niinkuin väität, materiaalia lienee tarpeeksi.

Joo niitä tositarinoita on ilmeisen vähän. Mutta aloitapa keskustelu vaikka julki-imetyksestä, niin joka toinen kirjoittaja on nähnyt imettäjän tankotanssimassa keskellä kahvilaa tasselit pyörien.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi