Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Olen muuten vegaani" - mistä elämäntavoista ihmiset eivät vaan malta olla mainitsematta?

Vierailija
09.01.2017 |

Siis kun on kyse omasta elämäntavasta/ruokavaliosta/harrastuksesta/ideologiasta tmv.

Otsikossa mainittiinkin jo veganismi. Mitä muita tulee mieleen?

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukupin käyttö, kestositeily ynnä muut ns. vaihtoehtomenkkailut.

Vaihtoehtomenkkailu? Miten tyhmä termi, en ole mikään hippi enkä käytä kuukuppia ekologisten syiden vuoksi vaan mukavuuden.

Lisäksi kuka oikeasti puhuu tuntemattomille ihmisille kuukautisistaan? Mulla siskot tietää että käytän kuukuppia koska suosittelin sitä niillekin, mutta en todellakaan ymmärrä kuka kertoo muille mihin kuukautisverensä valuttaa.

Vierailija
62/81 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oon muuten karkkilakossa, ääh niin ihanan näköinen leivos, MUT EI HERKKUJA MULLE! Oi suklaata, kuola valuu, MUT OON HERKKULAKOSSA! Jaksaa jaksaa!! Ääh, kiva ku tilasit jäätelöannoksen, vaikka mun pitää olla lakossa, ei oo reiluu.."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateismi? :)

Dietillä olijat?

Ne, joilla tipaton tammikuu?

Vegaanihaasteeseen osallistujat?

Gluteeniton ruokavalio?

Raskaana olijat?

Häitään suunnittelevat morsiamet?

Pienten vauvojen ja taaperoiden äidit (tämä ryhmä on ehkä pahin, koska puheenaihe, some-päivitykset ja kuvat pyörii vain yhden aiheen ympärillä)

Himotreenaajat

Vierailija
64/81 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vapaaehtoisesti lapseton, vegaani, lesbo ja koiraharrastaja. Inhoan niitä tilanteita kun joudun kertomaan näistä kun heti ajatellaan että haluan tuoda "erilaisuuttani" julki.

Vierailija
65/81 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette kaikki yksinkertaisia ajattelultanne tässä asiassa. "En ole ikinä tavannut vegaaninen, joka ei heti ilmoittaisi olevansa vegaani..." Hups, mikä meni pieleen

Vierailija
66/81 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuttavapiiriini ei kyllä kuulu yhtään Linkolan oppeja seuraavaa vegaania. Mutta onhan se tietysti mahdollista että elän kuplassa, ei ekoradikalismi mikään keksitty juttu ole. Surettaa vaan, että muutama ns. "vihainen vegaani" antaa koko porukalle huonon maineen. Suurin osa on ihan tavallisia ihmisiä jotka eivät paasaa tai mölyä.

Itse pidän mielummin suuni kiinni omasta ruokavaliostani, varsinkin tuntemattomassa seurassa. On helpompi sanoa vaikka ettei välitä makeasta tai ei käytä maitoa, jos työpaikalla tarjotaan pullaa. Jos joku oikein ottaa asian puheeksi, saatan puhua "vegeruuasta". Mutta vegaanihan minä olen. Oma valinta, ei tarvetta käännyttää ketään.

Vierailija
67/81 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskuvarjohyppääjät kertovat aina harrastuksestaan, olen huomannut.

Vierailija
68/81 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabiksen polttajan pitää aina kertoa kuinka paljon on polttanut ja kuinka hienoja juttuja tulee mieleen poltellessa kuten diipisti "vapaus on arvokas juttu hei" ja milloin aikoo polttaa taas ja toivottavasti saa yhtä hyvää poltettavaa kuin silloin kerran poltellessa, jolloin mieleen tuli hienoja juttuja kuten se, miten hienoa on polttaa kannabista ja kannabiksen pitäisi olla laillista että voisi polttaa enemmän kannabista ja tosissaan rentoutua kun muuten poltellessa saattaa kuumottaa eikä se ole reilua polttelijoita kohtaan koska polttaminen on kyllä tosi jees.

Vierailija
69/81 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

pilveäpolttava vegaani laskuvarjohyppääjä ei kyllä jää epäselväksi keltään.

Vierailija
70/81 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaat elämäsi aikana 15 vegaania. Vain 5 niistä kertoo sulle olevansa vegaani, joten luulet tavanneesi ainoastaan 5 vegaania, (koska ethän sä voi tietää, että ne 10 muutakin oli vegaaneja kun ei ne siitä kertoneet).

--> Julistat että _kaikki_ tapaamasi vegaanit mainostaa ja tuputtaa vegaanisuuttaan.

Tieteen piirissä tätä kutsuttaisiin päättelyvirheeksi

Vierailija
71/81 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gluteeniyliherkkyys.

Sukulaisperheessä on täti-ihminen, joka haluaa välttää gluteenia (keliakiaa ei ole todettu) ja haluaa myös, että heidän meillä vieraillessaan hänelle tarjotaan gluteenitonta.

Minulla on äyriäisallergia (huulet ja kasvot turpoavat, tulee nokkosrokkoihottumaa suun seutuun). Rapukauden aikaan heillä tarjottiin Lidl´n pakastekatkarapuja. Minä sain tyytyä paahtoleipään.

Vierailija
72/81 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapaat elämäsi aikana 15 vegaania. Vain 5 niistä kertoo sulle olevansa vegaani, joten luulet tavanneesi ainoastaan 5 vegaania, (koska ethän sä voi tietää, että ne 10 muutakin oli vegaaneja kun ei ne siitä kertoneet).

--> Julistat että _kaikki_ tapaamasi vegaanit mainostaa ja tuputtaa vegaanisuuttaan.

Ja tää pätee ihan kaikkiin näihin muihinkin

Vierailija
73/81 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amen.

Vierailija
74/81 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse ole vegaani, mutta tuo "olen muuten vegaani" on niin tietynlaisten sekasyöjien panettelua kuin vain voi olla. Paljon useammin törmää niihin, jotka heti jossain kasvissyöjän/vegaanin aistiessaan (vaikkei tämä olisi edes tehnyt mitään suurempaa numeroa asiasta) alkavat heittää pupunruoka kjehheh xD-paskaläppää.

"Olen muuten LIHAN_SYÄJÄ PEKONI ON HYVÄÄ NAMI PUPUN_RUOKA PASKAA TOFU VISVAA" on sellainen ihmistyyppi, jota tapaa paljon enemmän kuin julistavia vegaaneja.

Niin totta. Ihan pelkän ulkonäköni perusteella mulle on tultu lukemattomia kertoja kettuilemaan "kettutyttöydestä" ja oletetusta tofunmussuttamisesta. Ja vaikka tunnen paljon kasvissyöjiä, en ole koskaan kuullut kenenkään mainostavan vegaaniuttaan. Enemmän siihen liittyy sellainen "en halua olla kenellekään vaivaksi"-asenne, ihan oikeasti.

Vierailija
75/81 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken maailman detox-kuureilut, proteiiniruokavaliot jne. Työpaikallekin roudataan sitä vaakaa ruokia varten ja vahdataan kellosta että syödään tasan kolmen tunnin välein ja nostetaan kaikista herkuista (tai extriimimmässä tapauksessa kaikesta työpaikkaruuasta) hirveä "vitsi kun en voi syödä noita"-teatteri. Parasta on, kun nämä "kuurit" yleensä kestävät sen 2-3 viikkoa, ja koko sen ajan saa kuulla, kuinka keho nyt puhdistuu ja niin paljon pirteämpi olo. Sitten taas mässytetään kuukauden päivät tavallisesti, kunnes alkaa uusi ihana detox-rupeama.

Vierailija
76/81 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivoraittiit ehdottomasti. 

Vierailija
77/81 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on ainakin pakko mainita ruokavalioni jos menen jonnekin missä on tarjoiluja. Olen mm pähkinöille allerginen. Aika surkeaa on joillain elämä jos luulevat että tarkoituksella jotenkin mainostan ruokavaliotani tms, paljon mielummin minä niitä pähkinöitä haluaisin voida syödä.

Vierailija
78/81 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En käytä alkoholia"

Tää tulee aina hirveän äkkiä esille. Mulle ei ole ikinä tullut mieleenkään kertoa erikseen kenellekään että joo, mä muuten käytän sit alkoholia, jos asia ei liity mitenkään tilanteeseen.

Vierailija
79/81 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvihifistelijät

Vierailija
80/81 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannen aallon feminismi. Mitään ei voi sanoa koska kaikki on sortoa ja mikroaggressiivista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän