"Olen muuten vegaani" - mistä elämäntavoista ihmiset eivät vaan malta olla mainitsematta?
Siis kun on kyse omasta elämäntavasta/ruokavaliosta/harrastuksesta/ideologiasta tmv.
Otsikossa mainittiinkin jo veganismi. Mitä muita tulee mieleen?
Kommentit (81)
Yksityisautoilun vastustaja
koiraihminen henkeen ja vereen
sama kissaihmisen kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vapaaehtoinen lapsettomuus
Selvästi jonkun äidin vastaus :-D
Suvaitsevaisuus on ehdottomasti yksi mistä tietyt ihmiset eivät pysty olemaan hiljaa vaan aina jossain vaiheessa tulee tarve esittää suvaitsevaista haukkumalla jotakuta joka rasistiksi, tyhmäksi tms. joka on eri mieltä suvaitsevaisen kanssa.
Tavoitteellinen juoksuharrastus / maratonit / triathlonit / muu elämäntapatrikoopöksyily :-)
Maahanmuuttokriittisyys tai nuivuus, yleensä nämä tyypit vievät väkisin keskustelun maahanmuuton ongelmiin vaikka kyseessä olisi hauska illanvietto kavereiden kesken.
En itse ole vegaani, mutta tuo "olen muuten vegaani" on niin tietynlaisten sekasyöjien panettelua kuin vain voi olla. Paljon useammin törmää niihin, jotka heti jossain kasvissyöjän/vegaanin aistiessaan (vaikkei tämä olisi edes tehnyt mitään suurempaa numeroa asiasta) alkavat heittää pupunruoka kjehheh xD-paskaläppää.
"Olen muuten LIHAN_SYÄJÄ PEKONI ON HYVÄÄ NAMI PUPUN_RUOKA PASKAA TOFU VISVAA" on sellainen ihmistyyppi, jota tapaa paljon enemmän kuin julistavia vegaaneja.
Siitä, että on ma-mu-kriit-ti-nen. Siitä, että vihaa ma-mu-ja. Tämän korostus kertoo ettei ihmiseen kannata uhrata sekuntiakaan.
Siitä, että vihaa naisia typeristä syistä.
(Nämä kaksi tyyppiä ovat yleensä saman persoonan ilmentymiä.)
Sitä, että VIHAA jotakin tavallista ja harmitonta. Aikuinen ihminen, joka ei pysty hillitsemään tunteitaan, on aikuinen vauva.
Vierailija kirjoitti:
Tavoitteellinen juoksuharrastus / maratonit / triathlonit / muu elämäntapatrikoopöksyily :-)
Tämän kun vielä yhdistää koiriin (esim. valjakkourheilu)...
Ot:nä
Miten minun tulisi toimia, jos ollaan uudella porukalla menossa syömään ja ihmiset ehdottavat ruokapaikkaa, jossa ei ole mitään vaihtoehtoja minulle? Jos tästä veganismista ei kerta saa missään tilanteessa hiiskahtaakaan mitään? Tai jos ihmiset tarjoavat maitoa kahvin kanssa ja kahvileipiä? Millainen tarina pitäisi kehittää, ettei emäntä loukkaannu siitä, etten syö edellä mainittuja juttuja, mutta en kuitenkaan "tyrkyttäisi" veganismia kenellekään? En puhu tästä muuten, kuin vastaavissa tilanteissa, mutta ilmeisesti tämäkin on sitä mainostamista, niin olisiko ideoita, miten näistä tilanteista selvittäisiin jouhevasti ja ketään loukkaamalla ilman että ilmaisen olevani vegaani?
Vierailija kirjoitti:
Sitä, että VIHAA jotakin tavallista ja harmitonta. Aikuinen ihminen, joka ei pysty hillitsemään tunteitaan, on aikuinen vauva.
Tämä. Samaan sarjaan menee mm. lapsivihaajat tai vaikka koiravihaajat.
Ymmärrän sen, että muiden ihmisten huono käytös ärsyttää, mutta jos vihaa kategorisesti jotain tiettyä ihmisryhmää ja tuo tuota vihaansa aina sopivan tilaisuuden tullen ilmi... no, se herättää epäilyksiä henkilön kypsyydestä ja mielenterveyden tilasta.
Kuukupin käyttö, kestositeily ynnä muut ns. vaihtoehtomenkkailut.
Kaikenlaisten Ruohonjuuri-tason yksisarvispölyjen ja spirulinojen käyttö. Yhdistyy usein "lisäaineista" ja muista iik gamalista myrkyistä vouhottamiseen, sokerin pelkoon ja trendigluteenittomuuteen ilman oikeaa keliakiaa.
Harrastukset/ elämäntavat tulee uusien ihmisten kanssa aina jossain vaiheessa puheeksi ja useimmiten esim työnantajat haluu tietää taustoja, elämäntapoja, harrastuksia. Niimpä mitäpä niitä säästelemään tai häpeilemään kun joku kysyy kuitenkin. Tosin joistain osaavat toiset nälviä ja paheksua ja jopa kiusata/haukkua, vaikkei asia muille kuluisikaan. Itse koen, että vapaa-aika ja harrastukset kertoo ihmisestä persoonana aika paljon. Tähän loppuun että omiin elämäntapoihin/harrastuksiin kuuluu eränkäynti ja vastuullinen metsästys. Nuorena naisena ei mikään "normaali" harrastus monissa piireissä ja paljon kuulen paheksuntaa, mutta erittäin vastuullinen laji joka osin herättää myös kunnioitusta. Ei mitään pitäisi paheksua. Jos joku kertoo jotain harrastavansa niin se tarkoittaa vaan että henkilö on ylpeä lajistaan ja sen eteen tehdystä työstä.
Vierailija kirjoitti:
En itse ole vegaani, mutta tuo "olen muuten vegaani" on niin tietynlaisten sekasyöjien panettelua kuin vain voi olla. Paljon useammin törmää niihin, jotka heti jossain kasvissyöjän/vegaanin aistiessaan (vaikkei tämä olisi edes tehnyt mitään suurempaa numeroa asiasta) alkavat heittää pupunruoka kjehheh xD-paskaläppää.
"Olen muuten LIHAN_SYÄJÄ PEKONI ON HYVÄÄ NAMI PUPUN_RUOKA PASKAA TOFU VISVAA" on sellainen ihmistyyppi, jota tapaa paljon enemmän kuin julistavia vegaaneja.
Tämä on niin totta. Olen itse sekasyöjä, mutta tuttavissani on paljon kasvissyöjiä. Olen koko 40-vuotisen elämäni aikana tavannut vain yhden kasvissyöjän joka kommentoi muiden lihansyöntiä ikävästi, ja hänkin keskittyi pääosin poikaystävänsä syömisistä huomautteluun. Muut ovat kunnioittaneet minun ruokavalintojani ja minä heidän.
Ne, jotka eivät katso televisiota.
"...Siis kun on kyse omasta elämäntavasta/ruokavaliosta/harrastuksesta/ideologiasta tmv.
Otsikossa mainittiinkin jo veganismi. Mitä muita tulee mieleen?"
- Vaikka kyse on valinnasta, eikä esimerkiksi sosiaalista kanssa käymistä enemmän ja vähemmän rajoittavasta sairaudesta -osallehan mikä tahansa sairaus, joka ei näy päälle on käsittämätön- niin minusta on toisinaan ihan hyväksyttävää, etten sanoisi toivottavaa, jos kertoo hyvissä ajoin "rajoittuneisuudestaan." - Esimerkiksi jos/ - tai kun minä kutsun tai kestititsen vieraita, niin kyllä minä mieluummin kuulen kaikki mahdolliset ruokarajoitteet mieluummin etukäteen kuin vasta sitten kun on aika siirtyä syömään, jolloin rajoituksen huomioon ottaminen on ellei mahdotonta, niin ainakin hieman ylimääräistä vaivaa aiheuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Maahanmuuttokriittisyys tai nuivuus, yleensä nämä tyypit vievät väkisin keskustelun maahanmuuton ongelmiin vaikka kyseessä olisi hauska illanvietto kavereiden kesken.
Työpaikalla yks tuollainen, ei huomaa edes ettei kukaan muu lähde mukaan keskusteluun vaan jatkaa ja jatkaa....
Vapaaehtoinen lapsettomuus