Mulla olisi mahdollisuus jatkaa 4v:kotihoitoa jolloin en nakisi koululaista kun yhtena iltana viikossa (itse iltatoissa) tai vieda 4v paivakotiin 3krt/vk ja nahda kolulaistakin
(menee siis vasta ekalle) näinä kolmena iltana. Jotenkin karsastan päiväkotia, mutta... mitä sinä tekisit?
Kommentit (3)
Eli päiväkotia kannatan. Ja ennenkaikkea sitä, että ekaluokkalaiselle on varmasti tärkeä, että äitikin kuulee koulupäivistä. (aamulla on edellinen päivä jo usein unohtunut, kun odottaa kovasti kouluun lähtöä)
Minä veisin ehdottomasti 4v:n päiväkotiin ihan jo siksi, että sen ikäinen todella kaipaa jo oman ikäistä leikkiseuraa (enemmänkin kuin puistossa tunti päivässä tms.) ja sen ikäisen on hyvä jo esikoulua ja koulua ajatellen alkaa totutella ryhmäolosuhteisiin ja sosiaalisten taitojen virittämiseen muuallakin kuin kotiympyröissä. Kolme krtaa/vko on lisäksi aika pehmeä lasku päiväkotielämään kun saa kuitenkin 4 päivää viikossa olla kotona. Ja tottakai ekaluokkalaisesi, jolla vieläpä edessä iso muutos elämässä, tarvitsee myös sinua, enemmän kuin yhtenä iltana arkiviikossa. Tietysti jaat aikasi tasapuolisesti lastesi kesken ja nähdäkseni sinulla on juurikin ihanteelliset mahdollisuudet käydä töissä ja silti olla molempien kanssa tarpeeksi kotona, jos toteutat tuon kolme päivävuoroa viikossa-systeemin! 4-vuotias ei varmasti kärsi!
ja veisin toisen päiväkotiin.