Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako jättää lukio kesken?

Vierailija
08.01.2017 |

Olen vasta aloittanut lukion. En koe että olisi ihan minun juttu ja olen laiska opiskelemaan eli opinnot venyisi neljään vuoteen. Menetänkö paljonkin jos jätän lukion kesken?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Jatkat. Muista että ilman kunnon koulutusta et saakunnon elämää. Jos nyt lopetat menetät hyvän elämän

Vierailija
2/27 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on joku muu opiskelupaikka varalla, jonne voisit suoraan siirtyä niin ei kai siinä. Mutta jos jäisit tyhjän päälle niin ei kannata. Lukio on kuitenkin "peruskoulutus", sinnittele se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, mille alalle aiot. Itselläni jäi lukio kesken. Opiskelin sen sijaan itselleni ammatin oppisopimuksella ja olin joitain vuosia töissä. Nyt opiskelen yliopistossa uutta alaa. Nykyään ei tarvitse välttämättä suorittaa lukiota päästäkseen yliopistoon. Tosin en tiedä, miten tämä muuttuu tulevaisuudessa. Eikö olla pohdittu, että pääsykokeet lopetettaisiin ja yliopistoon pääsisi vain lukiopapereilla?

Vierailija
4/27 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjän päälle en suosittele jäämään. Mutta jos lukio on ehdoton ei, suosittelen jatkamaan siihen saakka että haet ja pääset toiseen koulutukseen. 

Vierailija
5/27 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

nino peru treenit vaikka tänään oli tarkoitus treenata ja otella brassijiujutsua tatamilla mutta sain luovutuksen kaikilla tuomariäänillä kun ninolta taisi päästä kakat housuun eikä saapunut kilpailupaikalle ja valmistauduin turhaan koko päivän maailmanmestaruus otteluun ollen nyt uusi tuore hallitseva mestari. Nino ei mennyt lukioon. Minä pääsin norssiin 9,8 keskiarvolla ja sain magna cum laude abrobaturin yo todistuksen arvosanaksi kun en viitsinyt päntätä enää hikipingon lailla kuten peruskoulun ysillä. Teoreettinen filosofia, kant, berkeley ja schopenhauer edustavat korkeinta ajattelua transsendenttisessä idealismissaan joka jättää empiirisen todellisuuden koskemattomaksi mutta pitää kii väitteestä että jokainen objekti on kaksinkerroin subjektin edellyttämä, aineellisesti ja muodollisesti koska objektin mielletyksi tulemisen ajan paikan ja syysuhteen tapa on ennaltamäärätty subjektissa.

Vierailija
6/27 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae kevään yhteishaussa johonkin amikseen, mikä kiinnostaa ja jos pääset ni lopeta sitten. Työttömäks ei kannata jäädä, mut tosiaan amiksesta on paljon enemmän hyötyä ku lukiosta

Vierailija
7/27 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten amiksesta olisi enemmän hyötyä kuin lukiosta?

Vierailija
8/27 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetät kaiken. Ei haittaa mitään, vaikka menee neljään vuoteen.

Vierailija
9/27 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hyvä ihminen lopeta! Käy se lukio! Neljä vuotta lukiossa ei oo ollenkaan paha juttu. Kadut myöhemmin jos nyt lopetat.

Vierailija
10/27 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatta jättää jos ei tunnu omalta jutulta.

Motivaatio ei tule väkisin. Mieti mikä olisi sinun juttusi.

Nuorille on erilaisia työpajoja, työharjoittelua joista voisi se oma juttu löytyä.

Kotiin ei kannata jäädä välivuodeksi syrjääntymään.

Vierailija
11/27 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään taitaa olla nii ettei paskoilla lukion papereilla tee mittään, toki kannattaa nyt loppuun saakka käydä.

Vierailija
12/27 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lopeta missään tapauksessa! Ymmärrät lukion sivistävän arvon vasta yli 30 v kun joudut aikuisten maailmassa tajuamaan käsitteitä ja ilmaisemaan itseäsi . Se todella kannattaa! Mutta sopisiko sinulle jokin eritysilukio erikoistaitoineeen paremmin? Jospa olet liian älykäs ja turhaudut? Yritä siinä tapauksessa etsiä lisähaasteellinen paikka käydä lukio veryaistesi kanssa?

Jo tuokaan ei ole ongelmasi sinnittele se lukio ja harrasta jotain mukavaa lajia ohessa! Hali ja jaksuja!!!

Vierailija
13/27 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita päämääräksi 5 v ja rallattele jotenkin homma läoi ja yllätä itsesi positiivisesti valmistumalla vuosi etuajassa eli3-4 v!

Vierailija
14/27 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä vuotta lukiota ei ole huono. Ite kävin kolmessa vuodessa, sitten kolme vuotta alusta ja nyt neljä vuotta amk. Hox! Olen töiden ohessa opiskellut, tehnyt niitä töitä mitä ammattitutkinnolla olen saanut. Ystävä jätti lukion kesken, opiskelee yliopistossa siitä huolimatta koska on niin hyvä siinä mitä osaa. Muutama muu tuttu kävi lukiota neljä vuotta ja ovat huippuviroissa. Parempi opiskella hitaasti, monipuolisesti ja hyvin

Vierailija
15/27 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amista enkä alusta

Vierailija
16/27 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jättää, heti kun sulla on parempi koulutuspaikka kourassa. Siihen asti opiskele täysillä.

Vierailija
17/27 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pragmaattisesti ajatellen ei kannata, ottaen huomioon syvälle juurtuneet asenteet yhteiskunnassa mitä tulee erilaisiin koulutuksiin. Itse lopetin lukion toisena vuonna ja jäin tyhjän päälle, tosin intti tuli siihen sitten sopivasti. Lukio ei vain ollut minun juttuni vaikka aina olen tykännyt lukea.

Vierailija
18/27 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tavoitteenasi on käydä vain amis, niin sitten. Muuten ei. Ensi vuodesta alkaen korkeakouluihin haetaan ylioppilastodistuksella, myös amisten täytyy siis kirjoittaa. Eli sama käydä se lukio nyt. Toisaalta huono lukiotodistus ei myöskään auta, koska sillä ei tule pääsemään tulevaisuudessa yhtään minnekään, sillä hakijoista 2/3 ei saa koskaan korkeakoulupaikkaa.

Vierailija
19/27 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten amiksesta olisi enemmän hyötyä kuin lukiosta?

A. Saat ammatin samassa ajassa kuin kävisit lukion. Pääset heti hakemaan työtä ja ehkä hyväpalkkaisen työpaikan.

B. Saat saman mahdollisuuden hakea yliopistoon ja ammattikorkeakouluun kuin lukiosta. Jos haet sellaiseen koulutukseen, jonka pääsykoe ja opiskelu ei perustu lukion oppimäärään, olet varsinkin AMK:ssa paremmassa asemassa kuin lukion käyneet.

Käy kuitenkin tämä lukuvuosi loppuun, niin saat vapautusta joistakin amiksen yleisaineiden kursseista, kun olet suorittanut ne jo lukiossa.

Vierailija
20/27 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä vain,jos haluat katua jotain lopun elämääsi. Minä jätin kesken,mutta olin kavereiden keskuudessa aina ainoa ei-ylioppilas,joten lopulta ihan aikuisena kävin lukion kahdessa vuodessa,ihan vain periaatteen vuoksi. Laudatur-yleisarvosana lohduttaa vähän,mutta kaduttaa,kuinka paljon mahdollisuuksia jäi aikoinaan käyttämättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi